Nissan Qasqhai e-POWER
Έχουμε ζητήσει για αναλυτική δοκιμή το νέο ηλεκτρικό που δεν μπαίνει στην πρίζα, όπως παρομοιάζει η Nissan το νέο Qasqhai e-POWER αλλά η σειρά μας θα έρθει με τη νέα χρονιά. Για την ώρα λοιπόν, ας αρκεστούμε στις εντυπώσεις αναγνώστη μας σε test drive αντιπροσωπείας:
“Στο κλασικό γκρι μεταλλικό, έκδοση Premium. Αυτή τη φορά, διαδρομή Λεωφόρος Αθηνών ως το ύψος ενός Σκλαβενίτη προς Αθήνα κι απ’την άλλη μεριά ως τα ΤΕΙ Αιγάλεω και 3-4 στενά μέσα εκεί κι επιστροφή πίσω στη διασταύρωση με τον Κηφισό (περίπου μισή ώρα, ευτυχώς με καλή ροή στη Λ. Αθηνών λόγω της πρωινής σαββατιάτικης ώρας). Κατ’αρχήν,το αμάξι πρέπει να ήταν ολίγων ημερών (μέχρι το περασμένο Σάββατο δεν είχαν test drive. Δεν πρόσεξα χιλιόμετρα, αλλά μύριζε καινουργίλα). Επίσης ή το είχε κάποιος σκίσει αυτές τις λίγες μέρες ή επειδή τo έκαναν μόνο μπρος-πίσω στo τελωνείο και στο γκαράζ, είχε μέση κατανάλωση 13 λίτρα/100 χιλιόμετρα (!)
Θέση οδήγησης καλή κι εύκολα ρυθμίσιμη. Πίσω χώροι ελαφρώς μεγαλύτεροι από το προηγούμενο Qasqhai (το γνωρίζω, γιατί ο γαμπρός μου έχει ένα pro-facelift του 15′), αλλά σ’αυτή την έκδοση δεν έχει αεραγωγούς πίσω. Αναβαθμισμένη ποιότητα στο εσωτερικό και για όσο το οδήγησα, χωρίς τριγμούς και περίεργους θορύβους.
Ξεκίνημα απαλό κι αθόρυβο. Ο λεβιές του αυτόματου, ντιζαϊνάτος μεν, αλλά θέλει λίγο συνήθεια στην αρχή. Τιμόνι κι εδώ λίγο ελαφρύ, αλλά όχι τόσο όσο του Juke και καλύτερο σε αίσθηση. Πολύ καλή κύλιση (18” ζάντες κι ημιάκαμπτος ,ο οποίος όμως δεν έκανε αισθητή την παρουσία του ακόμη και μέσα στα στενάκια του Αιγάλεω).
Η πραγματική διαφορά όμως απ’ όσα full υβριδικά έχω οδηγήσει ως τώρα (με καλύτερο σε επιδόσεις το HR-V πριν το Qashqai) είναι η ιπποδύναμη του κινητήρα. Σε 3-4 επιταχύνσεις που έκανα στη σχετικά άδεια Λεωφόρο ήταν ενδεικτικές. Επιτέλους, ένα full hybrid που αισθάνεσαι πως έχει αρκετή δύναμη και για ανοιχτό δρόμο. Δε σου δίνει βέβαια την αίσθηση για 190 ίππους και 330 Νm ροπής, αλλά για 150-160 άλογα με 250 Νm ενός συμβατικού, ναι, τα νιώθεις.Την άνοιξη είχα δοκιμάσει τη ΒΜW 220 Active Tourer με 170 ίππους και το e-Power είναι το μόνο που έδωσε την αίσθηση πως την πλησιάζει.
Στα υβριδικά και τα της κατανάλωσης, στο αμάξι όντως συνεχώς έχεις την αίσθηση ηλεκτροκίνησης και με κάποιο τρόπο δεν ακούς σχεδόν ποτέ ή με μεγάλη προσπάθεια τον ήχο της ΜΕΚ όταν μπαίνει ως γεννήτρια. Έχουν κάνει νομίζω σαν κάποιο είδος αντιηχείου για αυτό. Ευκολοδόγητο και στα στενά. Στην επιστροφή (λόγω και μιας κατηφορικής κλίσης), βάλαμε e-pedal και Β mode για ανάκτηση, το οποίο απέδωσε εντυπωσιακά στην κατανάλωση ,αλλά εμένα πάλι με κούρασε κι άφησα μόνο το e-pedal για λίγα λεπτά.
Και μια και λέμε για κατανάλωση στο τέλος της διαδρομής είχα πάει τη μέση από 13 σε 7.6 λίτρα/100 χλμ. πατώντας γκαζάκι 3-4 φορές όπως είπα κι οδηγώντας γενικά όχι να σέρνομαι,αλλά σχετικά προσεκτικά. Mάλιστα, με το που το παρκάρισα κι έσβησα τον κινητήρα, έβγαλε ένα πινακάκι στην 7″ του καντράν που έλεγε για τα ~11χλμ. της διαδρομής μου είχα κατανάλωση 5 (!) λίτρα/100 χλμ.Για να είμαστε δίκαιοι βέβαια, όπως προείπα πρέπει να είχε πολύ λίγα -και ταλαιπωρημένα- συνολικά χλμ., οπότε με λίγο νορμάλ οδήγηση, εύκολα έπεσε ο μέσος όρος. Αλλά και πάλι με βάση τα “δικά” μου χιλιόμετρα κατανάλωσης, πιστεύω πως μες στην κίνηση με προσεκτική οδήγηση, είναι εφικτά τα πέριξ των 4.5 λίτρων. Ένα άλλο δυνατό σημείο είναι τα ADAS που έχει το e-Power από τη βασική έκδοση (Premium). Tα πάντα όλα (blind spot, rear traffic alert, lane keep assist κτλ.) εκτός από το ACC (n-connenta). Μάλιστα η ειδοποίηση για έκτακτο φρενάρισμα με “ξύπνησε” έγκαιρα οπτικά κι ηχητικά από ένα κάπως απότομο φρενάρισμα των μπροστινών σε φανάρι.
Συμπερασματικά, αν το αμάξι είχε 4-5.000 φθηνότερα με αυτόν το βασικό εξοπλισμό, θα το σκεφτόμουν πάρα πολύ σε σύγκριση με τα υπόλοιπα full υβριδικά (κι ιδίως τα όποια δίλιτρα, αφού γλιτώνεις Φόρο Πολυτελείας κι έχεις αξιοπρεπέστατη ισχύ όπου την χρειαστείς).
Θετικά:
- ποιότητα κύλισης, εσωτερικό (συναρμογή για λίγο που το περιεργάστικα στατικά, φαίνεται βελτιωμένη από το Qashqai II)
- ο αριθμός ADAS από τη βασική (σχεδόν όλα)
- επιδόσεις
- αίσθηση ηλεκτροκίνησης
Αρνητικά:
- κάποιες μικρές αστοχίες στον εξοπλισμό στην 1η έκδοση (πχ. όχι πίσω αεραγωγοί, όχι μπροστά αισθητήρες), αν κι είναι το μοναδικό -από καμιά 10αριά που έχω τεστάρει ένα χρόνο τώρα, που έχει θήκη για γυαλιά στην πλαφονιέρα, όπως το S-Cross μου
- το info (στη βασική έκδοση με την 8″ οθόνη)
- η τιμή (όπως και στο Juke hybrid)
Περιμένουν ήδη για εκτελωνισμό, οπότε σε 15-20 μέρες όπως μου είπε ο πωλητής θα υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα, στην έκδοση Premium 41.690 (+550 χρώμα και +193 έξοδα παράδοσης PDI). Τα διαθέσιμα είναι λευκό περλέ, γκρι μεταλλικό, γκρι περλέ (τσιμεντί) και μπορντώ (βουργουνδίας). Για οποιαδήποτε παραγγελία, πέντε αναμονή κι ανοιχτή τιμή. Καμία προσφορά, ήταν δεκτικός στο να κάνει 2-3 δώρα από τα γνήσια αξεσουάρ πχ. σκαφάκι πορτ-μπαγκάζ, αυτοφωτιζόμενα μαρσπιέ, πίσω προστατευτικά πορτμπαγκάζ κλπ. Υπάρχει και μπόνους 500 ευρώ για ανταλλαγή στην τιμή του εκτιμητή (που όπως ισχυρίστηκε ο πωλητής είναι συνεργαζόμενη εταιρεία κι όχι οι ίδιοι).”
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)