Οργισμένοι αγοραστές Tesla διαδηλώνουν σε κινέζικες εκθέσεις

Ποιος αγοραστής δε θέλει μια γενναία έκπτωση σε οποιοδήποτε προϊόν; Στην προκείμενη περίπτωση, ποιος αγοραστής Tesla θα εναντιωνόταν σε μια γενναία έκπτωση στα διάσημα ηλεκτρικά μοντέλα; Μα βέβαια αυτός που το παρήγγειλε ακριβότερα, ακριβώς πριν ανακοινωθούν οι μειώσεις τιμών! Εκατοντάδες αγοραστές Tesla λοιπόν συγκεντρώθηκαν σε εκθεσιακούς χώρους το περασμένο Σαββατοκύριακο για να διαμαρτυρηθούν. Το Reuters αναφέρει ότι περίπου 200 ιδιοκτήτες Tesla, που παρήγγειλαν πρόσφατα είτε ένα Model 3 είτε ένα Model Y, μαζεύτηκαν σε ένα κέντρο παράδοσης Tesla στη Σαγκάη για να παραπονεθούν μετά τη μείωση των τιμών που ανακοίνωσε η εταιρία την Παρασκευή. Οι πιο πρόσφατες εκπτώσεις ήταν η δεύτερη σειρά μειώσεων τιμών μέσα σε τρεις μήνες και στόχευαν στην ενίσχυση των πωλήσεων της Tesla μετά από έναν σχετικά μέτριο Δεκέμβριο. Θυμίζουμε ότι το Model Y ήταν το πιο καλοπουλημένο μοντέλο πανευρωπαϊκά τον Νοέμβριο κι ότι οι εκπτώσεις αφορούσαν αποκλειστικά την κινέζικη αγορά.

«Μπορεί να είναι μια συνηθισμένη επιχειρηματική πρακτική, αλλά δεν πρέπει να συμπεριφέρεται έτσι μια υπεύθυνη επιχείρηση», είπε ένας δυσαρεστημένος ιδιοκτήτης στο Reuters. Η αστυνομία μεσολάβησε ώστε να πραγματοποιηθεί μια συνάντηση μεταξύ των εκπροσώπων της Tesla και των εκνευρισμένων ιδιοκτητών, οι οποίοι παρουσίασαν μια λίστα με αιτήματα που περιλαμβάνουν μία ειλικρινή συγγνώμη κι οικονομική αποζημίωση. Θυμωμένοι αγοραστές εθεάθησαν επίσης να διαμαρτύρονται σε πολλές αντιπροσωπείες σε όλη την Κίνα. Κάποιοι απαθανατίστηκαν σε βίντεο να φωνάζουν: «Επιστρέψτε μας τα χρήματα, αποζημιώστε μας για τα αυτοκίνητά μας».

Αλλά φαίνεται ότι οι διαμαρτυρίες, αν και δεν τιμούν την Tesla, δε θα επιφέρουν το αποτέλεσμα που αναζητούν οι δυσαρεστημένοι ιδιοκτήτες. Εκπρόσωπος της Tesla China δήλωσε στο Reuters ότι η αμερικάνικη εταιρία δε σκοπεύει να αποζημιώσει τους αγοραστές που ψώνισαν πριν ανακοινωθούν οι πιο πρόσφατες μειώσεις τιμών. Η Κίνα είναι μια τεράστια αγορά για την Tesla, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρίας, ενώ η Tesla διατηρεί εργοστάσιο στη Σαγκάη. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ισχυρός κι εντείνεται μέρα με τη μέρα με την κυκλοφορία εγχώριων μοντέλων με επιθετική τιμολογιακή πολιτική, όλο κι υψηλότερη τεχνολογία κι ολοένα και πιο όμορφη εμφάνιση. Θυμίζουμε τα πρόσφατα δημοσιεύματά μας για τα μοντέλα της YangWang, το θηριώδες εκτός δρόμου U8 και το hypercar U9 των 2″ για το 0-100.

Σε κανέναν δεν αρέσει να μαθαίνει ότι κάτι που μόλις αγόρασε είναι τώρα διαθέσιμο φθηνότερα, αλλά φανταζόμαστε ότι αυτοί οι θυμωμένοι ιδιοκτήτες ήταν πεπεισμένοι όταν πατούσαν το κουμπί της παραγγελίας, ότι το Tesla που επέλεξαν ήταν η καλύτερη επιλογή για τα χρήματά τους. Ίσως μάλιστα να ένιωθαν χαιρέκακα ότι ψώνισαν φθηνότερα από όσους βρίσκονταν στην ίδια θέση πριν κάποιους μήνες. Και βέβαια, αν η εταιρία είχε ανακοινώσει αύξηση τιμών την Παρασκευή που μας πέρασαν, θα ξεφυσούσαν ανακουφισμένοι.

Περισσότερα Άρθρα