Πέθανε ο Bizzarrini, πατέρας του V12 της Lambo και της Ferrari 250

Πέθανε στα 96 του ο Giotto Bizzarrini, ο θρύλος πίσω από τον εμβληματικό V12 της Lamborghini και τη Ferrari 250 GTO. Η εταιρία σχεδιασμού Bizzarrini ανακοίνωσε το γεγονός στο Instagram, με ένα απλό αφιέρωμα στον άνθρωπο πίσω από τη μάρκα. Γεννημένος στις 6 Ιουνίου 1926, ο Bizzarrini αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Πίζας το 1953. Για τις επόμενες δύο δεκαετίες, θα εργαζόταν ως μηχανικός στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, ξεκινώντας από την Alfa Romeo. Έγινε μέλος της μάρκας του Μιλάνο το 1953 ως οδηγός εξέλιξης και γρήγορα υπήρξε καθοριστικός στον εντοπισμό και τη διόρθωση διάφορης φύσεως προβλημάτων. Μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα, ο Bizzarrini μετακόμισε στη Ferrari, όπου εργάστηκε σε πολλά σημαντικά μοντέλα, μεταξύ των οποίων στις 250 TR Testa Rossa, 250GT SWB, ακόμη και σε αγωνιστικά μοντέλα.

Φυσικά, το αριστούργημά του ήταν η εμβληματική 250 GTO. Ο Enzo Ferrari ήθελε ένα γρήγορο αγωνιστικό αυτοκίνητο και στον Bizzarrini ανατέθηκε να διασφαλίσει ότι το Maranello δε θα ταπεινωνόταν ξανά στην πίστα. Ο Ιταλός μηχανικός ξεκίνησε την ανάπτυξη της GTO με ένα όχημα δοκιμών που έμεινε γνωστό ως Bizzarrini Ugly Duck. Το πλαίσιο SWB δεν ήταν ιδανικό, με κακή αεροδυναμική. Ο Bizzarrini αύξησε έξυπνα το μήκος του καπό, ενώ ταυτόχρονα μείωσε το μέγεθος της μετωπικής περιοχής για να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση και την ανύψωση του μπροστινού μέρους σε υψηλή ταχύτητα. Η κατανομή βάρους βελτιώθηκε επίσης χάρη στην προνοητική σχεδίαση του Bizzarrini, αφού ο κινητήρας μετακινήθηκε προς τα πίσω και κάτω, ενώ υιοθετήθηκε και σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ.

Δυστυχώς, η καριέρα του στη Ferrari διακόπηκε απότομα, ταυτόχρονα με άλλων πέντε μηχανικών. Η συνύπαρξη με τον Γέρο δεν ήταν πάντα εύκολη. Στη συνέχεια, ο Bizzarrini θα συνέχιζε να εργάζεται ως ανεξάρτητος μηχανικός και να δανείζει την τεχνογνωσία του σε πολλά σημαντικά μοντέλα. Το 1962, θα προχωρήσει στην ίδρυση της Societa Autostar, που βοήθησε την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Iso στην εξέλιξη των Rivolta και Grifo. Και πάλι μία διαφωνία ήταν η αιτία της λήξης της συνεργασίας.

Η μηχανική του δεινότητα απλώθηκε στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία κι ο Bizzarrini σχεδίασε ακόμη και τον εμβληματικό V12 της Lamborghini. Μέσω της Societa Autostar, ο V12 των 3.5 λίτρων (που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην 350GT)φώλιασε σε αρκετές Lambo, συμπεριλαμβανομένων των Countach, Diablo, ακόμη και της Murcielago SV. Το 1966, η Societa Autostar άλλαξε όνομα και μετονομάστηκε σε Bizzarrini SpA. Μεταξύ του 1965 και του 1968, η εξειδικευμένη αυτοκινητοβιομηχανία θα παράγει την υπέροχη 5300 GT Strada, μια καλλονή σχεδιασμένη από τον Giugiaro που χρησιμοποιούσε έναν V8 5.4 λίτρων της Chevrolet με ισχύ 400 ίππους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Bizzarrini έχει προγραμματίσει την κατασκευή 24 αντιτύπων του θρυλικού μοντέλου. Oλόκληρη η σειρά παραγωγής είναι ένας φόρος τιμής στην 5300 GT Corsa με αριθμό πλαισίου 0222, η οποία αγωνίστηκε στις 24 ώρες του Le Mans το 1965. Όχι μόνο κέρδισε την κατηγορία της με μέση ταχύτητα 169 χλμ/ώρα, στα χέρια των Regis Fraissinet και Jean de Mortemar, αλλά στη συνέχεια οδηγήθηκε αμέσως πίσω στη βόρεια Ιταλία από τον Giotto Bizzarrini. Διαβάστε εδώ περισσότερα για την αναβίωση του κλασικού μοντέλου.

Η Bizzarrini SpA έκλεισε οριστικά τις πόρτες της το 1969, αφού κήρυξε πτώχευση. Αυτό ήταν το τέλος των κατορθωμάτων του Giotto στην κατασκευή αυτοκινήτων, αλλά ο μηχανικός θα συνέχιζε να συμβουλεύει άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ακόμη και να διδάξει στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης. Ενώ ο θάνατός του είναι μια τραγική απώλεια για την αυτοκινητοβιομηχανία, η κληρονομιά του Giotto Bizzarrini θα παραμείνει ζωντανή στην αναγεννημένη μάρκα Bizzarrini. Νωρίτερα φέτος, η μάρκα αποκάλυψε το πρώτο της supercar για τη σύγχρονη εποχή, που εύστοχα ονομάστηκε Giotto. Σε αντίθεση με άλλους κλασικούς κατασκεαστές υπεραυτοκίνητων, η ιταλική εταιρία έχει απορρίψει την ιδέα ενός ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης κι επέλεξε έναν V12 – άλλος ένας φόρος τιμής στον αείμνηστο Bizzarrini. Με οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κι υπέροχο στιλ, το Giotto θα πρέπει να είναι ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο. Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν το 2024, επομένως θα χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να το απολαύσουμε στον δρόμο.

Περισσότερα Άρθρα