Peugeot e-2008 Allure: 1η αναφορά

Για τον παντρεμένο σαραντάρη, η επιλογή καινούριου αυτοκινήτου είναι μια διαδικασία ανανέωσης . Όποτε όλη η διαδικασία είναι κατά κάποιο τρόπο ιερή. Το ζητούμενο ήταν να αντικαταστήσω το Yaris hybrid bitone μοντέλο 2018  με ένα ακριβότερο μοντέλο καθώς ο λογιστής της εταιρίας είχε ζητήσει να αυξήσουμε λίγο τα operating expenses μέσω leasing.

Τα ζητούμενα ήταν α) αστική χρήση για δουλειά β) αστική χρήση για μικροδουλειές της οικογένειας. Στην οικογένεια υπάρχουν άλλα δύο αυτοκίνητα, ένα Honda CRV diesel για τις μεγάλες διαδρομές και ένα πόλης Kia Picanto για την σύζυγο.

Από την δική μου εμπειρία είχα προσθέσει στις απαιτήσεις μου:

Α) Να είναι τουλάχιστον full hybrid, όποιος έχει οδηγήσει hybrid μέσα στην πόλη δεν γυρίζει πίσω.

Β) Να έχει αρκετά gadget στο infotainment ώστε να περνάει η ώρα στην κίνηση. Oπωσδήποτε carplay (το όποιο ήταν και το μελανό σημείο στο Toyota Yaris).

Γ)Nα είναι όσο το δυνατόν μαζεμένο.

Μετά από αρκετά ψάξιμο η τελική λίστα ήταν τα παρακάτω αυτοκίνητα

Α) Lexus UX dynamic

b) Toyota Yaris Cross Style Bitone 4wd

c) Toyota CHR Chic Bitone JBL

d) Peugeot e-2008 Allure

Όπως ήταν αναμενόμενο πολύ Toyota στο short list, και δειλά δειλά και ένα ηλεκτρικό , αρχικά με μισή καρδιά.

Μια σύντομη κριτική για κάθε αυτοκίνητο.

Για το lexus UX, η αρχική εντύπωση εντυπωσιάζει, μακράν η καλύτερη θέση οδήγησης , τα καλύτερα καθίσματα, τα καλύτερα χειριστήρια, όλα σε κάνουν να αισθάνεσαι βασιλιάς. Το δρόμο η αίσθηση είναι αυτοκρατορική και είναι πολύ γνώριμο περιβάλλον για όποιον οδηγεί Hybrid με την διαφορά ότι τόσο ο ηλεκτροκινητήρας, όσο και ο θερμικός κινητήρας έχουν πολλή δύναμη. Πάμε στα ξινά τώρα, είναι ένα μεγάλο όχημα κοντά στα 4,5 μέτρα, δεν είναι πολύ πρακτικό για αστική χρήση. Κι εκεί έρχεται το χειρότερο σημείο του αυτοκινήτου, έχεις να κάνεις με ένα τόσο μεγάλο όχημα και οι χώροι πίσω δεν κάνουν ούτε για εφήβους. Είναι και η κόρη μας κοντά στο 1,70, όποτε θα είχα μεγάλο πρόβλημα πώς θα χωράγανε μαζί η γυναίκα μου και η κόρη μέσα χωρίς να πέσει μαλλιοτράβηγμα ποια θα κάτσει μπροστά. Μπροστά είσαι βασιλιάς βέβαια. Από την  άλλη το infotainment δεν είναι touch, έχει ιδιαίτερο χειρισμό, θέλει συνήθεια και τελικά καταλήγεις ότι μέχρι να αποφασίσει να βάλει η Lexus στο UX το infotainment του νέου ΝΧ, θα είναι στα πλην του αυτοκινήτου. Παρ’ ότι υπήρχε λαχτάρα , άρεσε και στην γυναίκα, έρχεται και το φορολογικό χαράτσι της ΛΤΠΦ στα 27.000, το όποιο μεταφράζεται σε τετραψήφια ετήσια φορολογική επιβάρυνση και κάπου εκεί η ιστορία Lexus τελείωσε.

Πάμε στο Toyota Yaris Cross style Bitone 4wd, δεν είχα τη δυνατότητα να δοκιμάσω την τετρακίνητη όποτε οι εντυπώσεις έχουν να κάνουν με δικίνητη έκδοση. Ποιοτικά είναι μια σκάλα κάτω ακόμη και από το Yaris που έχω τώρα, η σύγκριση δε με το lexus είναι πολιτισμικό σοκ.

Από την άλλη όμως έχεις να κάνεις με μαζεμένο αυτοκίνητο, στο όποιο βολεύεις κι άνετα τα παιδιά, με βελτιωμένο κινητήρα σε σχέση με το 2018 hybrid. Ικανοποιητικό infotainment με carplay και αρκετές ευκολίες. Σε συνδυασμό με την πολύ προσιτή τετρακίνηση, ψηφίστηκε από όλα τα μέρη της οικογένειας σαν επιλογή. Λογαριάζαμε χωρίς τον ξενοδόχο καθώς ο χρόνος παράδοσης ξεπερνούσε το χρόνο και κάπου εκεί άρχισε να γκρινιάζει και η leasing καθώς ήθελε να μας καθοδηγήσει σε κάτι πιο διαθέσιμο. Κάπου εκεί πήρε αρνητική τροχιά η ιστορία Toyota Yaris Cross.

Στην συνέχεια πάμε στο Toyota CHR Chic Bitone JBL. Φανταστική εξωτερική εμφάνιση, έτσι και έτσι το εσωτερικό, πιο ποιοτικό από το Yaris αλλά δε βρίσκεις εύκολα θέση οδήγησης με ορατότητα. Καλό infotainment, φανταστικός ήχος από το JBL. Μέτρια τα πράγματα πίσω αλλά όχι τα χάλια του UX. Συμπαθητικός χρόνος παράδοσης, τέσσερις (4) μήνες αλλά κι εδώ παίζει το φορολογικό χαράτσι, όποτε μπαίνει η κακή σκέψη ότι δεν αξίζει να πληρώσεις τετραψήφιο έξτρα φόρο για κάτι που δεν σε ξετρελαίνει.

Πάμε τώρα στο e-2008 . Πολύ ποιοτικό εσωτερικό, ωραίο infotainment σύστημα παρά τις γαλλικές παραξενιές στην εργονομία. Πρακτικό όχημα, λίγο πιο μεγάλο από το Cross, μικρότερο από το CHR. Ωραία θέση οδήγησης κι η μαγεία του ηλεκτρικού. Κάπου εκεί άρχισα να το σκέφτομαι το ηλεκτρικό. Τρομερή τιμή στο leasing, benefits και στην εταιρία και σε εμένα σαν άτομο. Καλή διαθεσιμότητα, έχει όλο το πακέτο. Αρχίζω να βάζω στην λίστα και ηλεκτρικά.

Ανακαλύπτω ότι είναι διαθέσιμο και το ID.3. To δοκιμάζω. Καταρχήν πολύ ωραία εμφάνιση, παρά τις ατσαλένιες ζάντες (σε αμάξι 40 χιλιάδων). Θυμίζει Golf το όποιο είναι και καλό και κακό για μένα καθώς είχα ανάμεικτες εντυπώσεις από το Golf IV. Τεχνολογικά φαίνεται άρτιο, στο δρόμο φανταστικό-καλύτερο από όλα, μπορείς και να παίξεις αλλά είπαμε είμαστε στα βαθιά σαράντα και πριν την λήξη του leasing, μπορεί να το παίρνει και η κόρη. Πάμε στα ξινά γιατί πάντα το γκρουπ έχει το τρόπο να τα κάνει μούσκεμα. Ξενερώνεις από μικρές λεπτομέρειες, χειριστήρια , κουμπιά που βγάζουν προχειρότητα. Μου έρχονται συνειρμοί από το Golf IV , όπου μικρά θέματα ποιότητας καθήλωναν το αυτοκίνητο. Σκεφτόμουν επιπλέον πως θα πω στην γυναίκα ότι θα ξαναπάρουμε VW, καθώς έχει μια αλλεργία στην εταιρία αφού μας είχε αφήσει το Golf μια φορά λίγο πριν το γάμο όταν πήγαμε να μοιράσουμε τα προσκλητήρια. Δύο ρίσκα μαζεμένα είναι πολλά: κι ηλεκτρικό και VW. Οπότε μετά πολλών επαίνων, γυρίζουμε στο πιο συμβατικό e-2008 το όποιο έδωσε την εντύπωση ότι είναι μεταβατικό αυτοκίνητο στην ηλεκτροκίνηση.

Αναμένουμε το e-2008 τώρα, ελπίζω να παραλάβω σύντομα με τις καθυστερήσεις που γίνονται παντού. Επικοινωνία στην εταιρεία παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, έχει ειδικό πρόγραμμα για να ενθαρρύνει την φόρτιση στο σπίτι.

Άλλη εταιρία θα αναλάβει τους φορτιστές στην εταιρία ενώ μόλις ανακάλυψα ότι το αγαπημένο μαγειρείο μας έχει δύο φορτιστές 11KW από έξω με δωρεάν φόρτιση όλο το 2022.

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα