Peugeot e-208

Αναγνώστης του CarTalk.gr καταγράφει τις πρώτες του εντυπώσεις από τη συμβίωση με ηλεκτροκίνητο όχημα. Μετά από 1.5 μήνα και 5.000 ηλεκτρικά χιλιόμετρα, το έχεις μετανιώσει;

 

“Οδήγηση και μετακινήσεις αποκτούν άλλο νόημα. Ο ηλεκτροκινητήρας κάνει την κύλιση ομαλή και δίνει την αίσθηση ηλεκτρικού τρένου (κάτι το οποίο δεν το είχα νιώσει ακόμα και σε premium σπορ αυτοκίνητα). Ξεκούραση και χαλάρωση. Το λατρεύουν και τα παιδια.
Οικονομία όταν έχουμε οικιακή φόρτιση. Δεν έχω φορτίσει ακόμα σε ταχυφορτιστή. Θεωρώ απαράδεκτα ακριβή την τιμή της ΚWh σε DC, από 50 ως 62 λεπτά. Όλα μου τα χιλιόμετρα είναι εντός εμβέλειας της αυτονομίας του (370 χιλιόμετρα θεωρητικά). Σε μετακινήσεις μικτές, δηλαδή έχοντας μαζί αυτοκινητόδρομο, πόλη κι επαρχιακό δίκτυο, έχω φτάσει τα 360 χιλιόμετρα πέντε με έξι φορές. Εννοείται σε eco mode. Πάντως, η θεωρητική αυτονομία δεν είναι άπιαστη.
Μέσα από αυτή τη σύντομη συμβίωση, εξακολουθώ να υποστηρίζω ότι πρέπει να υπάρχει και θερμικό σαν πρώτο η δεύτερο αυτοκίνητο στην οικογένεια. Και βέβαια, το προαπαιτούμενο του πάρκινγκ και τη δυνατότητα οικιακής φόρτισης. Χωρίς αυτά, η κατοχή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι βολική.  Επίσης, μην αγοράσετε ηλεκτρικό αν δεν έχετε στήριξη τεχνική κι έμπιστο αντιπρόσωπο στην περιοχή σας, ιδιαίτερα αν βρίσκεστε στην επαρχία. Εμένα προσωπικά με κάνει και νιώθω μεγάλη ασφάλεια κι όταν χρειάστηκα βοήθεια, κατάλαβα πόσο σημαντικό ειναι να τον έχεις δίπλα σου.
Θεωρώ ότι ακόμα δε χρειάζεται κάποιος να σπαταλήσει ποσά τα οποία ξεφεύγουν για την απόκτηση ηλεκτρικού, εκτός κι αν μπορεί να το δηλώνει στα έξοδα και να κερδίζει σε φορολογία. Η μεταπώληση είναι ακόμα αχαρτογράφητη. Όση οικονομία και να γίνεται στα καύσιμα, τι νόημα έχει αν χάσεις 30-40 χιλιάρικα από το κεφάλαιό σου;”

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στη διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)
Περισσότερα Άρθρα