Οι πίστες στο εξωτερικό διψάνε για περισσότερους ταχυφορτιστές
Η εποχή του σπορ αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης όπως το γνωρίζουμε πλησιάζει γρήγορα στο τέλος της. Καθώς οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιδόσεων αρχίζουν να κατασκευάζουν μοντέλα με μπαταρίες, αυτά τα αυτοκίνητα θα γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα σε εκδηλώσεις γρήγορης οδήγησης. Είτε λοιπόν μιλάμε για έναν αγώνα autocross σε ένα πάρκινγκ είτε για μια μέρα σε μια διάσημη πίστα, είναι επιτακτική ανάγκη να εξαπλωθούν οι ταχυφορτιστές DC σε αυτές τις τοποθεσίες, αναφέρει άρθρο του roadandtrack.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ήδη μερικά από τα ταχύτερα οχήματα που κινούνται σε δημόσιους δρόμους. Κάθε μήνα φαίνεται ότι παρουσιάζεται κι από ένα EV με τετραψήφια ιπποδύναμη, δημοσιεύοντας στοιχεία επιτάχυνσης που μέχρι τώρα συναντούσαμε μόνο σε πανάκριβα βελτιωμένα οχήματα. Όσο εντυπωσιακή κι αν έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής η απόδοσή τους στην ευθεία, τα ηλεκτρικά οχήματα στο σύνολό τους δεν έχουν ακόμη προσελκύσει τον ίδιο θαυμασμό για την απόδοσή τους στις στροφές και την οδηγική ευχαρίστηση που μπορούν να προσφέρουν. Η χρήση αυτού του είδους ιπποδύναμης απαιτεί μεγάλες μπαταρίες, κάτι που επιφέρει την ποινή του πρόσθετου βάρους. Όσο χαμηλά κι αν τοποθετηθεί, σε οριακή οδήγηση στην πίστα θα είναι πάντα πρόβλημα, ανεξάρτητα από το πόσο έξυπνα είναι τα σύγχρονα συστήματα ανάρτησης και πέδησης.
Ανεξάρτητα από τις γιγάντιες μπαταρίες που γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες στα EV επιδόσεων, η αυτονομία εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα όταν μιλάμε για οριακή οδήγηση. Οι έντονες επιταχύνσεις κι οι συνεχείς υψηλές ταχύτητες μειώνουν την αυτονομία με πολύ υψηλότερο ρυθμό από την καθημερινή χρήση. Ενώ το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ σημειώνει ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων με εμβέλεια τουλάχιστον 300 μιλίων (500+ χιλιομέτρων) έχει τριπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2021, πολύ δύσκολα ένα ηλεκτρικό επιδόσεων θα φύγει από το σπίτι, θα περάσει μια ολόκληρη μέρα στην πίστα και θα επιστρέψει το βράδυ με μία μόνο φόρτιση. Οι μεγάλες μπαταρίες που απαιτούνται για την επίτευξη αυτών των τιμών εμβέλειας χρειάζονται επίσης περισσότερο χρόνο για να φορτιστούν από μια μονάδα μικρότερης χωρητικότητας.
Απαιτείται τοποθέτηση φορτιστών και μάλιστα όχι AC που θέλουν ώρες για να παρέχουν επαρκή αυτονομία. Είναι επιτακτική ανάγκη να μπουν ταχυφορτιστές κι όχι 50άρηδες, γιατί μπορεί σήμερα σε μια μέρα για το κοινό στα Μέγαρα ή στις Σέρρες (για να πάμε στα καθ’ ημάς) να υπάρχει συνήθως το πολύ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (συνήθως κάποια Taycan ή κάποιο Tesla Performance, διαβάστε εδώ πώς συγκρίνονται τα δυο τους), αλλά καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί EV καταλήγουν στην πίστα, το πρόβλημα θα επιδεινώνεται. Αν λοιπόν σήμερα ένας 50άρης επαρκεί για το ένα ηλεκτρικό που θα επισκεφτεί την πίστα, σε λίγα χρόνια δε θα φτάνει ούτε για ζήτω. Και βέβαια, δεν είναι πλέον μόνο θέμα κόστους εγκατάστασης, αλλά πρέπει να συνυπολογιστεί αν η άντληση τόσης ηλεκτρικής ενέργειας είναι εφικτή για τους παρόχους και τις γερασμένες υποδομές των Μεγάρων και των Σερρών. Στα Μέγαρα πάντως υπάρχει 50άρης ταχυφορτιστής στα ΣΕΑ, λίγα μόλις χιλιόμετρα από την πίστα. Τα πράγματα είναι χειρότερα στις Σέρρες, όπου ακόμα κι οι Θεσσαλονικείς οδηγοί έχουν να διανύσουν σημαντική απόσταση για να προσεγγίσουν την πίστα και να επιστρέψουν το βράδυ, κάτι που είναι προφανώς πολύ χειρότερο για τους Αθηναίους. Και βέβαια, μην ξεχνάμε ότι αποτελεί την καλύτερη πίστα των Βαλκανίων κι ότι προσελκύει ενθουσιώδεις οδηγούς κι από γειτονικές χώρες.