Η Πόλις εάλω: κινέζικο crossover το ασφαλέστερο αυτοκίνητο του 2021!
Τόσο καιρό ξερογλειφόμαστε διαβάζοντας για προσιτά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Σκεφτόμαστε ότι “χμ, αν ερχόταν κι εδώ ένα συμπαθητικό ηλεκτρικό τζιπάκι, με πλούσιο εξοπλισμό και τιμή στα 20 χιλιάρικα, γιατί όχι;”
Τη φαντασίωση χαλάει βάναυσα η σκέψη για ελλιπή παθητική ασφάλεια. “Σιγά μη βάλω τα παιδιά μου σε τενεκέ, όσο φθηνός και να είναι”.
Είναι όμως όλα τα κινέζικα μοντέλα τόσο ανασφαλή; Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσιοποίησε τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα για τα μοντέλα που δοκιμάστηκαν το 2021 και στην πρώτη θέση για την προστασία των επιβατών φιγουράρει ένα κινέζικο crossover!
Πρόκειται για το 01 της Lynk & Co, ένα plug-in υβριδικό 1.5 λίτρων με 262 ίππους και το οποίο συγκέντρωσε 96% στην προστασία των πεζών, επίδοση που ισοφάρισε μόνο η εξαιρετική προσεγμένη ηλεκτρική Mercedes EQ-EQS, η οποία τιμολογείται με εξαψήφια νούμερα τιμής!
Ο Euro NCAP δοκιμάζει κάθε μοντέλο σε τέσσερις τομείς: προστασία επιβατών, προστασία παιδιών, προστασία πεζών και συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Για να καταλάβετε πόσο ασφαλές είναι το Lynk & Co, ας δούμε τα νούμερά του απέναντι στην πολλά υποσχόμενη ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E, η οποία πλασαρίστηκε πάρα πολύ ψηλά στην κατάταξη. Το κινέζικο μοντέλο υπερέχει σχεδόν παντού: στους επιβάτες (96-92), στα παιδιά (87-86), στους πεζούς (71-69) και μόνο στα ηλεκτρονικά συστήματα υπολείπεται ελάχιστα (81-82).
Αν μάλιστα αντιπαραταχθεί με το καλοπουλημένο κι εξαιρετικά στιβαρό νέο Hyundai Tuscon, τα νούμερα είναι σχεδόν αποκαρδιωτικά (96-86, 87-87, 71-66, 81-70).
Βέβαια, το αποτέλεσμα δεν πρέπει να μας εκπλήσσει, γιατί το 01 βασίζεται στο Volvo XC40, αφού αμφότερες οι εταιρίες ανήκουν στην κινέζικη Geely. Επομένως είναι ασφαλές να συμπεράνουμε ότι όντως οι Κινέζοι έχουν προοδεύσει τόσο πολύ στην παθητική ασφάλεια; Μάλλον ότι ξέρουν ποιον να αντιγράψουν και σε ποιο μοντέλο να βασιστούν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο οργανισμός Euro NCAP ανακοινώνει ως ασφαλέστερο μοντέλο του 2021 το Subaru Outback, αλλά αυτό είναι λίγο παραπλανητικό, γιατί προκύπτει από τον μέσο όρο των τεσσάρων βαθμολογιών. Το ιαπωνικό μοντέλο, χωρίς να είναι ανάμεσα στα πρώτα στην ασφάλεια των επιβατών (88%), επωφελείται από την υψηλότατη βαθμολογία για τους πεζούς (84%). Είμαστε ωστόσο σίγουροι ότι πολλοί αγοραστές δε θεωρούν ισοβαρείς σε σημασία τις τέσσερις βαθμολογίες και προτάσσουν την ασφάλεια των επιβατών αντί για των πεζών κάθε μοντέλου κατά την έρευνα αγοράς τους.