Πώς η BMW θα σώσει τους θερμικούς κινητήρες χάρη στην Κίνα;

Η BMW υπερηφανεύεται ότι η γκάμα της περιλαμβάνει πλέον δύο εντυπωσιακές ηλεκτρικές λιμουζίνες, με τη μορφή της i7 που παρουσιάστηκε πέρσι και της i5, που μόλις έκανε το ντεμπούτο της στην Ιταλία. Σε αντίθεση όμως με άλλες premium μάρκες, η BMW έχει διατηρήσει την ίδια σχεδίαση για τα ηλεκτρικά και τα θερμικά μοντέλα, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες απολαμβάνουν την ίδια εμφάνιση κι εμπειρία ανεξάρτητα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης που επιλέγουν.

Ο μέσος Ευρωπαίος αγοραστής φαντάζεται ότι αυτό αποσκοπεί στο να κάνει πιο απρόσκοπτη τη μετάβαση στα EV για τους αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων. Δεν έχει όμως κατά νου ότι στην Κίνα ο όρος «ηλεκτρική πολυτέλεια» ακούγεται οξύμωρος. Ενώ στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο Δυτικό κόσμο, τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ακριβότερα κι απευθύνονται στα πιο γερά πορτοφόλια, στην ασιατική χώρα συμβαίνει το ακριβώς ανάποδο: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεπάγονται και μειωμένη αγοραστική δύναμη. Τουλάχιστον έτσι διατείνεται η BMW.

«Βλέπουμε ενδιαφέροντα πράγματα να συμβαίνουν στην Κίνα», παραδέχτηκε ο Domagoj Dukec, επικεφαλής σχεδιασμού της BMW, σε μια στρογγυλή τράπεζα στη Villa D’Este το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. «Στην Κίνα πουλάμε πολύ περισσότερες 7άρες κινητήρων εσωτερικής καύσης απ’ ό,τι ηλεκτρικές», αποκαλύπτει το CarBuzz. Η Κίνα προσπαθεί να εξηλεκτρίσει την κινητικότητα, παρέχοντας διάφορα κίνητρα για αγορά EV κι ενθαρρύνοντας την τοπική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων για τις μάζες. Ως αποτέλεσμα, τα περισσότερα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο είναι φθηνά και μέτριας ποιότητας. «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολυτελείας απλώς δε θέλγουν στην κινέζινη αγορά», αποκάλυψε ο Dukec, «καθώς η πολυτέλεια δε συνδέεται με την ηλεκτροκίνηση. Όταν πρόκειται να ψωνίσουν κάτι ιδιαίτερο, οι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων θα αναζητήσουν επιλογές που να καταναλώνουν υγρά καύσιμα.»

«Πηγαίνουν ακόμη και στη Nio και λένε: Μου αρέσει η μάρκα Nio, αλλά πότε θα φέρετε ένα V8 μοντέλο;» δήλωσε δεικτικά ο Dukec. Η Nio αποκάλυψε πρόσφατα τα ολοκαίνουρια ηλεκτρικά SUV EC7 και ES8. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία πρωτοεμφανίστηκε με το hypercar EP9 (κατέχει ακόμα το ηλεκτρικό ρεκόρ στο Nurburgring), το οποίο διέθετε 1.360 ίππους, αλλά παρά τον άγριο σχεδιασμό και τις επιδόσεις του, το ηλεκτρικό του σύστημα κίνησης σήμαινε ότι οι πλούσιοι αγοραστές αυτοκινήτων δεν το προτίμησαν.

«Τα θερμικά μοντέλα υπερτερούν στην έκφραση του πλούτου κι όχι μόνο για τον βρυχηθμό της εξάτμισης», συμπλήρωσε το στέλεχος της γερμανικής εταιρίας. Κι έχει δίκιο: οι μεγάλες πόλεις της Κίνας, όπως η Σαγκάη, το Πεκίνο κι η Guangzhou, έχουν αυστηρές ποσοστώσεις για νέες πινακίδες κυκλοφορίας και πραγματοποιούν δημοπρασίες όπου οι άνθρωποι ξοδεύουν συνήθως πάνω από 100.000 γιουάν (13.000 €) για να αποκτήσουν πινακίδα για ένα νέο θερμικό μοντέλο. Ταυτόχρονα, χορηγούνται δωρεάν πινακίδες κυκλοφορίας σε αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, οπότε οι λιγότερο εύποροι έχουν ένα πολύ ισχυρό κίνητρο να εξηλεκτριστούν. Επομένως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνται φθηνά και κάθε ΜΕΚ ακριβό.

Ο Dukec πιστεύει επίσης ότι οι κυβερνήσεις θα μπορούσαν να εγκαταλείψουν αυτές τις πολιτικές ηλεκτρικών οχημάτων τόσο γρήγορα όσο τις υιοθέτησαν. «Δεν μπορείς ποτέ να προβλέψεις τι θα κάνουν οι κυβερνήσεις στη συνέχεια», είπε. Μιλώντας για την κινεζική κυβέρνηση, πιστεύει ότι «ποτέ δεν σχεδίαζαν να αλλάξουν ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Ήθελαν απλώς να προσφέρουν τη δυνατότητα της αυτοκίνησης σε ένα δισεκατομμύριο Κινέζους κι αυτό μπορούσε να γίνει μόνο με προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Γενικότερα, η BMW δεν έχει παραιτηθεί από την προσπάθειά της να διατηρήσει βιώσιμους τους ΜΕΚ σε όλες τις αγορές. «Ο Διευθύνων Σύμβουλός μας Oliver Zipse ξοδεύει πολύ χρόνο στις Βρυξέλλες προσπαθώντας να πείσει τους πολιτικούς ότι τα EV δεν έχουν νόημα μακροπρόθεσμα», παραδέχτηκε ο Dukec. Η ΕΕ θέλει να απαγορεύσει την πώληση αυτοκινήτων με καύση έως το 2035. Όμως, με πρόβλεψη για συνθετικά καύσιμα, η BMW ίσως έχει μερικά ακόμη χρόνια πιέσεων για να σταματήσει την πλήρη απαγόρευση αυτοκινήτων ICE.

Περισσότερα Άρθρα