Πόση αυτονομία χάνουν λόγω ψύχους 10 ηλεκτρικά οχήματα ;
Το βρετανικό What Car? δοκίμασε 10 νέα ή δημοφιλή ηλεκτρικά οχήματα το περασμένο καλοκαίρι για να μάθει πόσο διαφέρει η πραγματική αυτονομία οδήγησης από τις επίσημες ευρωπαϊκές μετρήσεις WLTP. Ξεκινώντας με μια πλήρη φόρτιση, κάθε αυτοκίνητο οδηγήθηκε επανειλημμένα γύρω από μια κυκλική διαδρομή 24 χιλιομέτρων σε ένα πρώην πεδίο δοκιμών της GM στο Bedfordshire που περιλάμβανε 4 χιλιόμετρα προσομοίωσης οδήγησης σε μποτιλιάρισμα, 6.5 χιλιόμετρα στα 80 χλμ/ώρα και 13.5 χιλιόμετρα στα 110 χλμ/ώρα.
Το 500e της Fiat αποδείχτηκε πιο απογοητευτικό σε εκείνη την περίπτωση, διαχειριζόμενος μόλις 225 χιλιόμετρα έναντι 321 κατά WLTP, ενώ η Taycan 4S της Porsche (έκδοση Plus με τη μεγαλύτερη μπαταρία) κατάφερε την εντυπωσιακή επίδοση των 452 χιλιομέτρων, πλησιάζοντας πολύ το επίσημο νούμερο των 464.
Για το χειμερινό πείραμα, το What Car? ομάδα δοκίμασε από την ομάδα του ζεστού καιρού τα 500, Taycan, Ford Mustang Mach-E και Skoda Enyaq και τα υπέβαλε στην ίδια διαδικασία σε συνθήκες 3-7 βαθμοί Κελσίου, ενώ συμπεριέλαβε κι έξι νέα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένου του Tesla Model Y, της BMW iX3 κι ενός Model 3.
Η πτώση της θερμοκρασίας μείωσε την πραγματική αυτονομία των τεσσάρων αυτοκινήτων που επέστρεφαν έως και 29%, απομακρύνοντας κατά πολύ την επίσημη τιμή WLTP. Η Ford δηλώνει 610 χιλιόμετρα για τη Mustang Mach-E στην πιο ταξιδιάρικη έκδοσή της, αλλά κατάφερε μόνο 486 χιλιόμετρα στην καλοκαιρινή δοκιμή και μόλις 397 στη χειμερινή.
Η Porsche Taycan (βαθμολόγηση WLTP 464 χιλιόμετρα) είδε την πραγματική της εμβέλεια να πέφτει από τα 452 στα 360 χιλιόμετρα, ενώ το Skoda Enyaq iV (400 WLTP) έπεσε από τα 333 στα 280 χιλιόμετρα.
Αλλά ο μεγαλύτερος χαμένος, όσον αφορά την ποσοστιαία πτώση, ήταν το ηλεκτρικό Fiat 500, το οποίο δεν μπόρεσε να περάσει τα 190 χιλιόμετρα από 225 το καλοκαίρι. Όπως θα θυμάστε οι πιο παρατηρητικοί, είχαμε σχολιάσει κι εμείς τη μειωμένη αυτονομία κατά τη δοκιμή μας, η οποία είχε πραγματοποιηθεί σε αντίστοιχες συνθήκες με της βρετανικής δοκιμής.
Αξίζει να έχουμε κατά νου ότι παρά τη φήμη της Βρετανίας για άθλιο καιρό, σπάνια κάνει πραγματικά κρύο. Τι να πουν και στη Νορβηγία, την πιο ηλεκτρική χώρα του πλανήτη;