Πόσο ευθύνονται τα EV για την αύξηση κόστους επισκευής στα ΙΧ;

Το κόστος επισκευής των νέων αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Η αυξημένη πολυπλοκότητα, τα νέα εξαρτήματα κι η τάση προς μη επισκευάσιμα τμήματα σημαίνουν ότι αν αγοράσετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, πιθανότατα θα χρειαστεί να πληρώσετε περισσότερα από ποτέ για να το επαναφέρετε στην αρχική του κατάσταση. Αναμενόμενα, η αύξηση του μέσου κόστους επισκευής – μια αύξηση 36% από το 2018 – έχει αρνητικό αντίκτυπο στα ασφάλιστρα. Σύμφωνα με τη Mitchell, μια εταιρία που καταγράφει δεδομένα από ασφαλιστικές εταιρίες κι επισκευές αυτοκινήτων, τα ποσοστά ασφάλισης αυξήθηκαν κατά 17% στις ΗΠΑ τους τελευταίους 12 μήνες, ήτοι από τον Μάιο του 2022 στον αντίστοιχο μήνα του 2023.

«Η σύγχρονη ψηφιακή αρχιτεκτονική είναι τόσο προηγμένη που τα συστήματα διαταράσσονται μετά από κάποια πρόσκρουση», δήλωσε στους New York Times ο Ryan Mandell, Διευθυντής Απόδοσης Αξιώσεων της Mitchell. «Το να επαναφέρετε ένα αυτοκίνητο στην κατάσταση πριν από το τρακάρισμα είναι πιο δύσκολο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία της αυτοκίνησης και θα γίνει μόνο πιο δύσκολο στο μέλλον».

Ωστόσο, παρά τα διάφορα περιστατικά που υπογραμμίζουν τις μερικές φορές υπερβολικές τιμές επισκευής για ηλεκτρικά οχήματα, όπως όταν ένα Tesla Model Y χρειάστηκε 20 χιλιάρικα για ένα ελαφρύ τρακάρισμα από πίσω, είναι λάθος να κατηγορούμε τα ηλεκτρικά για αυτή την αύξηση. Τα αριθμητικά δεδομένα είναι σαφή: ενώ το μέσο κόστος επισκευής ενός EV μετά από ένα ατύχημα είναι πράγματι υψηλότερο, δεν είναι αξιοσημείωτα ακριβότερο σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρα θερμικής καύσης.

Με την πρώτη ματιά, τα αποτελέσματα της Mitchell δείχνουν ότι τα EV κοστίζουν 2.400 $ περισσότερο κατά μέσο όρο για να επισκευαστούν από τα οχήματα ΜΕΚ μετά από ένα ατύχημα. Ωστόσο, το 75% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εμπλέκονται σε ατυχήματα ταξινομούνται στις ΗΠΑ ως μοντέλα πολυτελείας και κοστίζουν μεταξύ 40.000 και 110.000 $ όταν είναι καινούρια. Η επισκευή ενός πιο mainstream EV – όπως αυτά της Nissan – κοστίζει μόνο 800 $ περισσότερο από το αντίστοιχο ΜΕΚ, ενώ τα οχήματα της κατηγορίας premium έχουν περίπου το ίδιο το κόστος επισκευής, ανεξάρτητα από το κινητήριο σύνολο.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία από το Highway Loss Data Institute, για μοντέλα που είναι διαθέσιμα τόσο σε ηλεκτρικές όσο και σε θερμικές εκδόσεις, όπως το Hyundai Kona και το Volvo XC40, τα EV είναι μόλις 2% πιο ακριβά στην επισκευή. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 18% των οχημάτων εσωτερικής καύσης που εμπλέκονται σε ατυχήματα πρέπει να διαγραφούν, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μόνο 6%! Αν και μια κατεστραμμένη μπαταρία εξακολουθεί να αυξάνει το κόστος επισκευής, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται να βρουν τρόπους για να ελαχιστοποιήσουν το οικονομικό αντίκτυπο μιας τέτοιας αντικατάστασης.

Περισσότερα Άρθρα