Πόσο κοστίζει η αλλαγή μπαταρίας στα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά;

Χτες το βράδυ δημοσιεύσαμε την έρευνα του Recurrent Auto, η οποία καθησυχάζει όσους είναι διστακτικοί έναντι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της, μόνο το 1.5% των EV που βρίσκονται εκεί έξω έχουν χρειαστεί αντικατάσταση μπαταρίας. Κι όταν συμβαίνει αυτό, συνήθως είναι εντός εγγύησης, αφού αφορά βλάβη που προκύπτει στα πρώτα χρόνια. Τι γίνεται όμως στο μικρό ποσοστό των ιδιοκτητών που καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη; Σε αυτό ακριβώς το ερώτημα καλείται να απαντήσει το δεύτερο μέρος της μελέτης του Recurrent, αν και προφανώς οι τιμές είναι ενδεικτικές αφού αφορούν στην αμερικάνικη αγορά. Αντίστοιχα στοιχεία είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν στην ελληνική, αφού οι εγχώριες αντιπροσωπείες δεν έχουν ακόμα βρεθεί αντιμέτωπες (μαζικά τουλάχιστον) με τέτοια φαινόμενα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ φρέσκα στην πατρίδα μας, σε αντίθεση με την Αμερική που έχουν γράψει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες μίλια.

Η μελέτη της Recurrent περιγράφει λεπτομερώς πόσο ακριβώς κοστίζει η αντικατάσταση των μπαταριών σε μερικά από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά οχήματα της αγοράς κι, όπως ήταν αναμενόμενο, δεν είναι φθηνή. Το κόστος εξαρτάται επίσης από το εάν η μπαταρία αντικαθίσταται μέσω της επίσημης αντιπροσωπείας ή από ένα εξειδικευμένο συνεργείο που αναλαμβάνει τέτοιες βλάβες. Ξεκινώντας με τη BMW i3, η μπαταρία του δημοφιλούς ηλεκτρικού (από τα πρώτα που ήρθαν στη χώρα μας) διαπιστώθηκε ότι κοστίζει από 2.500 $ για να βάλετε μια μεταχειρισμένη έως και 16.000 $ για μία καινούρια από την επίσημη BMW. Αυτό ισοδυναμεί με 145 $ ανά kWh για τη φθηνή επιλογή και 727 $/kWh για την υψηλή.

Το παλιό Nissan Leaf, το οποίο κυκλοφορεί παγκοσμίως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο αυτής της λίστας, φαίνεται να διαφέρει περισσότερο στο κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας του. Μία μπαταρία 30 kWh θα μπορούσε να σας κοστίσει από 3.500 έως 4.500 $, μία 40 kWh μπορεί να κοστίσει στην περιοχή των 6.500 $ – 7.000 $ κι η μεγάλη των 62 kWh θα σας χρεώσει περίπου 8.500 $ – 9.500 $, όλα εξαιρουμένου του κόστους εργασίας. Αντίστοιχα, ανέρχεται σε 150 $/kWh, 187,5 $/kWh και 153 $/kWh για καθεμία από αυτές τις επιλογές. Μαζί με την εργασία, το κόστος κυμαίνεται μεταξύ $12.000-$19.000 και το εύρος χωρητικότητας ανά τιμή αυξάνεται στα $266/kWh-$300/kWh.

Σήμερα, μια μπαταρία Tesla Model 3 θα σας κοστίζει μεταξύ $10.000 και $15.799, ενώ οι μπαταρίες για το μεγαλύτερο, πιο ακριβό Model S κυμαίνονται από $12.000 έως $22.000. Τέλος, υπάρχει το Volkswagen E-Golf, του οποίου η μπαταρία 35,8 kWh φέρεται να κοστίζει έως και 23.443 $, που ανέρχεται σε 654 $/kWh, ένα από τα υψηλότερα από όλα τα οχήματα της λίστας.

Αξίζει να διαβάσετε ένα παλιότερο άρθρο μας για την κατάσταση ενός Model 3 μετά από 200.000 μίλια (320.000 χιλιόμετρα). Η μπαταρία του έχει υποστεί 13.7% υποβάθμιση χωρητικότητας μετά από τόσα χιλιόμετρα, που είναι μία εξαιρετική επίδοση, ειδικά από τη στιγμή που το συγκεκριμένο φορτίζεται κυρίως σε ταχυφορτιστές. Τα πράγματα θα είναι ακόμα πιο ρόδινα σε όποιον φορτίζει κυρίως σπίτι του με χαμηλότερο ρυθμό.

Περισσότερα Άρθρα