Πόσο βελτιώνουν τον γύρο πίστας τα (νόμιμα) semi-slick ελαστικά;

Tο Driven Media προσπαθεί να ισοφαρίσει το γυρολόγιο μιας Murcielago στην πίστα με συνολικό κόστος 15 χιλιάδες λίρες. Αρχικά αγόρασαν ένα Impreza WRX, στη συνέχεια ασχολήθηκαν με την ανάρτηση, τώρα ήρθε η ώρα των ελαστικών. Καθώς αυτά αφορούν το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το οδόστρωμα, θεωρούνται ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια και στην προκειμένη περίπτωση, την ταχύτητα.

Σε αυτή τη δοκιμή, συγκρίνουν τα ελαστικά με τα οποία ήρθε το αυτοκίνητο με άλλα τρία σετ σε τρία διαφορετικά επίπεδα τιμής για να δουν ποιο συμφέρει περισσότερο. Το πρώτο είναι ένα σετ καθημερινών low-budget ελαστικών, το δεύτερο είναι ελαστικά υψηλής απόδοσης, αλλά και πάλι προσανατολισμένα σε χρήση δρόμου, και το τρίτο σετ ελαστικών είναι semi-slick.

Ξεκινώντας με τα παλιά ελαστικά που είχε το Subaru, ο επαγγελματίας οδηγός αγώνων,  Scott Mansell, μπόρεσε να ολοκληρώσει έναν σύντομο γύρο στα 58.79″. Στο φθηνότερο σετ ελαστικών αντικατάστασης, ο Mansell ήταν ταχύτερος, αλλά μόνο κατά 0.24″. Παραπονέθηκε για τα ίδια προβλήματα που αντιμετώπισε και με τα φθαρμένα ελαστικά και τα πλαϊνά τους μαγούλιαζαν έντονα. Ωστόσο, ήταν πολύ πιο φιλόφρων για τα ελαστικά μεσαίας κατηγορίας.

Με τα Bridgestone Potenza πέτυχε χρόνο 57.84″, βελτίωση 0.95″ σε σχέση με τα αρχικά ελαστικά. Ήταν τέτοια η ποιότητά τους που κέρδισαν ουσιαστικά τα semi-slick ελαστικά, τα οποία κατάφεραν να κάνουν χρόνο 57.90″ στην πρώτη τους προσπάθεια. Από τη στιγμή που ψάχτηκαν περισσότερο με τις σωστές πιέσεις, ωστόσο, τα semi-slick Nankang ήταν τα ταχύτερα συνολικά. Με χρόνο 57.2″, ξύρισαν 1.59″ από τον χρόνο των αρχικών ελαστικών σε ένα αρκετά σύντομο γύρο, μια βελτίωση που αναμένεται να ξεπεράσει τα 2″ στη μεγαλύτερη πίστα όπου έχει γίνει η σύγκριση με την Murcielago. Ανάλογα με τον προϋπολογισμό και τις ανάγκες σας, μπορεί τελικά να αξίζουν τον κόπο, αν κι η ομάδα παραδέχεται ότι τα Bridgestone είναι πιθανώς αυτά που έχουν το μεγαλύτερο νόημα για την πλειοψηφία των οδηγών.

Αναφορικά με το πόσο κατεβαίνει το γυρολόγιο, θυμίζουμε ότι η αρχική διαφορά με την Lambo ξεπερνά τα 10″, με την ανάρτηση να κουτσουρεύει 0.8″ από αυτά. Αν υποθέσουμε ότι τα ελαστικά θα περικόψουν άλλα 2″, τα υπόλοιπα θα πρέπει να προέλθουν από το σύστημα πέδησης (ας υποθέσουμε ένα δευτερόλεπτο ακόμα) και τη βελτίωση της αναλογίας κιλών ανά ίππο. Αν αποφασίσουν να ελαφρώσουν το αμάξωμα, αρχικά αφαιρώντας τα πίσω καθίσματα και του συνοδηγού, αντικαθιστώντας του οδηγού με μπάκετ κι αφαιρώντας όλες τις επενδύσεις, λογικά θα ξετρυπώσουν ένα ακόμα δευτερόλεπτο. Είμαστε χοντρικά στα 5″. Τα υπόλοιπα θα πρέπει να προέλθουν από τον κινητήρα, δύσκολο εγχείρημα με τον περιορισμό στο budget. Αλλά και πάλι, είμαστε σίγουροι ότι θα έχουν διασκεδάσει στη διαδικασία και θα έχουν γίνει σοφότεροι. Κι αν τα καταφέρουν, έχει πλάκα να βλέπεις τον Δαβίδ να κατατροπώνει τον Γολιάθ, ο κόσμος πάντα ταυτίζεται με τον πιο αδύναμο.

Περισσότερα Άρθρα