Το σημαντικότερο αυτοκίνητο το έτος που γεννήθηκες (1990-1995)
1994 – Toyota RAV4
Πολλοί θεωρούν ότι το Nissan Qasqhai αποτέλεσε το πρώτο SUV, αλλά δε θα είχε παρουσιαστεί χωρίς το ενδιάμεσο σκαλοπάτι: ένα τετρακίνητο μεν, αλλά χωρίς κοντές σχέσεις και με ασφάλτινο κράτημα τζιπάκι. Αυτό ήταν το πρώτο RAV4 που προσφερόταν σε τρίθυρη και πεντάθυρη έκδοση. Τότε θεωρούσαμε ακραίο το να στερείται τις κοντές σχέσεις αλλά η Toyota δικαιώθηκε: τα σημερινά SUV και crossover έχουν κατακλύσει τον πλανήτη, ενώ οι κοντές σχέσεις δεν υπάρχουν ούτε σε μοντέλα που αυτοπροσδιορίζονται ως κατσίκια, όπως το Dacia Duster και το Suzuki Vitara.
Φιναλίστ: Ford Mondeo, Citroen Xantia, Mercedes C-Class
1993 – Nissan Micra
Μέχρι τότε, τα αυτοκίνητα πόλης ήταν πεδίον ένδοξον για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά το Micra συνδύασε την παροιμιώδη αξιοπιστία με την ευκολία στην οδήγηση, τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τη χαριτωμένη εμφάνιση. Πολλά Micra εκείνης της εποχής συνεχίζουν να κυκλοφορούν καθημερινά.
Φιναλίστ: Fiat Punto, Peugeot 306
1992 – McLaren F1
Η McLaren F1 άλλαξε τα πάντα όταν κυκλοφόρησε το 1992. Το απαύγασμα της μηχανολογικής ευφυΐας του Gordon Murray συνδύαζε αμάξωμα από ανθρακονήματα κι έναν υπέροχο ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 με ισχύ 627 ίππων. Καθώς το βάρος ήταν μόλις 1.138 κιλά, οι επιδόσεις του τριθέσιου supercar ήταν καταιγιστικές. Επιτάχυνε στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 3.2″, με την 1η σχέση να κοφτιάζει στα 101. Η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 386.7 χλμ/ώρα, ρεκόρ που έκανε χρόνια να ξεπεραστεί. Δεν είχε υποβοήθηση σε τιμόνι και φρένα για πιο ανόθευτη αίσθηση. Κατασκευάστηκαν μόλις 106 McLaren F1, εκ των οποίων μόνο 71 ήταν εκδόσεις δρόμου κι οι υπόλοιπες προορίζονταν για αγωνιστική χρήση.
Φιναλίστ: Ferrari 456, Jaguar XJ220, Mitsubishi Lancer Evo, Renault Twingo, Subaru Impreza Turbo, TVR Chimaera
1991 – Renault Clio
Το Renault 5 είχε πλέον ξεπεραστεί και το Clio (ή η Κλειώ ελληνιστί) ήταν ένα φρέσκο μοντέρνο σχήμα, με καμπύλες απέναντι στη γωνιώδη σχεδίαση του προκατόχου της. Συνδύαζε ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά στις ταπεινές εκδόσεις με σωστή άνεση ανάρτησης, ενώ στο δίλιτρο Williams ήταν φονέας γιγάντων. Βασίστηκε στο Clio 16v και παρουσιάστηκε για να τιμηθεί η συνεργασία της Renault με την Williams στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 και τα τρόπαια που κατέκτησαν μαζί. Η αλήθεια είναι ότι η Williams δεν έβαλε το χεράκι της στην εξέλιξή του, όλα τα εύσημα πρέπει να αποδοθούν αποκλειστικά στη Renault Sport. Αρχικά, είχαν σκοπό να κατασκευάσουν 3.800 κομμάτια (1.300 περισσότερα από το απαιτούμενο όριο για να πάρει homologation) αλλά εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης, έφτιαξαν 1.600 ακόμα.
Φιναλίστ: Nissan Primera, Opel Calibra
1990- Citroen XM
Σπανίως ένα τόσο μεγάλο κι ακριβό μοντέλο ψηφίζεται Αυτοκίνητο της Χρονιάς, οπότε καταλαβαίνετε πόσο ιδιαίτερη ήταν η ΧΜ. Με αεροδυναμικό συντελεστή Cd μόλις 0.28 (εκτός από τις εκδόσεις V6 3.0 λίτρω , που είχαν Cd 0.30 λόγω των φαρδύτερων ελαστικών τους), πρόσφερε μεγάλους χώρους και μια εξαιρετικά άνετη ανάρτηση (την εξελιγμένη υδροπνευματική ανάρτηση Hydractive), ήταν το πιο ξεκούραστο αυτοκίνητο της εποχής της για ταξίδι (σε λογικά χρήματα). Είχε διπλό πίσω παρμπρίζ, ώστε να μην περνάει το κρύο ή η ζέστη στην καμπίνα όταν άνοιγε κάποιος το πορτ-μπαγκάζ. Μοιραζόταν το ίδιο πλαίσιο με το Peugeot 605 αλλά έμοιαζε σα διαστημόπλοιο μπροστά του.
Φιναλίστ: Peugeot 306, Mercedes SL, Ford Fiesta, Honda NSX