Tελευταία μέτρηση της JD Power: η Toyota κάτω από Alfa Romeo !

Η ετήσια Initial Quality Study της J.D. Power δείχνει συνεχιζόμενη πτώση στην ποιότητα των νέων οχημάτων. Για τρίτη χρονιά στη σειρά, οι ιδιοκτήτες αναφέρουν όλο και περισσότερα προβλήματα με τα νέα τους αυτοκίνητα, τα οποία αφορούν κυρίως καινούρια τεχνολογικά στοιχεία εξοπλισμού, αναφέρει η JD Power. Το ιδιαίτερο στα πορίσματα δεν είναι μόνο τα προβλήματα αξιοπιστίας που αυξάνονται, αλλά κι ότι αυτοκινητοβιομηχανίες που κάποτε πρωτοστατούσαν στην κατάταξη, όπως η Toyota, τώρα έχουν υποχωρήσει κι έχουν βρεθεί κάτω από παραδοσιακά αναξιόπιστες εταιρίες όπως η Alfa Romeo.

Η JD Power ισχυρίζεται ότι όσος περισσότερος ηλεκτρικός εξοπλισμός υπάρχει σε ένα μοντέλο, τόσο περισσότερες ευκαιρίες υπάρχουν για να είναι ελαττωματικός ή να αποτύχει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των νέων ιδιοκτητών. «Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων ποιότητας, ένα φαινόμενο που δεν έχει παρατηρηθεί στην 37χρονη ιστορία του IQS», δήλωσε ο Frank Hanley, ανώτερος διευθυντής συγκριτικής αξιολόγησης αυτοκινήτων στην JD Power. «Ο κλάδος βρίσκεται σε ένα σημαντικό σταυροδρόμι κι ο δρόμος που επιλέγει κάθε κατασκευαστής είναι πρωταρχικής σημασίας για το μέλλον του. Από τα επίμονα προβλήματα που μεταφέρονται από τα προηγούμενα χρόνια έως την αύξηση των νέων τύπων προβλημάτων, τα σημερινά νέα οχήματα είναι πιο σύνθετα — προσφέροντας βέβαια νέα και συναρπαστική τεχνολογία — αλλά δεν ικανοποιούν πάντα τους ιδιοκτήτες».
Η Initial Quality Study κατατάσσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες με βάση τον αριθμό των προβλημάτων που ανέφεραν οι ιδιοκτήτες ανά 100 οχήματα. Αυτά τα προβλήματα περιλαμβάνουν οτιδήποτε, από λειτουργίες infotainment μέχρι χειριστήρια κι οθόνες, έως λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης, μέχρι προβλήματα στον κινητήρα. Επομένως μπορεί να υπάρχει ποσοτική κατάταξη, αλλά όχι ποιοτική. Ο μέσος αριθμός προβλημάτων που αναφέρθηκαν ήταν 192 φέτος, από 180 πέρσι και 162 το 2021.

Η Toyota βρέθηκε κάτω από τον μέσο όρο της μελέτης, ο οποίος είναι 192 προβλήματα για κάθε 100 οχήματα που πωλούνται. Η Toyota αντιμετώπισε 194 προβλήματα ανά 100 οχήματα ή ένα επιπλέον πρόβλημα από την αντίπαλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Mitsubishi, η οποία αντιμετώπισε 193 προβλήματα ανά 100 οχήματα κι η οποία έχει επίσης σπηλώσει την αξιόπιστη φήμης της.

Για αναφορά, παρ’ όλο που η Tesla κι η Polestar επισήμως παραλείπονται από τη μελέτη, οι δύο κατασκευαστές EV είχαν 257 και 313 προβλήματα ανά 100 οχήματα αντίστοιχα. Νούμερο πολύ πάνω από τον μέσο όρο αναφορών και σίγουρα πολύ πάνω από τη Dodge (140) — την κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στη λίστα φέτος.

Η πραγματική έκπληξη όμως αφορά την Alfa Romeo, η οποία βρίσκεται σχεδόν στην κορυφή με μόλις 143 αναφορές ανά 100 οχήματα, δηλαδή 68 λιγότερες από πέρσι. Οι βελτιώσεις της Alfa ήταν τόσο αξιοσημείωτες που βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης μεταξύ των premium κατασκευαστών αυτοκινήτων για πρώτη φορά. Συγχαρητήρια, Alfa. Εάν βλέπετε ένα μοτίβο εδώ, δεν είστε μόνοι. Η μητρική εταιρία Stellantis κατάφερε να βελτιώσει τις επιμέρους μάρκες της, όπως η Dodge κι η Alfa, επειδή πολλά μοντέλα είναι ίδια με πέρσι κι είχαν χρόνο να βελτιωθούν. Είναι πιο εύκολο να επιδιορθώσεις τις ατέλειες σε ένα υπάρχον μοντέλο παρά να παρουσιάζεις ένα εντελώς καινούριο, κάτι που καταβαράθρωσε πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έκαναν το ντεμπούτο τους με νέα μοντέλα.

Περισσότερα Άρθρα