Tesla: αναγκάζει τη BMW να ξοδέψει περισσότερα χρήματα στα EV
Η BMW έχει βρει τον μπελά της με την Tesla και τους Κινέζους (όπως άλλωστε κι οι υπόλοιποι παραδοσιακοί κατασκευαστές) και τρέχει και δε φτάνει να καλύψει το χαμένο έδαφος στην ηλεκτροκίνηση, σχολιάζει τελευταίο δημοσίευμα του Bloomberg. Για να γίνει αυτό, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναγκάζεται να ξοδεύει ολοένα και υψηλότερα ποσά, πολλά περισσότερα απ’ όσα είχαν προβλέψει αρχικά. Δεν είναι ποτέ προς το συμφέρον της όταν μια πολυεθνική εταιρία παραδέχεται ότι αναγκάστηκε να κάνει κάτι απροσδόκητο κι αυτό ακριβώς συμβαίνει αυτή την εποχή με τη BMW.
Το διαρκώς αυξανόμενο επίπεδο ενδιαφέροντος παγκοσμίως για τα ηλεκτρικά οχήματα σημαίνει ότι η BMW «επενδύει περισσότερα απ’ ό,τι είχε αρχικά προγραμματίσει», δήλωσε χτες ο Chief Financial Officer Walter Mertl, προσθέτοντας ότι οι επενδύσεις σε μπαταρίες για την τρέχουσα και την επόμενη γενιά EV είναι “massive.” Κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, οι αναπτυξιακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά σχεδόν ένα πέμπτο σε 1.84 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι πωλήσεις EV μοντέλων αποτέλεσαν περίπου το 13% των ταξινομήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο, λόγω της ζήτησης για μοντέλα όπως η i4 sedan και το iX3 SUV. Το επόμενο έτος, το ποσοστό των ηλεκτρικών πωλήσεων πρόκειται να αυξηθεί τουλάχιστον στο 20%, δήλωσε η BMW.
Η γερμανική εταιρία είναι ένα καλό βαρόμετρο για να καταλάβουμε προς τα πού κινείται η παγκόσμια αυτοκίνηση, αφού αποτελεί έναν κλασικό καταξιωμένο κατασκευαστή κύρους. Το 2022, απασχολούσε την επικαιρότητα κυρίως για τις αρνητικές δηλώσεις του CEO της για την ηλεκτροκίνηση, ενώ κάτι αντίστοιχο έπραττε ο ομολόγος του στην Toyota. Με τη νέα χρονιά όμως, αμφότεροι ανασκουμπώθηκαν, άφησαν τα παχιά λόγια κι έχουν πέσει με τα μούτρα στη δουλειά για να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Μόνος CEO που έχει απομείνει να απασχολεί τα πρωτοσέλιδα με βαρύγδουπες δηλώσεις είναι πλέον ο Carlos Tavares, ιθύνων νους της Stellantis, η οποία επίσης βρίσκεται πίσω από την Tesla και τους Κινέζους σε θέματα ηλεκτροκίνησης, αν κι όχι τόσο πολύ όσο η Toyota. Θυμίζουμε ότι το πρώτο της ηλεκτρικό ήταν το bZ4x, το απόλυτο φιάσκο με απίστευτα προβλήματα νεότητας στην αρχή και πολύ κακή αυτονομία. Όπως τότε που νορβηγικό μέσο δοκίμασε 29 ηλεκτρικά μοντέλα και το bZ4x τερμάτισε τελευταίο.
Σε αντίστοιχες κινήσεις πανικού, η Volkswagen αναγκάστηκε να ρίξει στο μισό την τιμή του ID.3 για να καταστεί ανταγωνιστικό στην κινέζικη αγορά, αλλά και πάλι δεν κατάφερε να υπερκεράσει τη BYD.