Ηλεκτρική αυτονομία σε ψύχος; Πρώτη η Tesla, τελευταία η Toyota

Το Tesla Model S κέρδισε μια δοκιμή αυτονομίας στη Νορβηγία, σημειώνοντας νέο ρεκόρ στη διαδικασία. Το ηλεκτρικό sedan επικράτησε άλλων 28 EV στη δοκιμή που διοργάνωσε το νορβηγικό μέσο ενημέρωσης αυτοκινήτου Motor.no, καλύπτοντας 530 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση σε θερμοκρασίες που κυμαίνονται μεταξύ -10° και -5° Κελσίου. Το Tesla έχασε μόνο το 16.4% της ονομαστικής εμβέλειας WLTP των 634 χιλιομέτρων κι ήταν το μόνο όχημα στη δοκιμή που κατάφερε να ξεπεράσει τα 450 χιλιόμετρα. Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 521 χιλιόμετρα και σημειώθηκε το 2021 από ένα Tesla Model 3 Long Range.

Είναι ενδιαφέρον ότι το Tesla Model S θα μπορούσε να είχε προχωρήσει ακόμη περισσότερο, αλλά το όχημα που δοκιμάστηκε μπορούσε να φορτίσει μόνο στο 98% πριν από την έναρξη της δοκιμής, ενώ όλα τα άλλα αυτοκίνητα ξεκίνησαν στο 100%. Τα περισσότερα από τα οχήματα που δοκιμάστηκαν φέτος είδαν την πραγματική αυτονομία τους σε ψυχρές συνθήκες να μειώνεται κατά 20-30% σε σύγκριση με τις μετρήσεις κατά WLTP. Για παράδειγμα, η αυτονομία της Mercedes-Benz EQE έπεσε 33.39% στα 409 χιλιόμετρα, σε σύγκριση με την αυτονομία WLTP των 614 χιλιομέτρων.

εξωτερική_εικόνα

Συνολικά 29 ηλεκτρικά οχήματα συμμετείχαν στη δοκιμή –ήταν η μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα– που διεξήχθη μεταξύ του Oslo, πρωτεύουσας της Νορβηγίας, και του Hjerkinn σε μια διαδρομή 365 χιλιομέτρων μονής κατεύθυνσης.

Εκτός από το Tesla Model S, τα οχήματα που είχαν τις μικρότερες απώλειες αυτονομίας περιλάμβαναν τα Maxus Euniq 6 (-10.45%), MG Marvel R (-16.76%), MG 5 (-17.63%), Kia EV6 GT (-17.69%) και Tesla Model X Plaid (-18.23%).

Όλα τα άλλα οχήματα είχαν απώλειες αυτονομίας 20% ή περισσότερο, με το Toyota bZ4X να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με τη θεωρητική του εμβέλεια (- 35.79%). Σε κάποιο σημείο της διαδρομής που τα αυτοκίνητα έφτασαν στο υψηλότερο υψόμετρο, η θερμοκρασία έπεσε στους -19° Κελσίου. Το Motor.no δοκίμασε και πολλά κινέζικα μοντέλα που διατίθενται προς πώληση στη Νορβηγία, όπως το Nio ET7, το BYD Han, το Hongqi E- HS9, το Voyah Free, το JAC e-JS4, το BYD Atto 3 κι άλλα.

Περισσότερα Άρθρα