Tesla Model 3 Long Range: 3η Αναφορά

Μετά την πρώτη και τη δεύτερη αναφορά, παραμονή Πρωτοχρονιάς “κληρώνει” τετραήμερο (6-9/1) στην oρεινή Ναυπακτία με φιλικό ζευγάρι, προς μεγάλη χαρά της συζύγου κι εμένα που ψάχνουμε αφορμή για εκδρομή με το Tesla. Πόσο μάλλον που η διαδρομή περιλαμβάνει ΣΕΑ Ψαθοπύργου και ταχυφόρτιση καθιστώντας την όποια ανησυχία για την αυτονομία μετάβασης περιττή.

Μάθετε τα πάντα για τη Ναυπακτία από τον Ξενοφώντα, τον σούπερ ιχνηλάτη μας.

Όμως, προκύπτουν νέες ανησυχίες: (i) κι αν χιονίσει; τι κάνουμε; (ii) κι αν κάνουμε βόλτες κατά την παραμονή μας, πού θα φορτίσουμε; Στην αρχή προσανατολιζόμαστε στη λύση των χιονοκουβερτών, έχοντας στο μυαλό μας (1) ότι θα χρειαστούμε λύση και για τους δύο άξονες λόγω τετρακίνησης και (2) την πιθανότητα τυχόν αλυσίδες να μην χωράνε στο θόλο. Με τη βοήθεια συν-teslίτη καταλήγουμε σε συγκεκριμένο μοντέλο κι αρχίζει η αναζήτηση στο skroutz για κατάστημα με δύο σετ ετοιμοπαράδοτα. Και ξαφνικά ανακαλύπτουμε ότι το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου περιγράφει τοποθέτηση αλυσίδων μόνο στον πίσω άξονα και καταγράφει συγκεκριμένο μοντέλο αλυσίδων που είναι εγκεκριμένο/ δοκιμασμένο… Αλλαγή πλεύσης πλέον, πιο σίγουρη/αντοχής λύση οι αλυσίδες, οπότε ξεκινάει η αναζήτηση ετοιμοπαράδοτου σετ μεταξύ των καταστημάτων του skroutz.

 

Τη Δευτέρα (3/1) “πέφτουν” τα απαραίτητα τηλέφωνα περί διαθεσιμότητας και η σχετική κράτηση. Και την Τρίτη (4/1) περνάμε από Γαλάτσι για παραλαβή. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει και η διερεύνηση της πιθανότητας φόρτισης στο ξενοδοχείο κατά τη διαμονή. Τη Δευτέρα (3/1) “ρίχνουμε” τηλέφωνο και μαθαίνουμε ότι υπάρχει δυνατότητα φόρτισης σε κλασική σούκο εντός του ξενοδοχείου, κάτι που απαιτεί κατ’ ελάχιστο 10μ καλώδιο από το σημείο στάθμευσης. Παράλληλα ενημερωνόμαστε ότι στο παρελθόν κατά την φόρτιση άλλου ηλεκτρικού αυτοκινήτου έλιωσε η μπαλαντέζα, είχαν θέματα με πτώση της ασφάλειας, κτλ… Επείγει λοιπόν η εξεύρεση αξιόπιστης λύσης μπαλαντέζας. Ξεκινάμε την αναζήτηση για τις τεχνικές προδιαγραφές καλωδίου που θα εγγυηθεί ομαλή φόρτιση και μετά από αρκετό ψάξιμο καταλήγουμε ότι θα χρειαστούμε καλώδιο 3*2,5. Επικοινωνία με γνωστό στο Σκρέκη για διαθεσιμότητα/τιμή και επίσκεψη το ίδιο απόγευμα για αγορά 10μ επέκτασης. Εκεί συνειδητοποιούμε ότι το κατάστημα δεν αναλαμβάνει τη σύνθεση μπαλαντέζας, βλ. προσαρμογή των φις στο καλώδιο. Οπότε τίθεται το ερώτημα: κάνουμε μόνοι μας τη δουλειά; Το ότι επιτυχώς έχουμε επισκευάσει φις ηλεκτρικής σκούπας εγγυάται σωστή σύνθεση για μπαλαντέζα που θα τροφοδοτήσει τον On Board Charger του αυτοκινήτου; Καταλήγουμε πως όχι και ευτυχώς παράλληλα έχουμε “φλασιά” για φίλο ηλεκτρολόγο.

Μιλάμε μαζί του και συμφωνούμε Τρίτη (4/1) πρωί να περάσουμε από την εργασία του, όπως και γίνεται!!! Πλέον είμαστε έτοιμοι για το ταξίδι. Βράδυ Τετάρτης (5/1) προς Πέμπτη (6/1) προγραμματίζουμε το αυτοκίνητο να ολοκληρώσει φόρτιση στο 100% στις 09:00 το πρωί… Τελικά αναχωρούμε στις 10:00 από το Παλαιό Φάληρο. Επιλέγουμε στο αυτοκίνητο ως προορισμό το ξενοδοχείο στην Άνω Χώρα με ενδιάμεσο σταθμό τους ταχυφορτιστές στο ΣΕΑ Ψαθόπυργου και ξεκινάμε. Η απουσία έγνοιας για την αυτονομία έχει ως αποτέλεσμα να απολαύσουμε πλήρως τη διαδρομή. Μόλις μπαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο ρυθμίζουμε το Adaptive Cruise Control λίγο πάνω από το όριο, αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού κι απολαμβάνουμε τη διαδρομή. 3-4 φορές που “πέφτουμε” σε συνωστισμό αυτοκινήτων που αραιοκινούνται με παραπλήσιες ταχύτητες και στις τρεις λωρίδες, ένα απλό πάτημα του γκαζιού είναι αρκετό για να εκτιναχθούμε σε απαγορευτικές ταχύτητες και να ξεμπλοκάρουμε. Κάπως έτσι μία ώρα και πενήντα ένα λεπτά αρκούν για να διανύσουμε τα 204km που χωρίζουν το σπίτι μας από το ΣΕΑ Ψαθοπύργου (μέση ταχύτητα 110χαώ) καταναλώνοντας 35.4KWh (17.4KWh/100km).

Στο ΣΕΑ Ψαθόπυργου κατευθυνόμαστε απευθείας στους Tesla ταχυφορτιστές, όπου τρεις από τις τέσσερις θέσεις είναι ελεύθερες. Μόνο ένα Tesla φορτίζει εκείνη τη στιγμή. Κατεβαίνουμε για ξεμούδιασμα και παράλληλα “κουμπώνουμε” το αυτοκίνητο στον ταχυφορτιστή. Λίγο να φάει ο μικρός και να πιει νερό, λίγο μια επίσκεψη στην τουαλέτα, σε 29′ φορτίζουμε από το 48% στο 90% (με μηδενικό κόστος προς το παρόν!!!). 42% μιας μπαταρίας με ωφέλιμη χωρητικότητα περίπου 80KWh αντιστοιχούν σε περίπου 33,5KWh, δηλαδή μέση ισχύ περίπου 70KW. Αν και μεγαλύτερη από οποιονδήποτε μη-Tesla DC φορτιστή στην Ελλάδα, ικανοποιητική δεν τη λες, δεδομένου και του preconditioning της μπαταρίας κατά την οδήγηση… Σίγουρα μια φόρτιση μέχρι το 80%, πόσο μάλλον με αρχή κοντά στο 20%, θα γινόταν με μεγαλύτερη μέση ισχύ.

Σε κάθε περίπτωση φτάνει η ώρα να ξεκινήσουμε προς Ορεινή Ναυπακτία. Αυτή την φορά πίσω από το τιμόνι κάθεται η σύζυγος, η οποία δεν έχει καλές σχέσεις με τις στροφές (βλ. ζαλάδες), πόσο μάλλον ως συνοδηγός. Αφήνουμε πίσω μας τα ΣΕΑ και λίγο αργότερα περνάμε τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου για πρώτη φορά μετά από 3-4 χρόνια. Και κάπου εκεί αφήνουμε πίσω μας τον αυτοκινητόδρομο και μπαίνουμε σε mode επαρχιακής οδού. Η σύζυγος ενεργοποιεί με τη σειρά της το Adaptive Cruise Control και αρχίζει να εξοικειώνεται με αυτό (1η φορά που το χρησιμοποιεί). Με ηρεμία και στιγμιαία “ξεσπάσματα” περνάει η 1η ώρα μετά τον Ψαθόπυργο και απομένει το τελευταίο, συντομότερο αλλά και δυσκολότερο κομμάτι της διαδρομής. Μισή ώρα παραδοσιακού βουνίσιου-φιδίσιου δρόμου. Δεδομένης της ευαισθησίας στη ζαλάδα η οδήγηση είναι πολύ ήρεμη και απολαμβάνουμε τη διαδρομή μες την φύση με ανοιχτά παράθυρα. Δέντρα (έλατα από ένα σημείο και μετά), τρεχούμενα νερά και κατά διαστήματα ανοίγματα με ανεμπόδιστη θέα σε όλη τη γύρω περιοχή συνθέτουν το τοπίο μέχρι την ώρα που φτάνουμε στο ξενοδοχείο-προορισμό μας!

Η εμπειρία από τη φόρτιση σούκο-μπαλαντέζα και τη διαδρομή της επιστροφής σε επόμενο κεφάλαιο!!!

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα