Tesla Model 3 Long Range “Highland”
Αναγνώστης μας οδηγεί το Tesla Model 3 Long Range Highland και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του. Οι φωτογραφίες του άρθρου είναι από τη δοκιμή του Model 3 SR.
Πρώτα να πω ότι δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό που οδηγώ, είχα οδηγήσει πριν πολλά χρόνια σε λούνα παρκ ένα, άρα έχω μια μικρή εμπειρία. Οκ, δεν είχα, οπότε λογικό να είμαι αρκετά επιφυλακτικός, ξεκινάω με το εξής (το οποίο έχει ξαναειπωθεί): τα Tesla είναι niche προϊόντα τα οποία τυχαίνει να είναι και αυτοκίνητα, και αυτή είναι γενικά η αντιμετώπιση, δεν είναι ακόμα ένα ev, είναι κάτι το διαφορετικό, πόσο είναι όμως;
-
Υλικά και εσωτερικό, όλα είναι πολύ ποιοτικά στην όψη, στην συναρμογή, στην αφή, από το τιμόνι έως τον τεμπέλη έως την ποτηροθήκη. Έχουν όλα σωστές θέσεις και πραγματικά αισθάνεσαι ότι είσαι στο σαλόνι του σπιτιού σου και όχι σε θέση αυτοκινήτου. Έχεις ανοίξει και το λαπτοπ και το έχεις μπροστά σου.
-
Θέση οδήγησης/καθίσματα, έχει τόσες ηλεκτρικές ρυθμίσεις που ταιριάζει σε όλους τους σωματότυπους, πόδια πλάτη ύψος όλα ρυθμίζονται, η ορατότητα δε γύρω γύρω είναι άψογη και δεν υπάρχει τίποτα να σε κόβει, είναι σαν να κάθεσαι σε πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας όχημα. Το μόνο “αρνητικό” είναι ότι κάθεσαι πολύ χαμηλά, νόμιζα οτι μπήκα σε MX5, τόσο χαμηλά, τις μπαταρίες πού τις χώρεσαν; Το Y θα μου έκανε περισσότερο για μέσα στην πόλη.
-
Ανάρτηση, εδώ είναι που παθαίνεις την μεγάλη πλάκα, με τέτοιους τροχούς και αστεία προφίλ, λες αυτό θα κοπανάει, δεν μπορεί, είναι και χαμηλό, και δεν ξέρω τι έχουν κάνει ισοπεδώνει τα πάντα, περνάς πάνω από τις χειρότερες λακούβες και δεν καταλαβαίνεις τίποτα, βοηθάει βέβαια η μαλακή ανάρτηση η οποία όμως όταν στρίβεις, ούτε ταλαντώσεις δημιουργεί ούτε κλίσεις. Μαγικό.
-
Ποιότητα κύλισης/κίνησης, κανένας κραδασμός, κανένας τριγμός, κανένας θόρυβος, κανονική λίμο, πας με 100 και νομίζεις ότι πας με 30, εγώ δεν είχα θόρυβο ούτε από τα ελαστικά αλλά ούτε αεροδυναμικούς, γενικά τίποτα, είναι πολύ εύκολο και ευχάριστο και αν το βάλεις σε chill/comfort mode, γίνεται το ιδανικό όχημα για συνθήκες πόλης, το μέγεθος δεν το αισθάνεσαι καθόλου, βέβαια αν έρθει η ώρα να βρεις θέση στάθμευσης θα δυσκολευτείς.
-
Γκάζι/ανάκτηση, είναι γρήγορο αλλά αυτό βέβαια είναι σχετικό, κάποιος με εμπειρία οχημάτων πολλών ίππων θα το πει και αργό, το εντυπωσιακό είναι βέβαια οι ρεπρίζ, μπορείς να χωθείς με την σκέψη μόνο οπουδήποτε, σε αυτό βοηθάει και το πολύ γρήγορο τιμόνι και το bsm. Δεν σε τρομάζει πάντως γιατί η δύναμη είναι γραμμική, χωρίς καθόλου μεταβολές. Έχει πολύ δυνατό regen οπότε δεν χρειάζεται να πατάς φρένο, έχεις ουσιαστικά one pedal drive ρυθμίσεις που θέλει 5 λεπτά για να το συνηθίσεις, το ίδιο ισχύει και για τα φλας που είναι πάνω στο τιμόνι, δεν μου έλειψαν.
-
Ηχοσύστημα/οθόνη, τα σπάνε, φοβερός ήχος και η οθόνη πολύ εύχρηστη, σε βοηθάει στην κίνηση με τρόπους που δεν το πιστεύεις, σου δείχνει αποστάσεις από διπλανά οχήματα κλπ, περίμενα σε φανάρι για αριστερή στροφή και μόλις άναψε πράσινο με ειδοποίησε να ξεκινήσω, αν είχαν όλοι τέτοια μέσα στην πόλη θα είχαμε πολύ λιγότερα ατυχήματα.
-
Κανονική “οδήγηση”, όταν το πιέσεις νιώθεις το βάρος, το τιμόνι είναι ασαφές αλλά γρήγορο και η δύναμη πάντα εκεί, στρίβει αστραπιαία και έχει πολλά περιθώρια πρόσφυσης, δεν σε τρομάζει και αν μπεις με πολλά φεύγει με τα τέσσερα, σε κλειστές στροφές που το πίεσα έδιωχνε το πίσω μέρος και αμέσως το μάζευαν τα ηλεκτρονικά, χρειάζεται drift mode. Σε ανάβαση φαντάζομαι δεν παίζεται, θα σκοτώνει και supercar, σε κατάβαση λόγω βάρους θα ζορίζεται. Διασκεδαστικό, όχι όμως σπορ.
Συμπέρασμα, μιλάμε για ένα εξαιρετικό όχημα, για καθημερινή χρήση ακόμα και το rwd μια χαρά θα είναι γιατί απολαμβάνεις ανώτερη ποιότητα μετακίνησης σε οικονομικό πακέτο, γυρνώντας στο θερμικό μού φάνηκε ότι είχα ημιάκαμπτο μπρος πίσω, ότι χάλασε το turbo, και ότι η οθόνη μου είναι από τα lidl. Δεν ξέρω αν τα προηγούμενα είχαν τόση διαφορά στην ποιότητα, γιατί ακούγαμε κακές κριτικές, εμένα το Highland με εντυπωσίασε.