Tesla: Model 3 Performance vs Model Y Performance

Φίλος της σελίδας, κάτοχος του 3 Performance εδώ και τέσσερα χρόνια, πέρασε ένα 24ωρο με το Υ προκειμένου να αποφασίσει αν θα το παραγγείλει ή όχι. Τελικά πείστηκε και προέβη στην αγορά. Πώς συγκρίνονται τα δύο μοντέλα;

Χώροι
Προφανώς το Υ είναι μεγαλύτερο κι έχει τεράστιο χώρο αποσκευών (και με μεγαλύτερο χώρο από κάτω αλλά και μεγαλύτερο frunk). Ο χώρος του οδηγού/συνοδηγού όμως δεν αλλάζει, π.χ. δε φαίνεται να είναι πιο πλατύς, αν και μπορείς να πας το κάθισμα πιο πίσω. Εκεί που βάζεις τα πόδια σου όμως, είναι όντως πιο ψηλός χώρος.
Λεπτομέρειες χώρων
Περισσότεροι χώροι και στις λεπτομέρειες. Τα καθίσματα είναι πιο ψηλά, άρα οι πίσω έχουν χώρο να βάλουν τα παπούτσια τους από κάτω. Οι πίσω ζώνες κουμπώνουν σε πιο εύκολο σημείο (τα παιδιά κι οι παππούδες μπορούν να τις βάλουν πιο εύκολα). Οι θέσεις για αντικείμενα στις πόρτες είναι κι οι τέσσερις πιο βαθιές, ίσως και μεγαλύτερες.
Άνεση ανάρτησης
Το αυτοκίνητο ήταν φτιαγμένο τον Ιανουάριο του 2023 κι άρα είχε την καινούρια βελτιωμένη ανάρτηση. Δεν ξέρω και πολλά από αναρτήσεις αλλά το αποτέλεσμα για μένα είναι εξαιρετικό. Οι λακκούβες περνάνε απαρατήρητες παρ’ όλο που έχει ζάντες 21 ιντσών. Μόλις στρίψεις, το νιώθεις να «βιδώνει» στην άσφαλτο και να κάνει ό,τι του λες. Δε γέρνει. Δεν τρομάζει. Το μόνο ψεγάδι είναι ότι στον αυτοκινητόδρομο όπου πλέει λίγο (σε σχέση με το 3 είναι βάρκα-γιαλό αλλά μη ξεχνάμε ότι το 3 είναι κορυφή). Αυτό το παρατήρησα κι εγώ κι η σύζυγος και άρχισα να της λέω άρα τελικά δεν σου αρέσουν τα SUV. Μετά από καμία 100αριά χιλιόμετρα το συνηθίσαμε και δεν ήταν πρόβλημα.

Επιτάχυνση
Ποια επιτάχυνση; Λείπει το «μπαμ» του 3 στο 0-30 χλμ/ώρα αλλά μετά μάλλον είναι σχετικά ίδια με το Υ απλώς να είναι λίγο πιο αργό. Θα έλεγα δεν κολλάει καν το κεφάλι στο κάθισμα.
Παρκάρισμα
Δε το πίστευα ούτε εγώ αλλά το Υ είναι πολύ πιο εύκολο στο παρκάρισμα από το 3. Επειδή κάθεσαι πιο ψηλά, βλέπεις και καλύτερα μπροστά και στο πλάι, αλλά κι από τούς καθρέπτες βλέπεις καλύτερα το πού είναι οι πίσω ρόδες. Σε αναστροφή είναι πάνω/κάτω το ίδιο με το 3, εδώ η πίσω κάμερα κάνει θαύματα.
Κάμερες
Μιας και τις αναφέραμε, είναι καλύτερες στην ευκρίνεια και το βράδυ δεν φαίνεται το φλας στις εκατέρωθεν κάμερες.
Πορεία
Όπως και στο παρκάρισμα, το ότι κάθεσαι πιο ψηλά σημαίνει ότι βλέπεις καλύτερα πού είναι το αμάξι και πού μπορείς να πλησιάσεις και να χωθείς. Σε σχέση με το 3 ένιωθα ότι έχω superpowers. Πολύ εύκολο για πόλη.
Ηχοσύστημα
Δεν είμαι του χώρου αλλά μάλλον το Υ έχει ήχο λίγο καλύτερης ποιότητας αλλά το «τέρμα» είναι λίγο πιο χαμηλά.
Θόρυβος
Σε σχέση με το 3, το Υ είναι σα να έχεις μπει σε ανηχωικό θάλαμο. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο δε καταλαβαίνει τίποτα. Και στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο ένιωθα ότι πηγαίνω πολύ πιο αργά από το με πόσα όντως πήγαινα.
Θόρυβος σε cobblestones
Παρ΄όλο που όπως είπαμε η ανάρτηση είναι καλύτερη, κι η ηχομόνωση επίσης, αν πας σε συνεχόμενες μικρές αναταράξεις (π.χ. το λιθόστρωτο – cobbles που έχουμε εδώ στη Μεγάλη Βρετανία), ο θόρυβος που κάνει είναι παρόμοιος με το 3. Οι θόρυβοι αυτοί προέρχονται από τα πράγματα που έχουμε στο αμάξι (π.χ. καλώδια πίσω), αλλά κι από την ανάρτηση. Ομολογώ ότι απογοητευτικά λίγο.
Ποιότητα εσωτερικού / πόρτες / panel gaps
Η ποιότητα των υλικών ήτανε ένα κλικ χειρότερη από το 3 (ναι) αλλά η συναρμογή πολύ καλύτερη. Δεν είχε panel gaps, ούτε για αστείο. Οι πόρτες κλείνουν με στιβαρή αίσθησή, ακόμα και με το τζάμι κάτω (στο 3 κλείνουν με αίσθηση τέντζερη που κυλάει να βρει το καπάκι). Τίποτα μέσα δε τρίζει, τίποτα δε κουνιέται (ούτε στο 3 κουνιόταν τίποτα όταν ήταν καινούριο, αλλά τώρα κάποια πλαστικά έχουν χαλαρώσει και κάποια τριξιματάκια θέλαν επισκευή μέσω εγγύησης. Το αυτοκίνητο ήταν από Shanghai. (Σημειώνω κι το ότι οι πόρτες έχουν και ελατήριο πλέον, όταν πατήσεις το κουμπί κάνουν μια κίνηση προς το άνοιγμα μόνες τους.)

Regen
Το regen στο Υ λειτουργεί λίγο διαφορετικά, προς το τέλος του φρεναρίσματος φαίνεται να αυξάνεται ενώ στο 3 μένει σταθερό η και μειώνεται λίγο. Έχω τουλάχιστον 3 άτομα να μου λένε ότι αυξάνεται άμα έχει εμπόδιο μπροστά του αλλά και οι 3 κάνουν λάθος – πάντα αυξάνετε, με εμπόδιο η χωρίς.
Πεντάλ
Τα μπράτσα των πεντάλ είναι άσχημα. Ειδικά του φρένου. Και φαίνεται.
Κατανάλωση
Στην ίδια (σχετικά κατηφορική) διαδρομή, με θερμοκρασία περίπου 10-15 βαθμούς Κελσίου, το Υ καταναλώνει 189 wh/χλμ ενώ το 3 200 wh/χλμ.
Εμφάνιση
Υποκειμενικό φυσικά αλλά εμένα μου αρέσει μόνο από ορισμένες γωνίες. Ενώ το 3 μου αρέσει από παντού, εκτός από μία συγκεκριμένη γωνία.

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα