Tesla: πόσο πέφτει η μπαταρία τους μετά από 320.000 χιλιόμετρα;

Η υποβάθμιση της μπαταρίας (degradation), η οποία αντιπροσωπεύει την απώλεια χωρητικότητας κι αυτονομίας με την πάροδο του χρόνου και των χιλιομέτρων, είναι μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες των αγοραστών νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Είναι επίσης ένα ουσιαστικό μέρος της εξίσωσης για να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο βιώσιμα κι οικολογικά από τα θερμικά μοντέλα. Όσο περισσότερο είναι σε λειτουργία ένα πακέτο μπαταριών, τόσο περισσότερο θα καθυστερήσει η ανακύκλωσή του και τόσο περισσότερους ρύπους θα γλιτώνουμε από τη χρήση του.

Σπάνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες μοιράζονται με το κοινό στοιχεία για την πτώση απόδοσης της μπαταρίας σε βάθος χρόνου και χιλιομέτρων. Καταρχάς, οι περισσότερες από αυτές δεν έχουν σημαντικό δείγμα οχημάτων που να έχουν διανύσει πραγματικά μεγάλες αποστάσεις.

Σε τι κατάσταση βρίσκεται ένα Tesla μετά από 320.000 χιλιόμετρα;

Η Tesla διαφέρει, αφού μοντέλα της γράφουν χιλιόμετρα εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία, πολλά από τα οποία ως ταξί σε χώρες του εξωτερικού. Άλλωστε, ακόμα και τα επιβατικά μοντέλα στις ΗΠΑ αρέσκονται σε κάλυψη υψηλότερου αριθμού χιλιόμετρων από την Ευρώπη. Η ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία λοιπόν ισχυρίζεται ότι οι μπαταρίες της χάνουν κατά μέσο μόνο το 12% της χωρητικότητάς τους μετά από 200.000 μίλια (320.000 χιλιόμετρα) κι η είδηση έρχεται στο πλαίσιο του “Impact Report 2022” που δημοσιεύτηκε σήμερα, σημειώνει το electrek.co.

Η Tesla αναφέρεται μόνο στo degradation των Model S και Model X, απόλυτα λογικό αφού αυτά είναι τα πρώτα της μοντέλα κι έχει συλλέξει περισσότερα μακροπρόθεσμα δεδομένα. Είναι ενδιαφέρον ότι η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία υπόσχεται ότι θα αποκαλύψει δεδομένα και για νέοτερες μπαταρίες που χρησιμοποιούνται σε νεότερα οχήματα, αν και δε θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα στοιχεία για την πολύ πρόσφατη LFP μπαταρία που δοκιμάσαμε στο Model 3 SR+.

Τα χιλιόμετρα είναι ένας μόνο παράγοντας στη διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας. Η ηλικία της είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας. Ο αριθμός των ταχυφορτίσεων, ο ρυθμός της ταχυφόρτισης (σκεφτείτε τους 50άρηδες φορτιστές που αφθονούν στα ΣΕΑ μας, πόσο λίγο ζορίζουν τις μπαταρίες σε σχέση με τους 250άρηδες), το πόσο ψηλά φορτίζει κανείς σε ποσοστό, πόσο χαμηλά αφήνει την μπαταρία να πέσει. Πόσες ώρες αφήνει το αυτοκίνητο παρκαρισμένο στο 100% πριν ξεκινήσει τη διαδρομή του, όλα αυτά επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα.

Σε τι κατάσταση είναι ένα Tesla Model X μετά από 320.000 χιλιόμετρα;

Και βέβαια, κάθε μοντέλο και κάθε μπαταρία (ακόμα και της ίδιας εταιρίας) συμπεριφέρεται διαφορετικά. Ας πούμε, το πακέτο των 90 kWh της Tesla είναι πιο επιρρεπές στo degradation από το πακέτο των 85 kWh:

Τα πρώιμα δεδομένα από τα νεότερα μοντέλα Model 3 και Model Y δείχνουν επίσης ισχυρή διατήρηση χωρητικότητας της μπαταρίας, με τα στοιχεία να κάνουν λόγο για λιγότερο από 10% μετά από 100.000 μίλια (160.000 χιλιόμετρα) και λιγότερο από 15% μετά από 200.000 μίλια (320.000 χιλιόμετρα). Σε κάθε περίπτωση, το άρθρο αναφέρει ότι η μέση διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας παραμένει εντός της χωρητικότητας που αναφέρεται στην εγγύηση της αντιπροσωπείας.

 

Περισσότερα Άρθρα