Tonale Q4: τo σύστημα που έβαλε την Alfa Romeo «στην πρίζα»

Με το σύστημα Plug-in Hybrid Q4, για πρώτη φορά στην ιστορία της Alfa Romeo ένα μοντέλο της έχει τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για εκτεταμένο διάστημα. Την ίδια στιγμή, το σύστημα προσφέρει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας χάρη στη μετάδοση σε όλους τους τροχούς, αλλά και κορυφαία οδηγική απόλαυση χάρη σε μια σειρά αποκλειστικών μηχανολογικών επιλογών, αλλά στην υψηλή συμμετοχή του πίσω άξονα στην κίνηση του αυτοκινήτου.

H σημείωσε μια σειρά από πρωτιές για την ιταλική μάρκα, αποτελώντας το πρώτο C-SUV στην ιστορία της Alfa Romeo, αλλά και το πρώτο με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Η έλευση της Tonale Plug-in Hybrid Q4 φέρνει ακόμα μια πρωτιά, με τη συγκεκριμένη έκδοση να φέρνει την τεχνολογία φόρτισης μέσω δικτύου ηλεκτροδότησης στον κόσμο της ιταλικής φίρμας.

H Tonale Plug-in Hybrid Q4 εφοδιάζεται με ένα σύνολο τεχνολογίας αιχμής που προσφέρει κορυφαία αποδοτικότητα, με σεβασμό όμως την ίδια στιγμή στον ιδιαίτερο χαρακτήρα της μάρκας. Για να το επιτύχουν αυτό, οι μηχανικοί της Alfa Romeo βασίστηκαν σε μια σειρά αποκλειστικών στοιχείων, τα οποία περιλαμβάνουν:

  • Έναν Turbo βενζινοκινητήρα με μέγιστη απόδοση 180 ίππους στις 5.750 σαλ. κι ειδική ισχύ 138 ίππων ανά λίτρο. Η ροπή του συγκεκριμένου συνόλου φτάνει τα 270 Nm στις μόλις 1.850 σαλ.
  • Έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 90kW (122.4 ίπποι) με ροπή 250 Nm.
  • Το κύκλωμα τάσης των 306V, το οποίο χάρη στην μπαταρία τεχνολογίας λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 15.5 kWh τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα με την απαραίτητη για τη λειτουργία του ενέργεια.
  • Ειδικότερα η μπαταρία έχει τη δυνατότητα παροχής ισχύος έως 100 kW, υπερκαλύπτοντας τις ανάγκες του ηλεκτροκινητήρα, ενώ παράλληλα διαθέτει δικό της κύκλωμα ψύξης για βέλτιστη απόδοση κι αντοχή.
  • Το σύστημα τετρακίνησης Q4 που για πρώτη φορά συνεργάζεται με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης κι εξασφαλίζει εντελώς αυτόματα και με άμεσο τρόπο τη διαχείριση της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Η ρύθμιση του συστήματος διαφοροποιείται με βάση και την επιλογή του οδηγού στο σύστημα παραμετροποίησης Alfa D.N.A.

Τα παραπάνω στοιχεία ενισχύουν περαιτέρω τα ήδη προηγμένα μηχανικά χαρακτηριστικά της Tonale, τα οποία εκτός των άλλων περιλαμβάνουν ανεξάρτητη ανάρτηση και στους δύο άξονες (γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω),  το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, αλλά και σύστημα πέδησης brake-by-wire. Παράλληλα, η τοποθέτηση της μπαταρίας συνολικού βάρους 125 κιλών στο πίσω μέρος σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα προσφέρουν το ιδανικό ζύγισμα των μαζών του αυτοκινήτου, το οποίο στην Tonale Plug-in Hybrid Q4 προσεγγίζει το 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ χαμηλότερο είναι και το κέντρο βάρους για ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα. Τέλος, η μεγάλη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς βελτιώνει την ευελιξία του αυτοκινήτου, προσδίδοντάς του κατά περίπτωση χαρακτηριστικά αυτοκινήτων με μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς.

ο ένδοξος θυρεός αναζητά την άλωση των C-SUV

 

Με το σύστημα Plug-in Hybrid Q4 να καλύπτει απόλυτα το δυναμικό προφίλ που απαιτεί το όνομα Alfa Romeo, το πρώτο μοντέλο της ιταλικής μάρκας που έχει τη δυνατότητα φόρτισης μέσω του δικτύου ηλεκτροδότησης, προσφέρει παράλληλα αυτονομία αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης που ξεπερνά τα 80 χιλιόμετρα (άνω των 600 η συνολική αυτονομία), εκπομπές CO2 μόλις 26 γρ./χλμ., αλλά και δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε λιγότερο από 2.5 ώρες. Μπορείτε να δείτε σε δράση την Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 μέσω του συνδέσμου.

 

Πηγή: Δελτίο Τύπου

Περισσότερα Άρθρα