Toyota Celica σκονιζόταν για 20 χρόνια, την ανασταίνει Έλληνας !

Ονομάζεται Stephan Papadakis κι είναι ομογενής στην Αμερική, καθώς γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη. Πρόσφατα αγόρασε μια Toyota Celica του 1972, που βρισκόταν κλεισμένη σε ένα γκαράζ για 20 χρόνια πριν πεθάνει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης της κι η οικογένειά του αποφασίσει να την πουλήσει. Ευτυχώς, το κλασικό μοντέλο είναι ξανά στους δρόμους μετά από κάμποση φροντίδα, που περιελάμβανε αποκατάσταση και βελτίωση.

 

Το ιαπωνικό coupe παρουσιάστηκε στο κανάλι του YouTube Papadakis Racing με πλάνα από την ημέρα που βγήκε από την αποθήκη. Καλυμμένη κάτω από ένα παχύ στρώμα σκόνης, παρέμενε σε σχετικά καλή κατάσταση για ένα όχημα αυτής της ηλικίας. Η Celica πρώτης γενιάς είναι πλέον ένα δημοφιλές κλασικό μοντέλο κι όσοι ασχολούνται με ιστορικά αυτοκίνητα, τρίβουν τα χέρια τους για δείγματα όπως αυτό, που έχουν αφεθεί να γερνάνε σε κάποιο υπόστεγο.

Οπτικά, το μπροστινό σπόιλερ, τα τονισμένα φτερά με τις εμφανείς βίδες, οι αεραγωγοί στο καπό κι η πίσω αεροτομή δεν αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της σπορ Toyota. Ο Παπαδάκης αντικατέστησε τις αρχικές ζάντες 13 ιντσών με ένα νέο σετ αλουμινίου 15 ιντσών. Λίγη σκουριά στο καπό και στα πλαϊνά μαρσπιέ αποκαταστάθηκε.

Στο εσωτερικό υπάρχει ένα aftermarket bucket κάθισμα της TRD, ένα τιμόνι Abarth κι αναβαθμισμένο καντράν, που δείχνουν ότι οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες πέρασαν λίγο χρόνο στην πίστα ή τέλος πάντων, απολάμβαναν τη γρήγορη οδήγηση. Ο νέος ιδιοκτήτης επεμβαίνει στην ψύξη του κινητήρα με μεγαλύτερο ψυγείο, ενώ επισημαίνει ότι τα μπροστινά παράθυρα (χωρίς πλαίσιο παρακαλώ) ήθελαν κάμποση δουλειά για να λειτουργούν ομαλά.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.0 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους της HKS, αναβαθμισμένα καρμπιρατέρ κι έμβολα της TRD, όλα από τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Ο Παπαδάκης έβαψε το καπάκι σε κόκκινο χρώμα, πρόσθεσε μια ελαφρύτερη μπαταρία και τώρα επικεντρώνεται στο fine-tuning του κινητήρα πριν τον δοκιμάσει στο δυναμόμετρο. Υπολογίζει ότι θα αποδώσει περί τους 150 ίππους, νούμερο που μπορεί να ακούγεται χαμηλό με τα σημερινά δεδομένα, αλλά είναι υπεραρκετό για ένα ρετρό σπορ πισωκίνητο μοντέλο που ζυγίζει λιγότερα από 950 κιλά. Το πλαίσιο έχει επίσης αναβαθμιστεί με ρυθμιζόμενη ανάρτηση και φρέσκα φρένα (δίσκοι Wilwood στον μπροστινό άξονα και ταμπούρα πίσω). Ο Παπαδάκης θα συνεχίσει να βελτιώνει τη Celica ενώ θα την απολαμβάνει στον δρόμο.

Περισσότερα Άρθρα