Toyota Corolla Hybrid 1.8: 2η αναφορά

Μετά από σχεδόν έξι μήνες κατοχής και 7.000 χιλιόμετρα, είπα να γράψω λίγο πιο αναλυτικά τις εντυπώσεις μου. Για όποιον βαριέται να διαβάζει ας πάει στο συμπέρασμα κατευθείαν: Εξαιρετικό και για εμένα ό,τι καλύτερο μπορεί να αγοράσει κάποιος σε αυτά τα λεφτά (πλήρωσα €21.600).

Τα περισσότερα τα έχω γράψει περί ποιότητα κύλισης, άνεσης κι οδικής συμπεριφοράς και δεν έχει αλλάξει κάτι. Μέσα στην πόλη δεν έχει αντίπαλο παρά μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά. Η οδήγηση είναι αγχολυτική έως κι απολαυστική! Έχω κάνει και αρκετά ταξίδια (Αμαλιάπολη δύο φορές, Κιάτο, Καλάβρυτα, Χαλκίδα τρεις φορές) και μπορώ να πω ότι ταξιδεύεις άνετα μέχρι τα 140-150 χλμ/ώρα, από εκεί και πάνω ο θόρυβος είναι αισθητός ειδικά εάν είναι ανωφέρεια. Εγώ στα ταξίδια πάω πέριξ των 140 χλμ/ώρα, οπότε καίω και παραπάνω. Οι προσπεράσεις σε επαρχιακό δίκτυο γίνονται χωρίς πρόβλημα αφού το αυτοκίνητο έχει αργές ρεπρίζ σε ταχύτητες μόνο άνω των 120 χλμ/ώρα.

Πολύ μεγάλη διαφορά κάνει το πρόγραμμα sport, η επιτάχυνση είναι πολύ πιο άμεση κι επίσης η μπαταρία φορτίζει πιο γρήγορα και κρατάει φόρτιση. Επίσης είναι και πιο έντονο το φρενάρισμα (ανάκτηση ενέργειας) όταν αφήνεις το γκάζι. Φυσικά η κατανάλωση αυξάνεται. Να σημειώσω (για παρακάτω που θα γράφω καταναλώσεις) ότι οδηγώ κατά 85% στο normal και 15% στο sport. Eco δεν βάζω ποτέ. Για παράδειγμα σε στροφοδιαδρομή το έχω πάντα στο sport (όπως όταν πήγα Καλάβρυτα).

Όσο πέφτει η θερμοκρασία, η ΜΕΚ δουλεύει περισσότερο. Καταρχάς παίρνει μπροστά με το που ξεκινήσεις, όποτε δεν μπορείς να κάνει μικρές αποστάσεις ηλεκτρικά εάν προηγουμένως δεν έχει κάνει κάποια απόσταση ώστε να ζεσταθεί η μηχανή. Οπότε σε μικρές διαδρομές των 1-3 χλμ, η κατανάλωση είναι αυξημένη. Από την άλλη π.χ. πήγα Παιανία και μετά έφυγα να πάω να ψωνίσω. Έκανα όλη την διαδρομή ηλεκτρικά κι επειδή ήταν κατηφορικά γέμισε κι η μπαταρία οπότε έκανα και την επιστροφή 100% ηλεκτρικά, συνολικά 2 χλμ απόσταση.

Γενικά το υβριδικό θέλει λίγο διαφορετικό τρόπο οδήγησης για να εκμεταλλευτείς τα οφέλη του 100%. Για παράδειγμα όταν βλέπεις το φανάρι κόκκινο αφήνεις το γκάζι ώστε να ρολάρει και να γεμίσει η μπαταρία, δεν πατάς γκάζι και μετά πέφτεις στα φρένα. Θέλει λίγο πιο στρωτή οδήγηση και να προβλέπεις ώστε να έχεις την μέγιστη δυνατή ανάκτηση ενέργειας. Από την άλλη είναι εντυπωσιακό όταν συνειδητοποιείς κατά την οδήγηση πόση ενέργεια πάει χαμένη σε έναν κανονικό αυτοκίνητο, είναι απίστευτο!

Από κατανάλωση, τα έχω γράψει. Μέσο όρο είμαι στα 4.5 λίτρα/100 χλμ στα 7.000χλμ που έχω κάνει με τα ταξίδια που έχω αναφέρει. Έχει πλάκα γιατί τώρα βλέπω κατανάλωση π.χ. 5 λίτρα/100 χλμ και λέω «πωπω πολλά έκαψε» όταν παλιότερα έβλεπα 7 στο Panda και έλεγα «ωραίο το Pandaki κι οικονομικό» ….αχαχαχα! Όλα σχετικά είναι. Ρεαλιστικά μέσα στην πόλη είμαι από το 3 έως το 5, ανάλογα συνθηκών και διαδρομή με πιο σύνηθες πέριξ του 3 και πιο σπάνια το 5. Σε ταξίδι κάτω από 5 δεν έχω πέσει ποτέ και το μεγαλύτερο που έχω δει είναι 6.2 (για όλο το ταξίδι). Προφανώς πέφτει και παρακάτω άνετα, αλλά στο ταξίδι βαριέμαι να πηγαίνω με 100-120 και στην πόλη δεν μου αρέσει να σέρνομαι.

Τι μου αρέσει στο αυτοκίνητο μέχρι σήμερα:

  • Πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση
  • Εξαιρετική άνεση και ποιότητα κύλισης
  • Πολύ καλός εξοπλισμός για τα χρήματα που ζήταγε
  • Όμορφο και εργονομικό εσωτερικό, ειδικά η διχρωμία δίνει άλλο αέρα, όσοι το έχουν δει έχουν πει τα καλύτερα, αναβαθμίζει το εσωτερικό αρκετά πιστεύω
  • Πολύ καλά φώτα Led, τόσο τα μεσαία όσο και τα μεγάλα.
  • Όλα τα συστήματα ασφαλείας που έχει, άσχετα εάν δεν τα χρησιμοποιώ.
  • Άμεση ψύξη/θέρμανση λόγω ηλεκτρικού κομπρεσέρ AC
  • Εξαιρετικά ξεκούραστο και αγχολυτικό μέσα στην πόλη
  • Γρήγορο μέσα στην πόλη, το ηλεκτρομοτέρ βοηθάει πάρa πολύ στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
  • Που στους ηλεκτρικά αναδιπλ. καθρέπτες έχεις τρεις επιλογές: χειροκίνητη αναδίπλωση, αυτόματη κατά το κλείδωμα και καθόλου.

Τι δε μου αρέσει:

  • Που δεν έχει one-pedal driving, πολύ θα το ήθελα. Το βρίσκω εξαιρετικό σε όσα ηλεκτρικά έχω οδηγήσει και θα ήταν πολύ βολικό και στο υβρίδιο. Καταλαβαίνω ότι ίσως ξενίζει ορισμένους,
  • Τα λάστιχα που φοράει, ειδικά στις εκκινήσεις σπινάρει με το παραμικρό
  • Που δεν έχει κουμπί στο τηλεχειριστήριο να ξεκλειδώνει μόνο ο χώρος αποσκευών (έλεος ρε Ιάπωνες, το είχε η Mito που είχα προηγουμένως κι είναι 10 χρόνια παλαιότερη!) και πρέπει να ξεκλειδώνεις όλο το αυτοκίνητο
  • Που δεν ανάβουν τα εξωτερικά φώτα όταν ξεκλειδώνεις για να βλέπεις το βράδυ (είπαμε ιαπωνικά κολλήματα…πάλι το είχε η Mito)
  • Που έχει μέτριους χώρους για το μήκος της
  • Που δεν έχει αισθητήρες παρκαρίσματος. Δεν τους θεωρώ απαραίτητους αλλά θα ήθελα να έχει από το εργοστάσιο
  • Που δεν έχει wireless carplay. Βέβαια το έλυσα με €80, αλλά θα ήθελα να το έχει
  • Που οι ηλεκτρικά αναδιπλώμενοι καθρέπτες δεν δουλεύουν εάν δεν είναι ανοιχτή η ανάφλεξη.

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα