H Toyota ξεγυμνώνει ένα Tesla Model Y και θαυμάζει το μεγαλείο !
«Είδωμεν το φως το αληθινόν» αναφώνησαν οι τεχνικοί της Toyota που ανέλαβαν να κάνουν βίδες ένα Model Y, για να μελετήσουν τον μεγάλο ηλεκτρικό αντίπαλο. Η Toyota ήταν κάποτε ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση, χάρη στα υβριδικά της μοντέλα που ήρθαν σε μια εποχή που κανείς (με εξαίρεση τη Honda) δεν έδινε ιδιαίτερα σημασία σε οτιδήποτε είχε μπαταρίες, αλλά η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα ήταν πιο δύσκολη απ’ όσο περίμενε. Μετά την αντίστροφη μηχανική ενός Tesla Model Y, οι μηχανικοί της αρχίζουν τώρα να καταλαβαίνουν γιατί.
«Βγάζοντας το δέρμα από το Model Y, αποκαλύφθηκε ένα πραγματικό έργο τέχνης», δήλωσε στο Automotive News ένας μηχανικός που συμμετείχε στη μελέτη. «Είναι απίστευτο.»
Παρ’ όλο που η Toyota φημίζεται για τη μηχανολογική και κατασκευαστική της δεινότητα, οι μηχανικοί της συνειδητοποίησαν ότι η Tesla έχει μια «εντελώς διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής» κι ότι χρειάζονται μια «νέα πλατφόρμα σχεδιασμένη εξαρχής ως αμιγώς ηλεκτρική», δήλωσαν δύο στελέχη. Αυτό συμβαίνει επειδή, παρά το γεγονός ότι φαίνεται σχετικά αμετάβλητο εξωτερικά, το μοντέλο Y τελευταίας γενιάς έχει βελτιωθεί πάρα πολύ κάτω από το δέρμα. Η χρήση του “giga casting” έχει εξαλείψει πολλά μέρη, ενώ οι μπαταρίες επιτρέπεται να λειτουργούν ως δομικό δάπεδο, δύο παράγοντες που βοήθησαν την εταιρία EV να απλοποιήσει και να βελτιώσει τα οχήματά της.
Η ίδρυσή της ως αυτοκινητοβιομηχανία αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει επίσης οδηγήσει σε ορισμένα πλεονεκτήματα. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ενώ οι παραδοσιακές εταιρίες είναι πιθανό να επαναχρησιμοποιήσουν εξαρτήματα, όπως εύκαμπτους σωλήνες ψύξης, από τα οχήματά τους εσωτερικής καύσης, η Tesla συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει λεπτότερους σωλήνες από φθηνότερα υλικά, επειδή οι ανάγκες ψύξης των EV είναι χαμηλότερες. Σύμφωνα με μια εκτίμηση, μόνο οι σωλήνες ψύξης εξοικονομούν 5 κιλά και 25 $ ανά αυτοκίνητο κι είναι ένα μόνο παράδειγμα. Συνολικά, η Tesla μπορεί να εξοικονομήσει έως και 100 κιλά ανά όχημα κι είναι αλήθεια ότι κατασκευάζει από τα ελαφρύτερα ηλεκτρικά. Αυτό όχι μόνο κάνει τα μοντέλα της φθηνότερα στην παραγωγή κι ικανότερα στον δρόμο, αλλά βοηθά επίσης στη βελτίωση της αυτονομίας τους.
Εν τω μεταξύ, για την πρώτη της παρτίδα σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων, η Toyota στράφηκε στην πλατφόρμα TNGA. Αν κι ήταν καινοτόμα όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, χρησιμεύει ως το θεμέλιο τόσο των ηλεκτρικών, όσο και των μοντέλων εσωτερικής καύσης της. Δυστυχώς για την Toyota, τα ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται σε αυτήν δεν έχουν εντυπωσιάσει. Το bZ4X αντιμετώπισε πολλά προβλήματα νεότητας (κυριότερο τα μπουλόνια) κι η ηλεκτρική του απόδοση στις πραγματικές δοκιμές ήταν άκρως απογοητευτική. Θυμίζουμε την τελευταία θέση που κατέλαβε ανάμεσα σε 28 EV σε δοκιμή αυτονομίας στη Νορβηγία. Εν τω μεταξύ, δεν μπορούν απλώς να προσθέσουν περισσότερες μπαταρίες, γιατί η συγκεκριμένη πλατφόρμα δε χωρά άλλες.