Valkyrie:αντικατάσταση της πίσω αεροτομής κάθε 40.000 χλμ; (vid)

Είτε οδηγείτε ένα οικογενειακό βαρετό μοντέλο είτε ένα σπανιότατο hypercar, η τακτική συντήρηση είναι το κλειδί για την ξένοιαστη οδήγηση. Ένα τυπικό σέρβις περιλαμβάνει υγρά, φίλτρα, άντε και κάνα τακάκι, αλλά η Aston Martin Valkyrie σχεδόν απαιτούσε την τακτική αντικατάσταση της πίσω αεροτομής της ανά τακτά διαστήματα. Η αποκάλυψη μας έρχεται από το YouTube κανάλι Hagerty, σε μια συνέντευξη με τον James Manners, επικεφαλής μηχανικό της Valkyrie. Αρχικά, το πίσω φτερό του Valkyrie σχεδιάστηκε για να αντικαθίσταται κάθε 25.000 μίλια (40.000 χιλιόμετρα) ως τμήμα του τακτικού προγράμματος συντήρησης.

Το αξιοπερίεργο στοιχείο προέκυψε λόγω της συγγένειας του σχεδιασμού της Valkyrie με τη Formula 1, με το βρετανικό hypercar να αποτελεί καρπό της συνεργασίας της Red Bull Racing και της Aston Martin. Στην F1, τα πίσω φτερά έχουν σχεδιαστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά με διάρκεια κόπωσης οριακά επαρκή για να επιζήσουν ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Έτσι, για τους σχεδιαστές της Red Bull, ένα πίσω φτερό ικανό να διαρκέσει 25.000 μίλια ήταν στην πράξη αιωνόβιο. Από την πλευρά της Aston Martin όμως, αυτό απλά δεν ήταν πρέπον σε ένα μοντέλο δρόμου. «Δεν μπορείς να απαιτείς στο βιβλίο σέρβις να αντικαθίστανται τμήματα από το αμάξωμα!» δήλωσε ο Manners. Έτσι, το πίσω φτερό στάλθηκε πίσω στο σχεδιαστήριο κι επανασχεδιάστηκε για να διαρκέσει καθ’ όλη τη ζωή του αυτοκινήτου.

Όχι βέβαια πως οι ιδιοκτήτες του hypercar των 1.160 ίππων της Aston Martin δεν έχουν χρήματα, αλλά όπως και να το κάνουμε, θα ακουγόταν άσχημα. Το χειρότερο θα ήταν η δυσφήμιση για την εταιρία αν έσπαγε κάποια αεροτομή εξαιτίας της ελαφριάς και λεπτεπίλεπτης κατασκευής της. Πολλή μανούρα για ελάχιστα γραμμάρια.

Πράγματι ορισμένα αυτοκίνητα δρόμου απαιτούν τακτική συντήρηση των πίσω φτερών τους, αλλά όχι ολόκληρη αντικατάσταση. Αυτό είναι πιο συνηθισμένο σε οχήματα με ενεργά πίσω σπόιλερ, με τα μηχανικά συστήματα να χρειάζονται περιστασιακή φροντίδα για να συνεχίσουν να αποδίδουν σωστά. Η Porsche 911 γενιάς 997 είναι ένα πολύ γνωστό παράδειγμα, με τον ενεργοποιητή της πίσω πτέρυγας να θέλει καθαρισμό και λίπανση για να διατηρηθεί μακροπρόθεσμα η καλή λειτουργία του. Χάρη στα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα της Valkyrie, θα αναμένονταν παρόμοιες απαιτήσεις συντήρησης, αλλά όχι η αντικατάσταση ολόκληρης της πτέρυγας.

Δεδομένης της τιμής και της σπανιότητας της Valkyrie, ελάχιστες αναμένεται να φτάσουν όντως την χιλιομετρική απόσταση των 40.000 χιλιομέτρων. Ανεξάρτητα από αυτό, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να ευχαριστήσουν τη βρετανική εταιρία που τους απάλλαξε από μία επιπλέον εργασία στο μεγάλο σέρβις.

Περισσότερα Άρθρα