Το βάρος των ηλεκτρικών απειλεί τα παλιά γκαράζ στάθμευσης
Τα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα είναι βαριά. Οφείλεται εν μέρει στις μπαταρίες που απαιτούνται για να τους προσφέρουν αξιοπρεπή αυτονομία κι εν μέρει στο ότι όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν βαρύνει σε σχέση με το παρελθόν, ανεξάρτητα από το καύσιμό τους. Σε κάθε περίπτωση, οι αρχές στο Ηνωμένο Βασίλειο ανησυχούν ότι παλαιότερα γκαράζ στάθμευσης θα μπορούσαν να καταρρεύσουν υπό την πίεση του αυξημένου βάρους. Όπως καλύπτεται από την The Telegraph, πολλά πολυώροφα γκαράζ στάθμευσης σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο κατασκευάστηκαν ήδη από τη δεκαετία του 1960, όταν τα αυτοκίνητα ήταν πολύ ελαφρύτερα από σήμερα. Από τότε, πολλά υποφέρουν από ελλιπή συντήρηση, γεγονός που τα καθιστά επιρρεπή σε δομικά ζητήματα. Η ανησυχία των ειδικών είναι ότι τα βαρύτερα EV θα μπορούσαν να φέρουν αυτές τις κουρασμένες κατασκευές πέρα από τα όριά τους.
Η Βρετανική Ένωση Στάθμευσης (BPA) ετοιμάζεται να εκδώσει νέες οδηγίες για το θέμα. Ο δομικός μηχανικός Chris Whapples, ο οποίος βοήθησε στη συγγραφή της έκθεσης, σημειώνει ότι η κατάσταση μπορεί να καταστεί μοιραία σε ορισμένες περιπτώσεις. «Δεν θέλω να σας τρομάξω, αλλά σίγουρα υπάρχει η πιθανότητα να καταρρεύσουν ορισμένοι από τους παλιότερους χώρους στάθμευσης που βρίσκονται ήδη σε κακή κατάσταση», δήλωσε ο Whapples. «Οι διαχειριστές πρέπει να γνωρίζουν τα βάρη των ηλεκτρικών οχημάτων και να αξιολογήσουν το γκαράζ τους, ώστε αν χρειαστεί να περιορίσουν το βάρος των οχημάτων που δέχονται».
Hummer: η μπαταρία του ζυγίζει όσο ένα ΜΧ-5 και μια Varadero! Μαζί!
Τα EV μπορεί να είναι σημαντικά βαρύτερα από τα συμβατικά αντίστοιχά τους που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μια BMW Σειρά 5 μπορεί να ζυγίζει από 1.600 έως 2.000 κιλά, τη στιγμή που ένα Tesla Model S φτάνει τα 2.250. Υπάρχει βέβαια και το GMC Hummer EV που ζυγίζει πάνω από τέσσερις τόνους. Εν τω μεταξύ, πίσω στη δεκαετία του 1960, όταν κατασκευάστηκαν πολλοί από τους χώρους στάθμευσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, το μέσο αυτοκίνητο ζύγιζε πολύ κάτω από 1.400 κιλά. Ενώ η έκθεση επικεντρώνεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι ένα πρόβλημα που θα μπορούσε εύκολα να επηρεάσει και τις υπόλοιπες χώρες του Δυτικού κόσμου. Τις ΗΠΑ, ας πούμε. Τα αμερικάνικα αυτοκινητιστικά γούστα είναι πιο βαριά από εκείνα του Ηνωμένου Βασιλείου, είτε μιλάμε για EV είτε απλά για τα γιγαντιαία pick-up trucks που πωλούνται σήμερα με κινητήρες βενζίνης.
Ευτυχώς, το μόνο που απαιτείται είναι απλά μέτρα για να αποτραπεί η καταστροφή. Σύμφωνα με τις οδηγίες, οι δομικοί έλεγχοι μπορούν να βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό στον εντοπισμό προβλημάτων εγκαίρως. «Έχουμε κάνει αρκετούς ελέγχους στους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων τους τελευταίους έξι μήνες κι ορισμένοι αποδεικνύουν ότι τα κτίρια δε θα μπορούσαν να αντέξουν τα νέα βάρη», είπε ο Russell Simmons, Πρόεδρος της BPA.
Κάποιες κατασκευές στάθμευσης θα πρέπει να θεσπίσουν όρια βάρους για βαρύτερα αυτοκίνητα ή να μειώσουν τον αριθμό των χώρων στάθμευσης για να αποφευχθούν προβλήματα. Στο μέλλον, η BPA θα ενημερώσει επίσης τα σχεδιαστικά πρότυπά της. Τα δάπεδα στάθμευσης αυτοκινήτων από σκυρόδεμα θα πρέπει να έχουν σχεδιαστικό όριο φόρτωσης 3 kilonewton φορτίου ανά τετραγωνικό μέτρο, από 2.5 kilonewtons που ήταν προηγουμένως — μια αύξηση 20%.