Vath Mercedes E63 S: όλη η φαμίλια μες στο station που 350αρίζει

Η station wagon Mercedes-AMG E63 συνδυάζει την πρακτικότητα και τις επιδόσεις σε ένα πανίσχυρο διακριτικό πακέτο που δεν προκαλεί. Ωστόσο, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο κι ο γερμανικός βελτιωτικός οίκος Vath απευθύνεται σε όσους δεν αρκούνται στους 612 ίππους του εργοστασιακού μοντέλου, προσφέροντας αναβάθμιση στους 890! Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας των 4.0 λίτρων διαθέτει νέες τουρμπίνες της Vath, μεγαλύτερο intercooler κι επανασχεδιασμένο σύστημα εξάτμισης για να αυξήσει την ισχύ. Και βέβαια, χρειάστηκε επαναπρογραμματισμός στον εγκέφαλο για να συνδυαστούν όλα αυτά και να αποδώσουν τα μέγιστα. Λες και τα 850 Nm ροπής δεν ήταν αρκετά, η ροπή τώρα ανέρχεται στα 1.100 Nm και μάλιστα περιορίζεται για να μη διαλύσει τα πάντα μες στη μετάδοση. Με τούτα και με κείνα, τα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε μόλις 3″, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 345 χλμ/ώρα. Ούτε καν 350 δηλαδή…

Οι 20άρες ζάντες αντικαθίστανται από άλλες 21 ιντσών, με ελαστικά Michelin πλάτους 265 χιλιοστών μπροστά και 295 πίσω. Ένα μεγαλύτερο σπόιλερ μπροστά κι η κατά 20 χιλιοστά μικρότερη απόσταση από το έδαφος βελτιώνουν την ευστάθεια στα πολλά χιλιόμετρα, ενώ επιπλέον δεσίματα στο πλαίσιο έχουν κριθεί απαραίτητα για υψηλότερη ακαμψία.

Οι ιπποδυνάμεις έχουν πλέον ξεφύγει, όπως διαπιστώσαμε δοκιμάζοντας το εργοστασιακό Audi RS7 των 600 ίππων. Σίγουρα δεν του έλειπε η δύναμη αλλά τώρα ένα ανταγωνιστικό μοντέλο έχει σχεδόν +50% της ισχύος. Και βέβαια, αντίστοιχες βελτιώσεις προσφέρονται τόσο για το RS7, όσο και για το station RS6. Μπορείς να έχεις όλη την οικογένεια φορτωμένη (και τον σκύλο στο πορτ-μπαγκάζ) και να ανάβεις φώτα σε supercar στην autobahn, ταξιδεύοντας με 300-πολλά.

Η δουλειά του Vath θα γίνει πιο δύσκολη όταν παρουσιαστεί η επόμενη γενιά E63, καθώς η Mercedes σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά τον V8 κινητήρα. Πιθανότατα θα φοράει ένα υβριδικό σύνολο όπως άλλες εκδόσεις της AMG, με το πιθανότερο σύστημα μετάδοσης κίνησης να συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 2.0 λίτρων με ένα υβριδικό σύστημα. Η συγκεκριμένη διάταξη αποδίδει 680 ίππους στην C63 S Performance κι έχει επικριθεί για τη χειρότερη ακουστική απόλαυση που προσφέρει.

Περισσότερα Άρθρα