Με τη βοήθεια της Prodrive, η Dacia θα συμμετέχει στο Dakar 2025
Η Dacia ανακοίνωσε ότι θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid (W2RC) – κι ως εκ τούτου στο φημισμένο rally Dakar– από το 2025. Θα το κάνει με ένα πρωτότυπο 4×4 που θα εξελιχθεί από κοινού με τη βρετανική Prodrive, κατασκευαστή του Hunter T1+ που τερμάτισε δεύτερο στον φετινό αγώνα. Η Dacia δεν έχει ανακοινώσει πόσο στενά συνδεδεμένο θα είναι το αγωνιστικό της με τα μοντέλα παραγωγής, αλλά μέχρι το 2025 η γκάμα της θα περιλαμβάνει επίσης το μεγάλο SUV Bigster και μια νέα έκδοση του Duster.
Η Prodrive είναι περισσότερο γνωστή για τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, έχοντας υποστηρίξει τη Subaru World Rally Team μεταξύ του 1990 και του 2008, κατακτώντας τρεις τίτλους οδηγών και κατασκευαστών κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Η Dacia υποστήριξε ότι η εμπλοκή της στο W2RC θα της επιτρέψει να δοκιμάσει νέες τεχνολογίες – καθώς προβάλλει όλο και περισσότερο το περιπετειώδες σκληροπυρηνικό lifestyle – και πιο φιλικά προς το περιβάλλον κινητήρια σύνολα. «Δεν είναι μόνο μια δοκιμή της πραγματικής στιβαρότητας της Dacia, αλλά είναι επίσης μια απόδειξη της δέσμευσής μας στην κινητικότητα με χαμηλές εκπομπές άνθρακα», δήλωσε ο CEO της εταιρίας Denis le Vot.
Αρχικά, το ρουμάνικο πρωτότυπο θα καταναλώνει συνθετικά καύσιμα της Aramco. Η εταιρία από τη Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα επενδύσει στη νέα κοινοπραξία της Renault-Geely για κινητήρες εσωτερικής καύσης με την κωδική ονομασία Horse, επιδιώκοντας να επεκταθεί σε τεχνολογίες υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων.
Ο Sébastien Loeb κι η Cristina Gutiérrez Herrero θα βρίσκονται στο τιμόνι των Dacia 4×4, με τις δοκιμές να ξεκινούν στο Rally Μαρόκου του επόμενου έτους. Ο Loeb θεωρείται ευρέως ως ο πιο πετυχημένος οδηγός rally στην ιστορία του αθλήματος, έχοντας κερδίσει εννέα συνεχόμενους τίτλους οδηγών WRC μεταξύ 2004 και 2012. Συμμετείχε στο Dakar από το 2016 και τερμάτισε στο βάθρο το 2017, το 2019, το 2022 και το 2023.
Η Gutiérrez Herrero έχει συμμετάσχει σε επτά Rally Dakar (μεταξύ 2017 και 2023) και το 2021 έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε μία ειδική στη διοργάνωση μετά τη Jutta Kleinschmidt το 2005, αναφέρει το Autocar. Εκτός από τη συμμετοχή της στο Dakar, οδηγεί επίσης για την X44 Vida Carbon Racing στο Extreme E του Lewis Hamilton, μαζί με τον Loeb.
Η ανακοίνωση της Dacia έρχεται λίγο αφότου η Ford δήλωσε ότι θα συμμετάσχει επίσης στο rally, αν και το Blue Oval τρέχει πιο γρήγορο χρονοδιάγραμμα – ξεκινώντας από το event της επόμενης χρονιάς και στοχεύοντας στη νίκη το 2025. Θα συμμετέχει με μια έκδοση του pick-up Ranger τροποποιημένη από την M-Sport για να ανταγωνιστεί στην κορυφαία κατηγορία T1+.
Ο νικητής του φετινού Dakar ήταν η Toyota Gazoo Racing, της οποίας το Hilux T1+ τερμάτισε τον αγώνα σε 45 ώρες, 3 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα στα χέρια του Nasser Al-Attiyah και του συνοδηγού Mathieu Baumel.