RS 3 Performance Edition: περιορισμένο 300 μονάδων, 407 ίππων

  • Ταχύτερο: τελική ταχύτητα ρυθμισμένη στα 300 χλμ/ώρα!
  • Ισχυρότερο: πεντακύλινδρος turbo κινητήρας με ισχύ 407 ίππους.
  • Πιο σπορ: μπάκετ καθίσματα, κεραμικά φρένα κι ενεργητική ανάρτηση στον στάνταρ εξοπλισμό.
  • Ξεχωριστό: έκδοση περιορισμένης παραγωγής 300 μονάδων με αποκλειστικά χαρακτηριστικά.

Το RS 3 Performance Edition είναι το ταχύτερο και πιο σπορ compact μοντέλο της Audi Sport. Έχοντας εξελιχθεί με γνώμονα την μέγιστη απόδοση, η ειδική έκδοση διαθέτει ισχύ 407 ίππων και τελική ταχύτητα 300 χλμ/ώρα. Επιπλέον, εκτός από τις γνωστές κορυφαίες τεχνολογίες όπως το σύστημα κατανομής ροπής RS torque splitter και τα κεραμικά φρένα, η ειδική έκδοση διαθέτει καθίσματα μπάκετ RS με αναβαθμισμένη πλευρική στήριξη, καθώς και μια σειρά αποκλειστικών σχεδιαστικών στοιχείων.

Με την τρίτη γενιά του Audi RS 3 Sportback και τη δεύτερη γενιά του RS 3 Sedan, οι υψηλές επιδόσεις έχουν αγγίξει ένα νέο επίπεδο στην compact κατηγορία. Σήμερα η Audi Sport GmbH προσθέτει στη γκάμα και τη νέα έκδοση RS 3 Performance Edition. Η ειδική έκδοση θα έχει περιορισμένη παραγωγή 300 μονάδων και θα αποτελέσει την κορωνίδα της σειράς RS 3 τόσο σε τεχνικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο. Διαθέσιμη ως Sportback και Sedan, η Performance Edition εγγυάται οδηγική απόλαυση κι έντονες συγκινήσεις.

Πεντακύλινδρος turbo κινητήρας με αυξημένη απόδοση

Το RS 3 Perfomance Editionείναι πιο ισχυρό και ταχύτερο από κάθε άλλο RS 3 έως σήμερα. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας που επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 300 χλμ/ώρα, ξεπερνώντας κατά 10 χλμ/ώρα την κανονική έκδοση με RS Dynamics Package plus. Επιπλέον, ο βραβευμένος πεντακύλινδροςturbo κινητήρας με τον χαρακτηριστικό ήχο, αποδίδει πλέον 407 ίππους και μάλιστα σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, μεταξύ 5.700 – 7.000 σαλ. Αυξημένο είναι και το εύρος της μέγιστης ροπής των 500 Nm που είναι πλέον διαθέσιμη μεταξύ 2.250 – 5.700 σαλ. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στον μεγάλο υπερσυμπιεστή και την υψηλότερη κατά 0.1 bar πίεση υπερπλήρωσης που πλέον φθάνει τα 1.6 bar. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Stronic 7 σχέσεων. Οι ταχύτατοι χρόνοι αλλαγής ταχυτήτων χωρίς διακοπή στην παροχή ισχύος, η σπορ κλιμάκωση των σχέσεων και το σύστημα launchcontrol εξασφαλίζουν κορυφαία οδηγική απόδοση. Το RS 3 PerformanceEdition επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 3.8″.

Η υψηλή ισχύς πλαισιώνεται από τον απαράμιλλο και συναισθηματικό ήχο του πεντακύλινδρου κινητήρα με τη χαρακτηριστική σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3. Το στάνταρ σύστημα σπορ εξάτμισης RS με ειδικά εξελιγμένο κεντρικό σιγαστήρα και μαύρες οβάλ απολήξεις απελευθερώνει έναν σπορ, στιβαρό ήχο. Το σύστημα ελέγχου των ρυθμιζόμενων πτερυγίων της εξάτμισης – το οποίο διευρύνει το ηχητικό φάσμα της εξάτμισης – έχει προσαρμοστεί κατάλληλα: στα προγράμματα Dynamic, RSPerformance και RSTorqueRear του Audidriveselect, τα πτερύγια ανοίγουν περισσότερο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, κάνοντας τον ήχο ακόμα πιο έντονο.

Κορυφαίες τεχνολογίες δυναμικού ελέγχου

Το αρνητικό κάμπερ στη γεωμετρία της ανάρτησης, τα ενισχυμένα ψαλίδια και οι πιο σφικτές αντιστρεπτικές RS είναι μερικά από τα στοιχεία που εξασφαλίζουν ήδη κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά στο μοντέλο. Το RS 3 Performance Edition διαθέτει σπορ ανάρτηση RS με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ενεργά αμορτισέρ στο στάνταρ εξοπλισμό. Κάθε αμορτισέρ προσαρμόζεται συνεχώς στις συνθήκες του δρόμου, στο στυλ οδήγησης και στο πρόγραμμα που έχει επιλεχθεί από το Audidriveselect. Οι δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ κατά τη συμπίεση και την επαναφορά έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά RS 3, προσφέροντας βελτιωμένη διαχείριση των φορτίσεων και μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμών. Οι ηλεκτρομαγνητικά ενεργοποιούμενες βαλβίδες ελέγχουν τη ροή του υδραυλικού υγρού στα αμορτισέρ και προσφέρουν τη δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης εντός δέκα χιλιοστών του δευτερολέπτου ώστε αυτή να ανταποκρίνεται ανά πάσα στιγμή στις εκάστοτε συνθήκες. Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται σε αισθητήρες που μετρούν την κατακόρυφη επιτάχυνση του αμαξώματος και τη σχετική με αυτή κίνηση κάθε τροχού μεμονωμένα. Αυτές οι πληροφορίες επεξεργάζονται ταυτόχρονα από τη μονάδα ελέγχου των αμορτισέρ και από την κεντρική μονάδα δυναμικού ελέγχου του αυτοκινήτου και υπολογίζεται η βέλτιστη ρύθμιση στην απόσβεση κάθε τροχού ώστε να μεγιστοποιείται η απόδοση στο δρόμο.

Το RS Torque Splitter που χρησιμοποιεί το RS 3 Performance Edition αυξάνει τη σταθερότητα –για παράδειγμα σε βρεγμένες συνθήκες– ενώ παράλληλα βελτιώνει την ευελιξία και μειώνει την υποστροφή κατά τη δυναμική οδήγηση. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενων πολύδισκων συμπλεκτών που κατανέμουν ενεργά τη ροπή, με πλήρη μεταβλητότητα, μεταξύ των πίσω τροχών. Έως και το 50% της ισχύος μπορεί να διοχετευθεί στον πίσω άξονα, ενώ στο πρόγραμμα RS Torque Rear, όλη η ροπή που φθάνει σε αυτόν μπορεί να μεταφερθεί στον εξωτερικό τροχό. Αυτό με την σειρά του επιτρέπει το ντριφτάρισμα σε ελεγχόμενες διαδρομές. Στο πρόγραμμα RS Performance, η κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται σχεδόνουδέτερη συμπεριφορά, με ελάχιστη υποστροφή και υπερστροφή, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση και επιδόσεις στην πίστα.

Το RS 3 Performance Edition φορά semi-slick ελαστικά Pirelli PZero “TrofeoR” – 265/35 στον εμπρός άξονα, 245/35 στον πίσω – ως μέρος του βασικού εξοπλισμού. Χάρη στην ειδική σύνθεση της γόμας και το ασύμμετρο πέλμα, τα συγκεκριμένα ελαστικά υψηλών επιδόσεων προσφέρουν ιδιαίτερα υψηλή πρόσφυση σε στεγνό οδόστρωμα, αυξάνοντας έτσι τη σταθερότητα και την πλευρική πρόσφυση. Οι ζάντες 19 ιντσών με τη σκούρα γκρι ματ απόχρωση είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο και έχουν εντυπωσιακή σχεδίαση που είναι εμπνευσμένη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ είναι αποκλειστικά διαθέσιμες στη συγκεκριμένη ειδική έκδοση. Οι στάνταρ εμπρός κεραμικοί δίσκοι (διαστάσεων 380 x 38 χιλιοστά) με δαγκάνες έξι εμβόλων προσφέρουν κορυφαία απόδοση στο φρενάρισμα. Το σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης, με ειδικά ρυθμισμένη καμπύλη απόκρισης, είναι δέκα κιλά ελαφρύτερο και έχει υψηλότερη θερμική αντοχή από τα συμβατικά συστήματα με δίσκους από χάλυβα. Παράλληλαη μείωσητης μη αναρτώμενης μάζαςπροσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ο πίσω άξονας διαθέτει αιωρούμενες δαγκάνες με μονοκόμματους δίσκους από χάλυβα διαστάσεων 310 x 22 χιλιοστά. Οι δαγκάνες των φρένων είναι βαμμένες σε μπλε χρώμα ώστε να ταιριάζουν με τις αποχρώσεις του εσωτερικού.

Αποκλειστικότητα και δυναμισμός με την πρώτη ματιά

Η ειδική έκδοση δηλώνει την ηγετική της θέση στη γκάμα του RS 3 μέσω των πολυάριθμων νέων σχεδιαστικών αποκλειστικών στοιχείων αλλά και εξοπλισμού. Εκτός από τους τροχούς αποκλειστικής σχεδίασης και την σπορ εξάτμιση RS με μαύρες απολήξεις, οι δακτύλιοι της Audi και το σήμα RS 3 εμπρός και πίσω έχουν επίσης μαύρη απόχρωση. Αυτές οι χρωματικές λεπτομέρειες βρίσκονται σε τέλεια αρμονία με τις ιδιαίτερες διαθέσιμες αποχρώσεις του RS 3 PerformanceEdition στις οποίες περιλαμβάνονται οι Nogaro Blue, Arrow Grey, Daytona Grey καθώς κι οι Sebring Black Crystal Effect και Glacier White Metallic.

Οι στάνταρ προβολείς Matrix LED με σκουρόχρωμο πλαίσιο και τα πίσω φώτα LED αναβοσβήνουν με μια ειδικά διαμορφωμένη δυναμική αλληλουχία κατά το ξεκλείδωμα και το κλείδωμα του αυτοκινήτου. Στο ξεκλείδωμα του RS 3 Performance Edition τα φώτα ημέρας – που αποτελούνται από 15 μονάδες LED- αποτυπώνουν μια καρό σημαία τερματισμού στην πλευρά του συνοδηγού και το “3-0-0”  στην πλευρά του οδηγού, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο τον περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και την τελική ταχύτητα των 300 χλμ/ώρα. Αντίστοιχα στο κλείσιμο, αντί για το “3-0-0” προβάλλεται το λογότυπο “RS-3”. Κατά την οδήγηση, ως φως ημέρας υπάρχει η προβολή της καρό σημαίας και στις δύο πλευρές ενώ ένας φωτισμός LED εισόδου στις μπροστινές πόρτες προβάλλει την επιγραφή “#RSperformance” στο έδαφος δίπλα στο αυτοκίνητο.

Η ειδική έκδοση δηλώνει τη μοναδικότητά της και στο εσωτερικό. Για πρώτη φορά στο RS 3 τα μπάκετ καθίσματα διατίθενται ως βασικός εξοπλισμός, εξασφαλίζοντας εξαιρετική πλευρική στήριξη στις στροφές. Το κεντρικό πάνελ των καθισμάτων έχει μπλε κυψελωτή ραφή δημιουργώντας χρωματική αντίθεση. Το υλικό που χρησιμοποιείται σε αυτό είναι ύφασμα μικροϊνών Dinamica, το οποίο συνδυάζεται με δέρμα Nappa στα πλαϊνά στηρίγματα. Η μεγάλη επιγραφή RS κάτω από τα προσκέφαλα και το ματ ανθρακόνημα στην πλάτη των καθισμάτων, τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της ειδικής έκδοσης. Μπλε απόχρωση έχουν επίσης οι ζώνες καθώς και οι ραφές στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στα χερούλια των πορτών και στο τιμόνι. Το ίδιο ισχύει και για τα πατάκια αλλά και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ το οποίο φέρει επίσης την επιγραφή RS. Τέλος, το flat-bottom τιμόνι με επένδυση Alcantara διαθέτει μπλε σήμανση στη θέση 12:00.

Ειδικά για το RS 3 PerformanceEdition η οθόνη αφής 10.1 ιντσών έχει εικόνα φόντο με εμφάνιση carbonκαι δείχνει τη χαρακτηριστική σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 του 2.5 TFSI. Η οθόνη RS ενσωματώνει ενδείξεις σχετικά με τη θερμοκρασία του κινητήρα, το λάδι κινητήρα καικιβωτίου ταχυτήτων, τις δυνάμεις g και τις πιέσεις των ελαστικών. Ταυτόχρονα, το Audivirtualcockpitplus παρέχει πληροφορίες και δεδομένα που σχετίζονται με τις επιδόσεις, όπως χρονομετρήσεις γύρων, δυνάμεις g και χρόνους επιτάχυνσης 0 ‑100 χλμ/ώρα, 0 ‑200 χλμ/ώρα, 0-400 μέτρα και 0-800 μέτρα.

 

Πηγή: Δελτίο Τύπου

Περισσότερα Άρθρα