bZ4x: προβληματική φόρτιση και στις κανονικές θερμοκρασίες !

Το bZ4x είναι τις τελευταίες μέρες στην επικαιρότητα, κυρίως για τους λάθος λόγους. Τελευταία έγινε σούσουρο για το πρόβλημα με τα χαλαρά μπουλόνια, που οδήγησε σε παγκόσμια ανάκληση, πριν προλάβει καν να παραδοθεί στους πελάτες, ενώ την άνοιξη μας είχε απασχολήσει μια ανακοίνωση της ίδιας της Toyota, όπου ενημέρωνε ότι η τετρακίνητη έκδοση έχει θέματα με τη φόρτιση σε χαμηλές ταχύτητες.

Προκειμένου να ερευνήσουμε αν το πρόβλημα της φόρτισης αφορά μόνο τις συνθήκες ψύχους ή και πιο ζεστές θερμοκρασίες, βρήκαμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο από το αμερικάνικο Motortrend, το οποίο πραγματοποίησε συγκεκριμένες δοκιμές και κατέληξε σε σαφή συμπεράσματα. Ο λόγος στους συναδέλφους από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού:

“Ο ρυθμός ταχείας φόρτισης πολλών κατασκευαστών βασίζεται σε ιδανικές συνθήκες. Όπως είναι λογικό, υπάρχουν πολλές μεταβλητές στην πραγματική ζωή που μπορούν να επηρεάσουν τη γρήγορη φόρτιση. Σύμφωνα λοιπόν με την Toyota, «καθώς οι θερμοκρασίες μειώνονται κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου, ο χρόνος φόρτισης θα αυξηθεί σημαντικά… κι η φόρτιση DC περισσότερες από δύο φορές την ημέρα μπορεί επίσης να επηρεάσει αρνητικά τον χρόνο φόρτισης».

Και στην τετρακίνητη παραλλαγή του bZ4X, η οποία έχει αργότερο ρυθμό φόρτισης από το προσθιοκίνητο μοντέλο, η Toyota κατευθείαν δηλώνει ότι η φόρτιση DC μπορεί να μη λειτουργεί όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου. Στη συνέχεια, οι δηλώσεις της άλλαξαν σε “για το μοντέλο bZ4X AWD, η φόρτιση μπορεί να επιβραδυνθεί περισσότερο από άλλα μοντέλα σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν και μπορεί να μην είναι δυνατή όταν η θερμοκρασία πέσει στους -20 βαθμούς Κελσίου και κάτω.”

Εκτιμούμε την ειλικρίνεια της Toyota σε αυτό το θέμα επειδή οι αγοραστές από περιοχές με ψυχρότερο κλίμα μπορούν απλώς να αφαιρέσουν το bZ4X AWD από τη λίστα των επιλογών τους, εάν χρειάζεται επίσης να βασίζονται τακτικά στη φόρτιση DC. Βέβαια, είναι απογοητευτικό για εμάς ότι η Toyota κατασκεύασε ένα AWD EV που δεν μπορεί να φορτίσει γρήγορα σε κρύο καιρό.

Εμείς δοκιμάσαμε την ικανότητα γρήγορης φόρτισης του bZ4X AWD, στον ανοιξιάτικο καιρό του Los Angeles. Κατά τη διάρκεια μιας νύχτας με θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 18 βαθμούς Κελσίου, συνδέσαμε το μικρό (σημείωση ΔΣ: για την αμερικάνικη αγορά) ηλεκτρικό SUV σε έναν φορτιστή DC 150 kW της Electrify America αφού το οδηγήσαμε για περίπου 45′, για να βεβαιωθούμε ότι η μπαταρία δε θα ήταν κρύα. Κατά τη φόρτιση, δεν είδαμε ποτέ τον μέγιστο ρυθμό φόρτισης 100 kW που υπόσχονται οι προδιαγραφές.

Ξεκίνησε στο 5% στα 62 kW, γρήγορα ανέβηκε στα 65 kW και διατηρήθηκε εκεί μέχρι περίπου το 33%, οπότε κι άρχισε να πέφτει κατακόρυφα. Σε 20′, το EV έφτασε από το 5% στο 40% και χρειάστηκαν 64′ για να φορτιστεί στο 80%. Αν σε αυτό το επίπεδο φόρτισης χρειαστείτε επιπλέον ενέργεια για να φτάσετε στον προορισμό σας, θα περιμένετε πάρα πολύ γιατί η φόρτιση από 80% έως 90% απαιτεί επιπλέον 36′! Και ξεχάστε τη φόρτιση πέρα ​​από το 90% μέχρι την πλήρη φόρτιση, καθώς ο ρυθμός φόρτισης πέφτει στο 1 kW και θα χρειαστούν 7 ώρες!!!

Φαίνεται ότι η Toyota δε θέλει πραγματικά η μπαταρία να φορτίζεται πλήρως μέσω της φόρτισης DC. Αργότερα συνδέσαμε το EV σε μια πρίζα 240 V AC περίπου στο 85% και παραδόξως ανακαλύψαμε ότι η φόρτιση στο AC ήταν στην πραγματικότητα πιο γρήγορη από το 90% στο 100% στην πρίζα σε σχέση με τον ταχυφορτιστή, αφού η ισχύς φόρτισης δεν έπεσε κατακόρυφα στο 1 kW μέχρι τις τελευταίες στιγμές!

Το bZ4X είναι το πρώτο mainstream πραγματικό EV της Toyota. Ενώ το εσωτερικό του και η δυναμική του στην οδήγηση είναι αξιόλογα, όπως αναμενόταν από ένα προϊόν Toyota, δυστυχώς δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας για ένα EV του 2022, κυρίως λόγω του περιορισμού της φόρτισης DC.”

Άραγε το παραπάνω σχετίζεται με την εγγύηση του 1.000.000 χιλιομέτρων που προσφέρει η Toyota και την αναγκάζει σε πολύ αυστηρούς περιορισμούς ώστε να μην υπάρξει ποτέ ζόρισμα της μπαταρίας;

Περισσότερα Άρθρα