Renault Captur 1.0 tce LPG Dynamic: 1η αναφορά

Πρώτες εντυπώσεις (1.000 χλμ):

Προέρχομαι από παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο (Ford Focus MK1 1.6 100 ίππων του 2003) οπότε και οι απαιτήσεις μου σε γκάζια και τεχνολογία είναι κάτω του μέσου όρου. Γενικώς συμβιβάζομαι, το Focus ήταν τρίθυρο κι είχα κάνει υποχωρήσεις με τους χώρους και την άνεση έχοντας δύο μωρά (μπες–βγες με τα παιδιά, παιδικά καθίσματα, καροτσάκια κτλ). Οπότε και το Captur μού φαίνεται ευρύχωρο με ικανοποιητικό πορτ-μπαγκάζ, σβέλτο με καλή ροπή. Είμαι ακόμα στο στρώσιμο, οπότε δεν το έχω γκαζώσει ακόμα, αλλά ήδη απολαμβάνω την καινούρια τεχνολογία με όλα σχεδόν τα συστήματα ασφαλείας!

Κινητήρα διάλεξα τον 1.0 tce LPG (έκδοση Dynamic) για το πολύ χαμηλό κόστος κίνησης που έχει το υγραέριο, μιας και υπό νορμάλ συνθήκες κάνω 15.000χλμ/χρόνο με τα 13.000 να είναι μέσα στην Αττική! Δεν είναι πάρα πολλά, αλλά με το υγραέριο μπορείς να συνδυάσεις το χαμηλό κόστος του πετρελαίου με τη βελούδινη λειτουργία του κινητήρα βενζίνης και την ξενοιασιά απέναντι σε μελλοντικές απαγορεύσεις, που μπορεί να επιβληθούν στα πετρελαιοκίνητα.

Από ηχομόνωση δεν ακούω καθόλου τον κινητήρα, ειδικά στις αρχές περίμενα να τον ακούσω από συνήθειο για να αλλάξω ταχύτητα και έπρεπε να δω τα όργανα ότι έφτανα στις 4.000 σαλ, επίσης δεν ακούω καθόλου το τροχασμό, βέβαια αν είσαι απ’ έξω ακούς το λίγο το μοτέρ και αν ανοίξεις καπό, ακούς την ραπτομηχανή να δουλεύει φουλ!

Στο θέμα της ανάρτησης το περίμενα λίγο πιο “απαλό” αλλά δεν με χαλάει καθόλου μιας και δεν έχω βρει ακόμα στα αντιπλημμυρικά ορύγματα της Νίκαιας, μάλιστα σε ένα τεράστιο που έβρισκε το Focus, το ξέχασα και πηγαίνοντας με αρκετά, το κατάπιε με άνεση!

Με τα συστήματα ασφαλείας έχω να πω δεν γίνονται καθόλου κουραστικά, το lane assist για παράδειγμα δεν κάνει ηχητικά κάθε φορά που πατάς λωρίδα, σε ενημερώνει στο καντράν και νιώθεις το τιμόνι, το ίδιο και με την αποφυγή πρόσκρουσης, σου αφήνει αρκετό περιθώριο να κινηθείς (ειδικά μέσα στην πόλη) χωρίς τρελές ειδοποιήσεις και ενοχλητικούς ήχους! Κλείνουμε το κεφάλαιο συστήματα ασφαλείας αφού δεν είμαι ο έμπειρος για να κρίνω την υλοποίηση, απλά να αναφέρω ότι δεν γίνονται κουραστικά, είναι απλοποιημένα και μπορούν να απενεργοποιηθούν πολύ εύκολα ( ειδικά το stop-start και το lane assist από ένα κουμπάκι).

Η τεχνολογία του keyless entry, το start button, το ηλεκτρικό χειρόφρενο με Auto hold, το Infotainment, τα ψηφιακά όργανα, η κάμερα οπισθοπορείας, η απίστευτη αίσθηση του τιμονιού και τα ΘΕΪΚΑ Led φώτα με αυτόματη εναλλαγή μεσαίας – μεγάλης σκάλας- με έχει κάνει χαζό, έχουν κάνει την καθημερινότητά μου πιο εύκολη. Ξέρω ότι πολλοί θα πείτε: δεν πήρες και τίποτα top premium, ένα Renault είναι! Ναι αλλά εγώ νιώθω πως ήμουν πίσω από τον Ήλιο και τώρα είδα το φως μου … Η χρήση του clima γίνεται εύκολα από φυσικούς περιστροφικούς διακόπτες χωρίς να χρειάζεται να μπαίνεις σε μενού – υπομενού ή να ψάχνεις να βρεις κουμπάκια αφής!

Το ηχοσύστημα είναι σίγουρα πολύ πάνω από τον μέσο όρο με ηχεία πολύ καλής ποιότητας (ειδικά τα ηχεία στις κολώνες βγάζουν απίστευτα καθαρό ήχο) με equalizer και κάποιες ακόμα ρυθμίσεις, έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος ειδικά σε αρχεία από mp3 τα σπάει και ακόμα δεν το έχω ανεβάσει πάνω από το 70%!

Στα της κατανάλωσης αν και τα χιλιόμετρα είναι αποκλειστικά στην πόλη λόγω covid και με άστρωτο αμάξι κι ακόμα μαθαίνω να οδηγώ με τον μικρό τούρμπο κινητήρα, με 25 ευρώ βγάζω περίπου 400χλμ, περίπου 7,8l λίτρα υγραερίου/100χλμ με βάση το drivvo και το spritmonitor (σε κάθε γέμισμα πέφτω σε κατανάλωση), αν βέβαια μπλέξω σε στενάκια με κοντινές διαδρομές και σταμάτα ξεκίνα, τότε το 9άρι είναι σίγουρο.

Τα φρένα και τα λάστιχα δεν τα έχω δοκιμάσει ακόμα (ευτυχώς) έτσι και αλλιώς δεν είμαι και κανένας “χεράς” να μπαίνω σε στροφές αλλά νομίζω ότι και το αμάξι δεν προορίζεται για τέτοια χρήση!

Αυτά για τα πρώτα 1000 χλμ, ελπίζω μετά τις γιορτές να πάμε καμιά βόλτα μέχρι το Ναύπλιο που έχει και ευθείες να χαρώ και εγώ με το cruise control και στροφές για να δω και την συμπεριφορά του!

10.000 χλμ:

Έχοντας κάνει πολλά δρομολόγια στην Αττική και σε εθνικές και περιφερειακούς, έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος συνολικά από το C Εκτίμησα τις πίσω θύρες USB και τους αεραγωγούς που έκαναν το ταξίδι για τα μικρά πιο ευχάριστο, την ευκολία χειρισμού του cruise control και τις ενδείξεις για όλα τα βοηθήματα όπως το lane assist, την αναγνώριση πινακίδας κι ένδειξη ορίου ταχύτητας, τα οποία υπήρχαν μπροστά στον οδηγό ευδιάκριτα χωρίς να ενοχλούν.
Η κατανάλωση έχει κλειδώσει στα 8.2-8.5, 95% σε αστικούς ρυθμούς, βέβαια άμα το κυνηγήσεις θα δεις 9-10 σίγουρα. Παρ’ ότι είμαστε μια τετραμελής οικογένεια, μας χωράει μια χαρά για εκδρομές με όλη την ελληνική “μετακόμιση”, ενώ το μέγεθός του παραμένει καλό για να παρκάρεις εύκολα. Βέβαια, λίγοι πόντοι στο εσωτερικό της καμπίνας θα μπορούσαν να είχαν “κλαπεί” από το μεγάλο ταμπλό αλλά και πάλι χωράμε άνετα! Πολύ ικανοποιημένος από την μόνωση καμπίνας σε θορύβους τροχασμού και αεροδυναμικούς θορύβους, πάντα για τα επίπεδα του B SUV segment.

Κλείνοντας για να είμαι δίκαιος, θα προσθέσω μερικά αρνητικά: σε εκδρομή σε επαρχιακό δρόμο με ελαφριές στροφές, ίσως σαν αμαθείς σε “ψηλά” αυτοκίνητα με ψηλή θέση οδήγησης, ίσως οι επιβάτες νιώσουν κάπως μια ζαλάδα, παρ’ ότι το αμάξωμα δεν παλαντζάρει δεξιά – αριστερά λόγω της μέτριας προς σκληρής ανάρτησης. Στις πρώτες εκδρομές νιώσαμε λίγο άβολα, πράγμα που το ξεπεράσαμε γρήγορα!

Ένα δεύτερο μείον είναι οι ποτηροθήκες , σαν φανατικός του καφέ σε όλες τις στιγμές της μέρας, θεωρώ ότι το Captur έχει τις χειρότερες σε όσα αυτοκίνητα έχω μπει, βολεύουν μόνο τον ένα μπροστινό επιβάτη κι αυτό είναι κάπως εκνευριστικό. Και το τελευταίο και σημαντικότερο είναι το ελλιπές σύστημα για καταμέτρηση κατανάλωσης, όπου ΜΟΝΟ στο υγραέριο υπάρχει η έλλειψη στιγμιαίας ενώ υπάρχει ο μέσος όρος, το οποίο σύστημα κάνει κάτι reset από μόνο του. Όχι όσο τακτικά όσο στην αρχή, αλλά κάθε 40-60 μέρες περίπου.

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα