KIA XCeed 1.5 160

Ελπίζω να σας άρεσε η κριτική μου για το Renault Arkana. Πάμε τώρα σε κάτι τελείως διαφορετικό. Αντίστοιχη κατηγορία, εντελώς διαφορετική προσέγγιση κι εκτέλεση.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα crossover SUV το οποίο δεν θέλει να απομακρυνθεί ιδιαίτερα από τα χωράφια των hatchbacks. Παρά το επαρκέστατο ground clearance (18 εκατοστά), είναι ένα αμάξι στο οποίο κάθεσαι αρκετά χαμηλά. Σου αφήνει περισσότερο αίσθηση hatchback παρά SUV. Αισθητικά μου αρέσει και μάλιστα πολύ. Δυναμικό, μοντέρνο, νεανικό design, με αυτό το υπέροχο coupe τελείωμα πίσω. Λιγότερο “μπούγιο” από το Renault, λιγότερο εντυπωσιακό, αλλά πανέμορφο με έναν δικό του, μοναδικό τρόπο. Σε αντίθεση με το Renault, σου δίνει την αίσθηση μια εντελώς δικής του σχεδιαστικής ταυτότητας, χωρίς να προσπαθεί να κλέψει στοιχεία από άλλους κατασκευαστές.

Στο εσωτερικό η αίσθηση είναι εξίσου καλή. Ποιοτικά υλικά, εργονομία, όλα νοικοκυρεμένα. Η μοναδική ίσως κριτική αν θέλουμε να γίνουμε ιδιότροποι, είναι πως η εσωτερική σχεδίαση στερείται λίγης παραπάνω φαντασίας και “μοντερνιάς”, αν και το υπερβολικά μοντέρνο έχει τα δικά του προβλήματα.

Εκεί πάντως που το αμάξι αριστεύει, είναι το οδηγικό κομμάτι. Η μέρα με τη νύχτα με το Renault. Το αμάξι ήταν manual, φυσικά διατίθεται και με το 7άρι αυτόματο DCT κιβώτιο. Γκάζι, τιμόνι, απόκριση, αίσθηση, συμμετοχικότητα, όλα εκεί κι όλα στον υπερθετικό βαθμό. Όπως είπα προηγουμένως, το αυτοκίνητο είναι στημένο σαν ένα warm hatchback κι αυτή ακριβώς είναι η αίσθηση που σου δίνει. Άμεσο, σβέλτο, με εξαιρετικό κράτημα. Όταν ξεκίνησα να το οδηγώ, η απαίτησή μου ήταν απλώς να είναι άνετο και βολικό και στην πορεία ανακάλυψα ένα fun to drive μηχάνημα! Έξοχο! Τρομάζω στην ιδέα του πώς θα ήταν το 1.6 με τα 204 άλογα… Και φυσικά, σε πλήρη αντίθεση με το Renault, η ανάρτηση ήταν εκπληκτική. Αρκούντως σφιχτή για να σηκώσει το σπορ χαρακτήρα του αμαξιού και ταυτόχρονα αρκούντως άνετη για να αντιμετωπίσει την οποιαδήποτε κακοτεχνία του οδοστρώματος.

Πραγματικά, ένα ολοκληρωμένο, εξαιρετικό αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Αποφεύγω τον χαρακτηρισμό “τίμιο” γιατί συνήθως είναι το χάπι που δίνουμε για να χρυσώσουμε τον πόνο των πιο “λαϊκών” αμαξιών, που ζουν μονίμως με το κόμπλεξ του premium ανταγωνισμού. Δεν ξέρω που ανήκει το ΚΙΑ στο φάσμα του πρεστίζ και δε με ενδιαφέρει καθόλου. Εγώ πάντως, αυτό που οδήγησα, με τη συγκεκριμένη εμφάνιση, τις συγκεκριμένες παροχές και την 7ετή εγγύηση, στον δικό μου κόσμο μεταφράζεται σε μία μόνο φράση. No brainer!

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα