Peugeot e-Expert Hydrogen: ηλεκτρικό van με κυψέλες υδρογόνου
Με την απαίτηση του δραστικού περιορισμού των εκπομπών από τα οχήματά της, η Peugeot έχει γίνει ένας από τους πρώτους κατασκευαστές που προσφέρει στάνταρ ένα ηλεκτρικό van με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου: το Peugeot e-Expert Hydrogen. Με αυτό το νέο μοντέλο εξοπλισμένο με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, η Peugeot συνεχίζει να επεκτείνει τη γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων μηδενικών εκπομπών.
Οι κυψέλες καυσίμου εξασφαλίζουν ταχεία επαναφόρτιση, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα συχνής χρήσης χωρίς εκπομπές ρύπων, κάτι που προηγουμένως ήταν αδύνατο με άλλες διαθέσιμες τεχνολογίες: δεν χρειάζεται παρά μόνον τρία λεπτά για να αποθηκευτεί το υδρογόνο που απαιτείται και να καλυφθούν αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Αυτό είναι ένα στοιχείο που θα προσελκύσει εντελώς καινούργιους χρήστες στα ηλεκτρικά οχήματα.
Οι Ευρωπαίοι δημοσιογράφοι πήραν για πρώτη φορά μία γεύση από το Peugeot e-Expert κατά τη διάρκεια δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν στην πόλη Rüsselsheim, στη Γερμανία, όπου και βρίσκεται η μονάδα παραγωγής του.
Οι στόχοι της Peugeot για το υδρογόνο
Το υδρογόνο γίνεται ο βασικός πυλώνας στον τομέα της ενεργειακής μετάβασης. Έχουν ανακοινωθεί μια πληθώρα διεθνών projects, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, και το οικοσύστημα αναπτύσσεται χάρη σε πολλές και μεγάλες επενδύσεις. Η επένδυση από την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Καθαρού Υδρογόνου εκτιμάται σε περίπου 60 δισεκατομμύρια ευρώ. Το δίκτυο διανομής υδρογόνου προωθείται από πολλά κυβερνητικά σχέδια και αυξάνεται συνεχώς στην Ευρώπη, και η Peugeot συνεργάζεται απευθείας με προμηθευτές ενέργειας με στόχο την διάθεση συγκεκριμένων πακέτων προσφορών.
Ο στόχος της μάρκας είναι σαφής: να επενδύσει σε μια νέα ασυμβίβαστη λύση κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές CO2 και να γίνει ο ηγέτης στην υδρογονοκίνηση. Οι κυψέλες καυσίμου που λειτουργούν με υδρογόνο ικανοποιούν πλήρως τις πιο αυστηρές απαιτήσεις για μετακίνηση μηδενικών εκπομπών: προσαρμόζεται σε όλες τις χρήσεις – έντονη χρήση, μεγάλες αποστάσεις, γρήγορη επαναφόρτιση, μέγιστος ωφέλιμος όγκος – χωρίς να εκπέμπει τίποτα άλλο εκτός από καθαρό νερό, που απελευθερώνεται με τη μορφή υδρατμών από την εξάτμιση.
Πώς λειτουργεί ο κινητήρας υδρογόνου του νέου Peugeot e-expert;
Το νέο Peugeot e-Expert Hydrogen χρησιμοποιεί μια τεχνολογία νέας γενιάς που ονομάζεται «Next Gen e-Van Hydrogen Efficiency». Βασισμένο στην πολλαπλών επιλογών κινητήρων πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), το Peugeot e-Expert Hydrogen είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, που συνδυάζει δύο ενσωματωμένες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας, χάρη στο καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου «mid-power plug-in» της Stellantis: το σύστημα συνδυάζει μια μπαταρία που μπορεί να επαναφορτιστεί από το δίκτυο με τις κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούνται με υδρογόνο το οποίο περιέχεται σε δεξαμενές κάτω από το δάπεδο του οχήματος.
Το Peugeot e-Expert Hydrogen διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου, της τεχνολογίας μπαταριών, και της ηλεκτροκίνησης.
Δύο πηγές ενέργειας για μεγαλύτερη οικονομία
Η Peugeot συνεργάζεται με τη Symbio για την προμήθεια των κυψελών υδρογόνου, οι οποίες κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Vénissieux στα περίχωρα της Lyon. Οι κυψέλες καυσίμου είναι μία μονάδα αποτελούμενη από πολλές κυψέλες που παράγουν ρεύμα. Είναι κατά τέτοιο τρόπο συναρμολογημένες που δημιουργούν μια «μπαταρία». Μια κυψέλη επιτρέπει μια χημική αντίδραση μεταξύ δύο στοιχείων: του υδρογόνου (το καύσιμο, που περιέχεται στις δεξαμενές) και του οξυγόνου (που περιέχεται στον αέρα του περιβάλλοντος). Η μονάδα των κυψελών, παράγει την ισχύ που απαιτείται για την κίνηση του αυτοκινήτου τροφοδοτώντας με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία διασφαλίζει την κίνηση μηδενικών εκπομπών CO2 χάρη σε μία χημική αντίδραση που παράγει ηλεκτρικό ρεύμα εκλύοντας μόνο νερό. Η χημική αντίδραση πραγματοποιείται στο εσωτερικό μίας κυψέλης όπως παρακάτω :
- Υδρογόνο + Οξυγόνο → Ηλεκτρική ενέργεια + Νερό + Θερμότητα = 2 H2 + O2 → 2 H2O.
Οι κυψέλες καυσίμου του Peugeot e-Expert Hydrogen τροφοδοτούνται από ένα ρεζερβουάρ που αποτελείται από τρία κάνιστρα χωρητικότητας 4.4 κιλά υδρογόνου αποθηκευμένο υπό πίεση 700 bar. Το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και δεν καταλαμβάνει καθόλου χώρο από το πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου.
Μπαταρία ιόντων λιθίου
Οι κυψέλες καυσίμου συνδυάζονται με μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 10.5 kWh και ισχύος 90 kW. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα και τροφοδοτεί σε ορισμένες φάσεις οδήγησης, με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα. Την βασική τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα αναλαμβάνει ένας ενσωματωμένος τριφασικός φορτιστής ισχύος 11 kW τοποθετημένος στο χώρο του κινητήρα.
“Mid-power plug-in Hydrogen fuel cell electric”: το πρωτοποριακό σύστημα που συνδυάζει τις δύο ενεργειακές πηγές
Οι δύο πηγές ενεργείας συνεργάζονται παρέχοντας ρεύμα σε έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει ισχύ 100 kW και ροπή 260 Nm. Τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα, αυτό το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι παρόμοιο με αυτό του Peugeot e-Expert (ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία), το οποίο συγκεκριμένα ξεχωρίζει χάρη σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων προσαρμοσμένο στις ανάγκες φόρτωσης που αφορούν κάθε επαγγελματικό όχημα.
Πλήθος πλεονεκτημάτων
Η Peugeot παρουσιάζει στην γκάμα της την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου με στόχο να προσφέρει μία λύση που θα καλύψει την ανάγκη μίας μετακίνησης μηδενικών εκπομπών αλλά και τις ανάγκες μίας ευρείας γκάμας πελατών.
Η τεχνολογία υδρογονοκίνησης του PEUGEOT e-Expert, διακρίνεται για:
- Τις δυνατότητες κάλυψης όλων των αποστάσεων με 100% ηλεκτροκίνηση και χωρίς καθόλου εκπομπές CO2.
- Τη δυνατότητα ανεφοδιασμού με υδρογόνο σε 3 λεπτά για κάλυψη αποστάσεων πάνω από 400χλ. βάσει πιστοποιημένου κύκλου WLTP (σε διαδικασία έγκρισης),
- Το υδρογόνο που χρησιμοποιείται για καύσιμο παράγεται 100% σε Γαλλικό έδαφος.
- Το μηδενικό επίπεδο ηχορύπανσης.
- Την οδηγική ευχαρίστηση, τυπικό χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών οχημάτων: υψηλή ροπή από στάση, μηδενικές οσμές, μηδενικοί κραδασμοί μηδενικές αλλαγές ταχυτήτων.
Το μοντέλο προσφέρει τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά του χώρου φόρτωσης με τις αντίστοιχες ηλεκτρικές και diesel εκδόσεις, δηλαδή:
- Όγκο χώρου φόρτωσης έως 6.1 μ3,
- Ωφέλιμο φορτίο έως 1.100 κιλά,
- Έως 1.000 κιλά ικανότητα έλξης.
Συνδυάζοντας την ηλεκτροκίνηση με τη δυνατότητα ανεφοδιασμού σε 3′ για αυτονομία έως 400 χλμ. (WLTP), η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου, είναι η απάντηση στις συνεχώς αυξανόμενες και περίπλοκες ανάγκες και χρήσεις των επαγγελματιών.
Η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου εξασφαλίζει στο χρήστη περισσότερη ελευθερία στην εκτέλεση των εργασιών του, καθώς προσφέρει:
- Μεγαλύτερη αυτονομία, γεγονός που είναι θεμελιώδους σημασίας με δεδομένο ότι η πλειοψηφία των μικρών VAN κινούνται σε περι-αστικές και πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές όπως τα κέντρα των πόλεων όπου η λύση ενός οχήματος μηδενικών εκπομπών γίνεται ολοένα και πιο απαραίτητη,
- Την απόλυτη διατήρηση ενός από τα βασικότερα χαρακτηριστικά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων: τη μεταφορά μεγάλων και βαρέων φορτίων,
- Απαράμιλλη ευελιξία διαχείρισης και βελτιστοποιημένη χρήση.
Μοναδική εμπειρία οδήγησης
Το σύστημα “mid-power plug-in Hydrogen fuel cell electric” έχει διάφορες φάσεις λειτουργίας:
-
- Στην εκκίνηση και στις χαμηλές ταχύτητες: μόνον η μπαταρία υψηλής τάσεως τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα με το ρεύμα που χρειάζεται για να την κίνηση του οχήματος,
- Με σταθερή ταχύτητα: το σύστημα των κυψελών καυσίμου παρέχει ενέργεια απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα,
- Κατά την επιτάχυνση, το προσπέρασμα ή την κίνηση σε ανηφόρα: οι κυψέλες καυσίμου και η μπαταρία υψηλής τάσεως τροφοδοτούν ταυτόχρονα με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα,
- Στις φάσεις πέδησης και επιβράδυνσης: ο ηλεκτροκινητήρας φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσεως.
- Η ισχύς είναι διαθέσιμη από τη στιγμή της εκκίνησης του αυτοκινήτου με άμεση απόκριση, χωρίς κραδασμούς, χωρίς θόρυβο, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς οσμές και φυσικά, χωρίς εκπομπές CO2. Οι μόνες εκπομπές από την εξάτμιση είναι οι υδρατμοί.
Για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πεζών στην πόλη και μέχρι τα 30 km/h, ακούγεται ένα ηχητικό σήμα που προειδοποιεί για την παρουσία του αυτοκινήτου είτε κινείται μπροστά είτε με όπισθεν. Η μπαταρία υψηλής τάσεως καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000χλμ., έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να απολαμβάνουν το αυτοκίνητό τους με απόλυτη ηρεμία.
Πηγή: Δελτίο Τύπου