Toyota Corolla Hybrid 1.8: 3η αναφορά

Η τελευταία αναφορά ήταν στις 31 Μαρτίου και πλέον έχουμε συμπληρώσει χρόνο κατοχής. Εν αναμονή της ετήσιας αναφοράς, να δώσουμε τον λόγο στον κάτοχο για κάτι που ξετρύπωσε μετά από ένα ολόκληρο έτος χρήσης:

 

Στην ένδειξη οδήγησης, ανάλογα με το πόσο δυνατά πατάς το γκάζι, χωρίζει την μπάρα σε τρεις περιοχές, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία:

  1. Περιοχή EV: το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά
  2. Περιοχή ECO: το αυτοκίνητο κινείται υβριδικά αλλά με στόχο την οικονομία
  3. Περιοχή Power: το αυτοκίνητο κινείται υβριδικά με στόχο τις “επιδόσεις”.

Το πόσο πάτημα γκαζιού απαιτείται για κάθε περιοχή έχει σχέση και με το πρόγραμμα οδήγησης (π.χ. στο Eco το γκάζι είναι εκνευριστικά αναίσθητο και πρέπει να το πατήσεις πολύ για να πάει ακόμα και στην περιοχή Eco) αλλά προφανώς όσο περισσότερο γκάζι πατάς, τόσο περισσότερο “ανεβαίνει” η μπάρα στην επόμενη περιοχή.

Αυτό που “ανακάλυψα” προχτές είναι ότι με ενεργοποιημένη την λειτουργία EV (από τον σχετικό διακόπτη), το αυτοκίνητο κινείται ηλεκτρικά και πέραν της περιοχής EV στην μπάρα, που σημαίνει ότι μπορείς να πατήσεις περισσότερο γκάζι και να κινηθείς πιο ανθρώπινα, πάλι όμως τελείως ηλεκτρικά.

Δηλαδή ενώ με κανονική λειτουργία, μόλις πατήσεις λιγο παραπάνω γκάζι κι η μπάρα βγεί από την EV περιοχή παίρνει μπροστά ο θερμικός, με την λειτουργία EV επιλεγμένη ο θερμικός δεν παίρνει μπροστά παρά μόνο όταν η μπάρα μπει στην περιοχή Power. Αυτό διευκολύνει πάρα πολύ την ηλεκτρική κίνηση (για λίγα χιλιόμετρα προφανώς) μέσα στην πόλη.

Για να συμβεί όμως το παραπάνω, χρειάζεται να συντρέχουν μια σειρά από προϋποθέσεις, αλλιώς η EV λειτουργία δεν ενεργοποιείται. Παραδείγματα: αν η θερμοκρασία του υβριδικού συστήματος είναι πολύ υψηλή ή πολύ χαμηλή, αν το θερμικό μοτέρ δεν έχει ακόμα ζεσταθεί επαρκώς. Αν η μπαταρία έχει χαμηλή φόρτιση, αν είναι σε λειτουργία το αντιθαμβωτικό του παρμπρίζ. Στο ταξίδι, κινούμενος με 120 στο GPS (άρα μιλάμε για πραγματική ταχύτητα), η κατανάλωση είναι 5.8-5.9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Δύο άτομα, καλοκαίρι με κλιματισμό. Στα 125 πραγματικά, σκαρφαλώνει στα 6.1.

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα