Stellantis, τι μπέρδεμα έκανες με το Dodge Hornet και την Tonale;
Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικάνικου The Drive, η Alfa δεν είναι καθόλου ευχαριστημένη με τη διάθεση της Tonale ως Dodge Hornet. Θυμίζουμε ότι η ιταλική μάρκα επέστρεψε στην αγορά της Βόρειας Αμερικής το 2016 μετά από 20 χρόνια απουσίας και παρά την επένδυση δισεκατομμυρίων στην sedan Giulia και στην crossover Stelvio, κανένα από τα δύο μοντέλα δε διέπρεψε στα γραφήματα των πωλήσεων. Τώρα, η Alfa έχει ρίξει όλες τις ελπίδες της στην Tonale, το νέο πολυτελές C-SUV, την πιο καυτή κατηγορία διεθνώς. Μια κατηγορία που έχει εξαιρετικά μοντέλα για κάθε γούστο, αλλά η Alfa Romeo προσπαθεί να προσεταιριστεί όσους αξιολογούν ψηλά την οδηγική απόλαυση κι είναι διατεθειμένοι να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Alfa Romeo Tonale: να γιατί στοχεύει κορυφή στα premium C-SUV
Τώρα, αυτές οι προσπάθειες υπονομεύονται από τη μητρική εταιρία της Alfa, τη Stellantis, η οποία επέτρεψε στην Dodge να βγάλει σχεδόν το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο για αρκετές χιλιάδες δολάρια λιγότερο. Πήρε ένα έτοιμο μοντέλο, έριξε την τιμή σημαντικά χαμηλότερα από το πρωτότυπο και κάνει πάταγο στις πωλήσεις. Ανώνυμη πηγή από την ιταλική πλευρά που μίλησε στο αμερικάνικο μέσο εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για το πρώτο προϊόν που κυκλοφόρησε η μάρκα Dodge εδώ και μια δεκαετία και στο οποίο δεν έγινε προσπάθεια διαφοροποίησης της εξωτερικής εμφάνισης.
Αυτό όμως είναι κάτι που μάλλον θα κατάπινε πιο εύκολα η ιταλική φίρμα, άλλωστε κάτι παραπλήσιο συμβαίνει πολλάκις, δείτε τα Cupra Born και Volkswagen ID.3 ή τα Subaru BRZ και Toyota GR86 που δυσκολεύεσαι να ξεχωρίσεις ποιο είναι ποιο. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ο τιμολογιακός κανιβαλισμός: η Alfa Romeo προσπαθεί να πλασάρει την Tonale ως αυτοκίνητο premium. Δηλώνει ότι έχει για αντιπάλους το Audi Q3, το Lexus UX, τη Mercedes Benz GLA, την BMW X1 και το Volvo XC40, αλλά πώς θα πείσει τους αγοραστές να την προτιμήσουν, όταν το διπλανό μαγαζί πουλάει το ίδιο αυτοκίνητο 9 χιλιάρικα λιγότερο στην αμερικάνικη αγορά; Η ύπαρξη του Dodge Hornet υπονομεύει σοβαρά τις προοπτικές του ιταλικού μοντέλου τη στιγμή που η μάρκα προσπαθεί να ξαναβρεί τα πατήματά της στη δύσκολη αγορά των ΗΠΑ.
Η επιτυχία της Dodge (14.000 προπαραγγελίες Hornet σε 24 ώρες) ίσως δείχνει κάτι που αδυνατούμε να καταλάβουμε εμείς οι Ευρωπαίοι που έχουμε μεγαλώσει με τα ιταλικά μοντέλα σε αφίσες στο δωμάτιό μας: ότι τελικά, η μάρκα Dodge αξιολογείται ψηλότερα για την Stellantis από την Alfa Romeo. Η συγχώνευση μεταξύ της Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού Ομίλου PSA περιλαμβάνει 16 μάρκες, πολλές από τις οποίες έχουν σειρές προϊόντων που αλληλεπικαλύπτονται σε μεγάλο βαθμό.