Alfa Romeo Tonale: να γιατί στοχεύει κορυφή στα premium C-SUV

Η Alfa Romeo Tonale συστήθηκε απόψε στο ελληνικό δημοσιογραφικό κοινό σε μια εξαιρετικά φροντισμένη και φιλόξενη εκδήλωση στον Φλοίσβο. Παρόν ήταν κι ο σχεδιαστής της, κύριος Αλέξανδρος Λιώκης, δίνοντας εκ των έσω πληροφόρηση κι αποκαλύπτοντας (πάντα με φειδώ και διάκριση) τα μελλούμενα της ιταλική μάρκας. Προφανώς κι έχετε ξεψαχνίσει τα (πολλά, είναι η αλήθεια) άρθα που έχουμε δημοσιεύσει κατά καιρούς. Αν θέλετε να φρεσκάρετε τη μνήμη σας, διαβάστε ξανά γιατί θα είναι το πιο σπορ από τα C-SUV και την αναλυτική μας παρουσίαση.

Η Alfa Romeo πιστεύει πάρα πολύ στην Tonale κι ευελπιστεί να αποδειχθεί η σανίδα σωτηρίας, κάτι αντίστοιχο με την Cayenne και την Porsche πριν 20 χρόνια. Για κανένα άλλο όχημα της ελληνικής αγοράς (ανεξαρτήτως μάρκας) δε λαμβάνουμε τόσα Δελτία Τύπου όσο για το νέο ιταλικό μοντέλο, πατήστε Tonale στην αναζήτηση πάνω δεξιά και θα το διαπιστώσετε και μόνοι σας. Ως εκ τούτου, ας δούμε επιγραμματικά τι τονίστηκε στην αποψινή εκδήλωση:

  • Στην οδήγηση, θα κρύβει τις διαστάσεις της κι αυτό επιτυγχάνεται με το πιο γρήγορο τιμόνι της κατηγορίας: μόλις 2.28 στροφές απ’ άκρη σε άκρη, θυμίζοντας 156 (ελπίζουμε μόνο να έχει μικρότερο κύκλο στροφής από την αυτήν).
  • Ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς.
  • Θα προσφέρεται με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD και προαιρετικά με ρυθμιζόμενη ανάρτηση Alfa Active Suspension.
  • Το βίντεο που προβλήθηκε περιελάμβανε μέχρι κι ανάποδο χειρόφρενο. Το θυμάστε από τα νιάτα σας; Κινούμαστε με όπισθεν και κάμποση ταχύτητα, στρίβουμε απότομα το τιμόνι κι η μούρη γλιστράει 180 μοίρες. Τολμηρή προσέγγιση, αλλά ταιριαστή στο πιο οδηγοκεντρικό μοντέλο της κατηγορίας (κατά δήλωση των υπευθύνων).
  • Το σύστημα πέδησης είναι by-wire, κάτι που το καθιστά πιο αποδοτικό για τη φόρτιση της υβριδικής μπαταρίας.
  • Η Tonale θα προσφέρεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο.
  • Θα είναι μεν εξηλεκτρισμένη αλλά με τον τρόπο της Alfa, δηλαδή όχι εις βάρος της οδηγικής απόλαυσης αλλά ως αρωγός της.
  • Ο ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει 20 ίππους και 55 Nm ροπής και με χωρητικότητα 1 kWh, δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις το σύστημα ως mild hybrid, αλλά ως κάτι παραπάνω, αφού η Tonale εκκινεί, παρκάρει κι ενίοτε κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.
  • Με όγκο 11 λίτρα, βάρος 13.5 κιλά και τοποθέτηση ανάμεσα χαμηλά από τα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, η μπαταρία δεν κλέβει χώρο από την καμπίνα ή τον χώρο των επιβατών.
  • Θα κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο.
  • Έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα, κάτι απαραίτητο αφού πλέον πλασάρεται ως premium C-SUV. Πρόκειται για μια κατηγορία που όλο ανεβαίνει κι η οποία καταγράφει 13-14.000 παραγγελίες ετησίως, με τους αγοραστές να ξοδεύουν από 37-50.000 €.
  • Άρα πρόκειται για μια κατηγορία που απαρτίζεται από αγοραστές που αφήνουν σημαντικό κέρδος. Η Tonale στοχεύει στο 7% των πωλήσεων της κατηγορίας της.
  • Η παράδοση εντός 100 ημερών από την παραγγελία (διαβάστε εδώ το αναλυτικό ρεπορτάζ) ισχύει προς ώρας αλλά κανείς δε δεσμεύεται ότι θα ισχύει από το φθινόπωρο.
  • Έχουν ήδη καταγραφεί εκατοντάδες παραγγελίες (αναφερόμαστε πάντα στην ελληνική αγορά).
  • Η ποιότητα διασφαλίζεται από τις 15.000 ώρες προσομοίωσης και τα 4 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών.
  • Η συνολική επένδυση έχει φτάσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
  • Από την εισαγωγική έκδοση Super, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται τεχνολογία NFT, όπου καταγράφεται ηλεκτρονικά όλο το ιστορικό συντήρησης και χιλιομέτρων του αυτοκινήτου, κάτι που αναμένεται να επιδρά ιδιαιτέρως θετικά στη μεταπωλητική αξία.
  • Υπάρχει επετειακή έκδοση λανσαρίσματος, η Speciale. Ουσιαστικά είναι η Veloce με 20άρες ζάντες (πανέμορφες οι άτιμες).

  • Έχουν έρθει ήδη στην Ελλάδα οι 130άρες Tonale (βενζίνη, MHEV).
  • Μες στη χρονιά θα ακολουθήσουν κι οι υπόλοιπες εκδόσεις, με την plug-in hybrid να είναι η τελευταία.
  • H PHEV αποδίδει 275 ίππους, με τους 110 να στέλνονται κατευθείαν στους πίσω τροχούς από τον πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα. Με 15.5 kWh μπαταρία, υπόσχεται 80 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.
  • Όταν πήρε τον λόγο ο κύριος Αλέξανδρος Λιώκης, αποκάλυψε ότι το χρώμα που πιστεύει ότι την αναδεικνύει περισσότερο είναι το πράσινο, αλλά θα επέλεγε το κόκκινο για λόγους σύνδεσης με το παρελθόν.
  • Το επόμενο μοντέλο της μάρκας θα είναι ένα B-SUV, το οποίο θα προσφέρεται και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση (η πρώτη ηλεκτρική Alfa Romeo) και το οποίο αναμένεται το 2024.
  • Η σχεδίαση κάθε νέου μοντέλου ξεκινάει από λευκό καμβά (δικό μου σχόλιο: σε αντίθεση με άλλες μάρκες της Stellantis, όπως η Opel, της οποίας όλα τα μοντέλα έχουν την ίδια μάσκα).
  • Τα B και C-SUV έχουν δυναμική για το 55% των πανελλήνιων πωλήσεων.
  • Μόνο το 5% των ιδιωτών που αγοράζει SUV επιλέγει plug-in hybrid εκδόσεις. Το ποσοστό αυτό οκταπλασιάζεται όταν μιλάμε για εταιρικές πωλήσεις.

Στη συνέχεια είχαμε την ευκαιρία να περιεργαστούμε τα αυτοκίνητα κι οι πρώτες εντυπώσεις είναι άκρως θετικές. Προσεγμένα υλικά, ποιοτική εκτέλεση κι επιτέλους μια Alfa που δε βρίσκεις κάτι να γκρινιάξεις για το εσωτερικό. Το μόνο που θα ήθελα διαφορετικό είναι να κατεβαίνει πιο χαμηλά το κάθισμα του οδηγού, τέτοια αμάξια θες να νιώθεις ότι κάθεσαι μέσα τους κι όχι πάνω τους, να νιώθεις ότι τα φοράς. Επίσης, όταν κάθισα πίσω μου, ενώ ο χώρος για τα πόδια ήταν άπλετος, το κεφάλι μου έβρισκε στην οροφή. Αλλά μην ξεχνάμε ότι εδώ μιλάμε για μια πραγματική Alfa Romeo που βγάζει συναίσθημα, όχι για Dacia Jogger που η οροφή ανεβαίνει τέσσερα εκατοστά για περισσότερο εσωτερικό ύψος. Προέχει η σχεδίαση, ακόμα κι εις βάρος της πρακτικότητας.

Ανυπομονούμε περισσότερο από εσάς να την οδηγήσουμε.

Περισσότερα Άρθρα