Οικονομική κρίση; Ανησυχίες; Όχι για τους πλούσιους, λέει ο Rimac
To αφεντικό των Rimac και Bugatti δήλωσε ευθαρσώς ότι η ζήτηση των πανάκριβων hypercar δε δείχνει σημάδια κάμψης, παρά την παγκόσμια οικονομική αστάθεια και τις ανησυχίες που αυτή γεννά στην πλειοψηφία των πολιτών. Λίγο μετά την άρση του πέπλου και την παρουσίαση της Bugatti W16 Mistral των 5 εκατομμυρίων δολαρίων, ο Mate Rimac δήλωσε ότι οι πελάτες δε δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης των δαπανών τους, ανεξάρτητα από τους φόβους για ύφεση.
«Δεν βλέπουμε καμία επιβράδυνση αυτή τη στιγμή, ακριβώς το αντίθετο», είπε ο Rimac στο CNBC. «Με τη Bugatti, έχουμε ξεπουλήσει όλη την παραγωγή ως το 2025. Έτσι, ακόμα κι αν η ύφεση διαρκέσει μερικά χρόνια, θα βγούμε ακόμα πιο δυνατοί από αυτήν».
Η ζήτηση για τα νέα μοντέλα της Bugatti αποδεικνύεται από το γεγονός ότι και τα 99 δείγματα της W16 Mistral είχαν πουληθεί μέχρι τη στιγμή που αποκαλύφθηκε στο κοινό κατά τη διάρκεια της Monterey Car Week. Ο Rimac σημείωσε ότι ήταν «λίγο έκπληκτος» που εξαντλήθηκε τόσο γρήγορα, σημειώνοντας ότι η πλειοψηφία των αγοραστών προέρχεται από τις ΗΠΑ. Το νέο έρχεται μία μόλις μέρα μετά τη δήλωση του Christian von Koenigsegg, ιδρυτή και Διευθύνοντα Συμβούλου της σουηδικής εταιρίας, ότι και τα 50 CC850 ξεπούλησαν μέσα σε πέντε μέρες κι ότι χρειάστηκε να πάρει την έγκριση των αγοραστών για να προχωρήσει στην κατασκευή άλλων 20 κομματιών. Που και πάλι δεν αρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση.
Αναφορικά με τη Rimac, ο κύκλος εργασιών της δεν εξαντλείται στα νέα μοντέλα της Bugatti και της Rimac, αλλά και στην Rimac Technology που πουλά τεχνολογίες μπαταριών κι ηλεκτροκίνησης σε εταιρίες όπως η Porsche, η Aston Martin, η Hyundai κι άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Rimac Technology έχει περίπου 1.000 υπαλλήλους κι αναπτύσσει τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης robotaxi που o Mate Rimac πιστεύει ότι θα αποδειχθούν σημαντικές εν μέσω ελλείψεων πρώτων υλών. Με την έννοια ότι τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα θα ωθήσουν σε λιγότερες πωλήσεις ιδιόκτητων αυτοκίνητων και σε περισσότερο car sharing και υπηρεσίες όπως τα robotaxi.
«Δε χρειάζεται να αντικαταστήσουμε τα αυτοκίνητα ένα προς ένα. Γιατί ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης να αντικαθίσταται από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τη στιγμή που το χρησιμοποιούμε μόνο το 3% του χρόνου; Η πλειονότητα των ανθρώπων δε χρειάζεται απαραίτητα να έχει ιδιόκτητο αυτοκίνητο, εάν υπάρχει μια πιο βολική κι ασφαλής επιλογή που μπορεί να τους μεταφέρει από το σημείο Α στο σημείο Β.»