Συνέντευξη: Mate Rimac, ο πιτσιρικάς που διευθύνει την Bugatti

Σπάνια μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλάζουν χέρια, αλλά αυτό ακριβώς συνέβη πέρσι με τη Bugatti. Βρισκόταν κάτω από την ομπρέλα της Volkswagen, αλλά τώρα αποτελεί μέρος μιας κοινοπραξίας που ονομάζεται Bugatti Rimac με Διευθύνοντα Σύμβουλο τον Κροάτη Mate Rimac. Πρόσφατα παρουσίασε τα σχέδιά του για το μέλλον της μάρκας και πώς αυτή θα συμπορευτεί με τη Rimac.

Κάτοχος Bugatti Chiron; Να ποιο ρολόι σού ταιριάζει!

Σε μια συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο 34χρονος Mate Rimac τοποθετήθηκε επί παντός επιστητού:

Σε τι φάση βρίσκεται το πρώτο σας hypercar, το Rimac Nevera;

Η παραγωγή καθυστέρησε γιατί είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο αυτοκίνητο, έχει όμως ξεκινήσει. Τα πρώτα αυτοκίνητα πελατών βρίσκονται στη γραμμή παραγωγής και θα τους τα παραδώσουμε μέσα στους επόμενους δύο μήνες.

Τι προκάλεσε την καθυστέρηση;

Κυρίως η διαθεσιμότητα εξαρτημάτων. Οι άνθρωποι μπορεί να απορήσουν γιατί υπάρχει πρόβλημα σε ένα αυτοκίνητο που παράγεται σε τόσο μικρά νούμερα. Το θέμα είναι ότι κατασκευάζουμε πολλά από τα εξαρτήματα μόνοι μας, συμπεριλαμβανομένων όλων των ηλεκτρονικών στο αυτοκίνητο. Είναι το δικό μας hardware και software. Ταυτόχρονα όμως πρέπει να προμηθευτούμε χιλιάδες και χιλιάδες ηλεκτρονικά εξαρτήματα για κάθε αυτοκίνητο. Και αυτό καθυστερεί λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.

Ποιο είναι το οικονομικό τίμημα της κρίσης των ημιαγωγών;

Για ένα ανταλλακτικό που ίσως κοστίζει 1$, ενίοτε χρειάστηκε να πληρώσουμε ίσως 10$ ή 20$ ή 50$ — και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και 100$ – απλώς για να αποφύγουμε την παύση της παραγωγής. Ήταν μια τεράστια πρόκληση. Χρειάστηκε να αντικαταστήσουμε ορισμένα εξαρτήματα με άλλα, μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούσαμε να αποκτήσουμε τους ημιαγωγούς και τους επεξεργαστές που χρειαζόμαστε.

Είναι κερδοφόρα η Bugatti; Αν όχι, ποιο είναι το κλειδί για να τη φέρετε στην κερδοφορία; Εάν κερδίζει χρήματα, πώς θα την κάνετε ακόμα πιο πετυχημένη;  

Η Bugatti ήταν πραγματικά πολύ επιτυχημένη και κερδοφόρα τα τελευταία χρόνια. Ο προηγούμενος Διευθύνων Σύμβουλος [Stephan Winkelmann] έκανε πολύ καλή δουλειά. Έτσι, η κερδοφορία δεν ήταν πραγματικά το πρόβλημα για τη Volkswagen. Το πρόβλημα ήταν, τι ακολουθεί; Γιατί αν δεις την Bugatti, όλα βασίζονται στον κινητήρα W-16, που μετρά σχεδόν δύο δεκαετίες. Είναι ένα καταπληκτικό μοτέρ που δημιούργησε τα hypercars. Τι ακολουθεί μετά όμως;

Το πιο εύκολο πράγμα για εμάς θα ήταν να πάρουμε το Nevera και να του βάλουμε το λογότυπο της Bugatti. Αλλά ήμουν αντίθετος με αυτό. Είμαι λάτρης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά μια Bugatti θα πρέπει να έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης για κάμποσα χρόνια ακόμα. Θα αναπτυχθεί όμως με τρόπο που να είναι οικονομικά βιώσιμη. Έχουμε αναπτύξει τα πάντα στο Nevera από λευκό χαρτί. Δεν θα βρείτε ένα κομμάτι σε αυτό το αυτοκίνητο που να υπάρχει σε άλλο μοντέλο και το έχουμε καταφέρει με περιορισμένο προϋπολογισμό σε σύγκριση με αυτό που, για παράδειγμα, η Volkswagen έχει επενδύσει στην Chiron. Το ίδιο θα κάνουμε και για τις μελλοντικές Bugatti, δημιουργώντας πραγματικά εξαιρετικά προϊόντα που δεν συγκρίνονται με τίποτα άλλο στην αγορά, αλλά χωρίς να ξοδεύουμε δισεκατομμύρια για αυτά. Αυτό είναι πραγματικά το κλειδί. Επίσης, να σας ενημερώσω ότι η Bugatti έχει προπουλήσει όλη την παραγωγή της μέχρι το 2025.

Τι είδους κινητήρα θα έχει η Bugatti που θα αναπτύξετε από την αρχή;

Θα είναι εξηλεκτρισμένο, αλλά σε συνδυασμό με έναν πολύ ελκυστικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όταν οι άνθρωποι δουν την επόμενη γενιά Bugatti, νομίζω ότι θα εκπλαγούν επειδή με συνδέουν με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αλλά πάντα ήμουν λάτρης των επιδόσεων. Λαμβάνοντας υπόψη τη μάρκα, τους πελάτες της και τη διαθέσιμη τεχνολογία, νομίζω ότι αναπτύσσουμε την καλύτερη δυνατή λύση για την Bugatti, η οποία δε θα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Θα γίνει κι αυτό, αλλά όχι ακόμα.

Η Rimac ανοίγει ένα κέντρο R&D κοντά στο Ζάγκρεμπ και λέτε ότι δε θα έχει φράχτες. Γιατί;  

Πριν από 15 με 20 χρόνια, αν ρωτούσες έναν μηχανικό: “Ποια είναι η δουλειά των ονείρων σου;” Ο μηχανικός μάλλον θα απαντούσα: «Να δουλέψω στη BMW ή στη Mercedes». Σήμερα, δεν είμαι πραγματικά σίγουρος ότι ισχύει αυτό. Έτσι, το ερώτημα είναι: Γιατί χρειάζεστε φράχτες; Δεν μπορείτε, όταν χτίζετε μια εγκατάσταση από την αρχή, να την κάνετε ωραία και να προστατεύετε τα πράγματα που πρέπει να προστατεύσετε χωρίς να αποκλείσετε τους ανθρώπους; Έχει να κάνει με το πώς εμπλέκετε την κοινότητα και το περιβάλλον. Έχουμε παιδιά που κυκλοφορούν εδώ με τα μικρά τους ποδήλατα, θα ένιωθα απαίσια αν έπρεπε να τους αποκλείσουμε. Θέλουμε να είμαστε μέρος της κοινότητας και επίσης να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό μέρος για τους εργαζόμενους.

Περισσότερα Άρθρα