Νέα γενιά EV: αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, φόρτιση σε μόλις 10′

Καταιγιστικές αναμένονται οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, προσπαθώντας να γεφυρώσουν τη διαφορά που υπάρχει σε αυτονομία και ταχύτητα πλήρωσης με τα υφιστάμενα υγρά καύσιμα, κάτι που θεωρείται ότι θα αποτελέσει το τελευταίο προπύργιο αντίρρησης από τους αγοραστές. Αρχής γενομένης με τις μπαταρίες Qilin της CATL, οι οποίες βασίζονται στην τεχνολογία CTP τρίτης γενιάς κι έχουν απόδοση χρησιμοποίησης όγκου 72% και πυκνότητα ενέργειας έως και 255 Wh/κιλό. Οι μπαταρίες μπορούν να παρέχουν αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων και διαθέτουν προηγμένη τεχνολογία ψύξης κυψελών μεγάλης επιφάνειας. Η CATL ισχυρίζεται ότι μπορεί να προσφέρει 13% περισσότερη ισχύ από την μπαταρία 4680 της Tesla χρησιμοποιώντας το ίδιο χημικό σύστημα και το ίδιο μέγεθος, αναφέρεται σε δημοσίευμα στο Carscoops.

Η πρώτη εταιρία που θα της χρησιμοποιήσει είναι η Zeekr, μια κινεζική μάρκα αυτοκινήτων που ανήκει στην Geely. Ναι, αυτή που έχει στην κατοχή της και τη Volvo. Αναμένουμε τα πρώτα της μοντέλα με την καινούρια μπαταρία εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023. Αλλά αυτό θα είναι το ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Το άλλο θα είναι η ακόμα ταχύτερη φόρτιση, ώστε να πλησιάσει αυτό που έχει συνηθίσει ως εμπειρία ανεφοδιασμού σε πρατήριο ο μέσος χρήστης θερμικού αυτοκινήτου.

Πώς θα σας φαινόταν αν η φόρτιση στο 90% μπορούσε να γίνει μέσα σε 10′; Αυτό θα άνοιγε τον δρόμο και σε όσους δεν έχουν πρόσβαση σε φορτιστή στο γκαράζ τους ή στη δουλειά τους. Εάν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου στα τρέχοντα EV φορτίζονται πολύ γρήγορα, αυτό μειώνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας σε βάθος χρόνου κι απαιτεί δαπανηρή αντικατάσταση. Ωστόσο, μια ομάδα ερευνητών μελέτησε πώς γερνούν οι μπαταρίες όταν φορτίζονται με υψηλή ταχύτητα και χρησιμοποίησε αυτές τις πληροφορίες για να αυξήσει τους χρόνους φόρτισης με ασφάλεια.

«Ο στόχος είναι να φτάσουμε πολύ, πολύ κοντά σε χρόνο σε αυτό που θα καθόσουν στο πρατήριο καυσίμων», δήλωσε ο καθηγητής Eric Dufek, επικεφαλής της μελέτης κι επιστήμονας στο Εθνικό Εργαστήριο του Idaho, ένα ερευνητικό κέντρο που διευθύνεται από το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ. Μελετώντας τα αποτελέσματα 30.000 δεδομένων, δημιούργησαν ένα πρωτόκολλο φόρτισης που θα επέτρεπε την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση χωρίς να καταστρέψει την ίδια την μπαταρία. Το μειονέκτημα είναι ότι η τεχνολογία απέχει περίπου πέντε χρόνια από το να γίνει δημόσια διαθέσιμη, αναφέρει η Washington Post.

Τρεις στάσεις για το Αθήνα-Ηγουμενίτσα; Θα το ανεχόσασταν;

Η ταχύτερη φόρτιση θα έχει πολλαπλά οφέλη. Όχι μόνο θα συμβάλλει στη μείωση του χρόνου ταξιδιού ή θα επιτρέψει την αγορά EV σε όσους παρκάρουν στον δρόμο, αλλά επίσης θα κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα φθηνότερα και πιο αποτελεσματικά. Φθηνότερα, επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν ενδεχομένως να προσφέρουν οχήματα με μικρότερες μπαταρίες επειδή η μείωση της αυτονομίας θα αντισταθμιζόταν από τη δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης. Και πιο αποδοτικά, γιατί οι μικρότερες μπαταρίες συνεπάγονται μικρότερο βάρος, οπότε και μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Θυμίζουμε ότι στο καινούριο ηλεκτρικό Hummer, η μπαταρία ζυγίζει όσο ένα Mazda MX-5. Και μια Varadero. Μαζί!

Περισσότερα Άρθρα