Autopilot της Tesla: γιατί σκοτώνει μοτοσικλετιστές στην Αμερική;

Νέα ερωτήματα εγείρονται για την ασφάλεια του συστήματος Autopilot της Tesla μετά από το τρίτο θανατηφόρο ατύχημα με μοτοσικλέτα στις ΗΠΑ. Το τελευταίο περιστατικό συνέβη στις 26 Αυγούστου στην κομητεία Palm Beach της Florida, όταν η Ingrid Eva Noon χτυπήθηκε ενώ οδηγούσε τη μοτοσικλέτα της τις βραδινές ώρες. Η αστυνομία ανακάλυψε ότι ο οδηγός του Tesla χρησιμοποιούσε το Autopilot τη στιγμή που το αυτοκίνητο χτύπησε την Noon, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου και να χάσει τη ζωή της. Τα δεδομένα του δυστυχήματος που δημοσίευσε η Tesla την περασμένη εβδομάδα επιβεβαίωσαν ότι το Autopilot ήταν πράγματι ενεργοποιημένο τη στιγμή της συντριβής.

Αυτό το ατύχημα σημειώθηκε μόλις ένα μήνα αφότου ο Landon Embry σκοτώθηκε ενώ επέβαινε στη Harley-Davidson του, αφού χτυπήθηκε από πίσω από έναν οδηγό Tesla που χρησιμοποιούσε επίσης το Autopilot. Δύο εβδομάδες πριν από αυτό, ένα άλλο Tesla με Autopilot χτύπησε μια μοτοσικλέτα σε έναν δρόμο στο Riverside της California αφού ο αναβάτης είχε ήδη πέσει από πρόσκρουση. Το Tesla δε χτύπησε μεν τον αναβάτη σε αυτή την περίπτωση, αλλά δεν αναγνώρισε την πεσμένη μοτοσικλέτα στο οδόστρωμα.

Μιλώντας στο CNN Business, επίσημοι φορείς που ασχολούνται με την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την αδυναμία του συστήματος να ανιχνεύει δίτροχα κι ισχυρίζονται ότι προκαλεί στους οδηγούς μια αίσθηση εφησυχασμού κι απροσεξίας. «Οι απρόσεκτοι οδηγοί που χτυπούν τους μοτοσυκλετιστές λένε συγγνώμη, δεν σας είδα. Τώρα ακούμε συγγνώμη, το αυτοκίνητό μου δεν σας είδε. Αυτό είναι απαράδεκτο», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αμερικανικής Ένωσης Μοτοσυκλετιστών Rob Dingman.

Για πολλά χρόνια, η Αμερικανική Ένωση Μοτοσικλετιστών παρότρυνε την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας και Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA) να ελέγχει την ανίχνευση μοτοσικλετών ενώ αξιολογεί την ασφάλεια των νέων οχημάτων και τις τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού. Τα προγράμματα ασφάλειας στην Ευρώπη δοκιμάζουν ακριβώς αυτό, αλλά η NHTSA όχι.

«Αν δεν μπορεί να δει μια μοτοσυκλέτα, μπορεί να δει έναν πεζό; Μπορεί να δει ένα μικρό παιδί; Μπορεί να δει ένα ζώο;» Σε επιστολή που απηύθυνε στη NHTSA πέρσι, η Αμερικανική Ένωση Μοτοσικλετιστών είπε ότι «οι συνέπειες θα αποδειχθούν καταστροφικές για τους μοτοσυκλετιστές εάν το ζήτημα του εντοπισμού δεν αντιμετωπιστεί νωρίς στην ανάπτυξη αυτοματοποιημένων οχημάτων».

Η γνώμη του CarTalk.gr, έχοντας δοκιμάσει τα περισσότερα από τα καινούρια μοντέλα όλων των εταιριών, είναι ότι κανένα αντίστοιχο σύστημα δεν αποδίδει σωστά σε όλες τις συνθήκες. Τα περισσότερα μάλιστα έχουν σημαντικά χειρότερη συμπεριφορά από το Autopilot της Tesla. Το πρόβλημα είναι όταν οι οδηγοί εφησυχάζουν κι επαφίονται υπερβολικά στην τεχνολογία, επιτρέποντας στην προσοχή τους να αποσπαστεί.

Περισσότερα Άρθρα