Mitsubishi Pajero Evolution: προορισμένο να κατακτήσει το Dakar
Η δεκαετία του ’90 ήταν ίσως η καλύτερη για τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, αφού μας χάρισε μερικά από τα πιο εμβληματικά μοντέλα που βγήκαν ποτέ από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Μετρήστε: Miata, RX-7, 300ZX, Skyline, Supra, Impreza, EVO και πόσα ακόμα. Ένα από τα πιο cool αλλά κάπως άγνωστα αριστουργήματα της εποχής ήταν το Mitsubishi Pajero Evolution, ένα αγωνιστικό του Paris-Dakar Rally με πινακίδες δρόμου. Είναι εξαιρετικά σπάνιο, αφού μόνο 2.500 κομμάτια κατασκευάστηκαν από το 1997 έως το 1999, κι αυτό που σας παρουσιάζουμε σήμερα είναι ένα από τα μόλις 500 από αυτά που είναι εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, καθιστώντας το ακόμη πιο επιθυμητό.
Κάτω από το καπό του ιαπωνικού off-road βρίσκεται ένας V6 3.5 λίτρων, ο οποίος θεωρητικά αποδίδει 280 ίππους και 348 Nm ροπής, αλλά στην πράξη πιστεύεται ότι η πραγματική ισχύς ήταν σίγουρα αρκετά παραπάνω, λόγω της «συμφωνίας κυρίων» της εποχής, κατά την οποία οι ιαπωνικοί κινητήρες απέδιδαν έως 280 ίππους. Άσχετα με το πόση είναι τελικά η ισχύς, καταλήγει στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 ταχυτήτων, ενώ μπορεί να επιλεχθεί και τετρακίνηση. Για τα πολύ δύσκολα περάσματα, θα καταφύγεται σε κοντές σχέσεις. Αν σας άνοιξε η όρεξη και θέλετε να γίνει δικό σας ένα Pajero Evolution, το συγκεκριμένο μοντέλο του 1997 τίθεται σε δημοπρασία στο Cars & Bids. Λήγει μεθαύριο και μέχρι τη στιγμή της συγγραφής του άρθρου, η ανώτερη τιμή ήταν 34.000 $.