Ανασφαλή τα 13 από τα 15 SUV για τους πίσω ενήλικες επιβάτες !

Τόσα χρόνια, οι δοκιμές πρόσκρουσης εστιάζουν στους ενήλικες στα μπροστινά καθίσματα και στα παιδιά στο πίσω κάθισμα. Τι γίνεται όμως όταν ενήλικες κάθονται πίσω; Το αμερικάνικο Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) δημοσίευσε τα αποτελέσματα της πρόσφατης δοκιμής πρόσκρουσης που επικεντρώνεται στις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων και τα ευρήματα είναι ανησυχητικά. Σε μια δοκιμή 15 SUV, μόνο δύο κέρδισαν “Καλή” βαθμολογία σε όλα τα κριτήρια του ινστιτούτου. Είναι, το Ford Escape και το Volvo XC40, ενώ όλα τα άλλα (αναφέρονται παρακάτω) βρέθηκαν ελλιπή και παρείχαν ανεπαρκή προστασία σε τουλάχιστον μία από τις τέσσερις κατηγορίες μετρήσεων που εξετάστηκαν από το IIHS.

Η νέα δοκιμή έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους καταναλωτές περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια των επιβατών σε ένα ατύχημα για επιβάτες πίσω καθισμάτων. Το IIHS λέει ότι αυτή ήταν μια ιδιαίτερα επείγουσα προσθήκη στη μεθοδολογία των crash test, επειδή οι επιβάτες πίσω καθισμάτων τείνουν να είναι παιδιά (που όμως δεν κάθονται πλέον σε παιδικό καθισματάκι) ή ηλικιωμένοι, που είναι ήδη ευάλωτοι.

Για να κερδίσουν τη βαθμολογία “Καλή”, οι αισθητήρες στα ανδρείκελα της δεύτερης σειράς δεν έπρεπε να υπερβαίνουν τα όρια που υποδεικνύουν ότι υπήρχε υπερβολικός κίνδυνος τραυματισμού στο κεφάλι, το λαιμό, το στήθος, την κοιλιά ή τον μηρό. Οι αερόσακοι έπρεπε επίσης να εμποδίζουν τα κεφάλια των ανδρείκελων να έρθουν σε επαφή με μια σκληρή επιφάνεια, όπως τα παράθυρα ή την πλάτη του μπροστινού καθίσματος. Ίσως το πιο σημαντικό, οι ζώνες ασφαλείας έπρεπε να αποτρέψουν τα ανδρείκελα από το να βυθιστούν προς τα εμπρός και κάτω από τη ζώνη, προκαλώντας κοιλιακούς τραυματισμούς. Το τεστ εισάγει επίσης έναν νέο αισθητήρα πίεσης στο στήθος για την παρακολούθηση του κινδύνου τραυματισμού στον κορμό.

«Σε πραγματικές συγκρούσεις, οι τραυματισμοί στο στήθος είναι οι πιο συνηθισμένοι σοβαροί τραυματισμοί στο πίσω κάθισμα για ενήλικες, επομένως αυτό αποτελεί βασικό σημείο εστίασης», δήλωσε ο Sushant Jagtap, ερευνητής μηχανικός IIHS που βοήθησε στην ανάπτυξη του νέου τεστ. Αυτό ακριβώς είναι που πλήγωσε τη βαθμολογία του Toyota RAV4. Όπως το Escape και το XC40, το ιαπωνικό SUV είχε καλή απόδοση στα περισσότερα κριτήρια, αλλά έχασε πόντους επειδή η ζώνη του επιβάτη της δεύτερης σειράς μετακινήθηκε από την ιδανική θέση στην κοιλιά. Ως αποτέλεσμα του γλιστρήματος προς τα κάτω, το κεφάλι του ανδρεικέλου βρέθηκε χαμηλότερα από τον αερόσακο κουρτίνας, κάτι που εκθέτει τους επιβάτες σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο τραυματισμού.

Τα Audi Q3, Nissan Rogue και Subaru Forester βαθμολογήθηκαν ως “Οριακά” στο τεστ για κίνδυνο τραυματισμού στο στήθος. Εν τω μεταξύ, μεταξύ των εννέα οχημάτων με «Κακή» βαθμολογία είναι τα δημοφιλή στη χώρα μας Honda CR-V, Honda HR-V, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Jeep Renegade, Mazda CX-5 και Mitsubishi Eclipse Cross. Τα ελαττώματα σε αυτά τα οχήματα εστιάζονται σε ζώνες ασφαλείας που άσκησαν υπερβολική πίεση στα ανδρείκελα, ενώ σε κάποια τα κεφάλια των ανδρεικέλων βρέθηκαν μεταξύ του αερόσακου και του παρμπρίζ. Στην περίπτωση του Jeep Renegade, το κεφάλι του ανδρείκελου χτύπησε μάλιστα στην πίσω κολόνα οροφής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα μοντέλα είχαν βαθμολογηθεί με “Καλή” επίδοση στην ασφάλεια που προσφέρουν στους μπροστινούς επιβάτες σε μια πρόσθια σύγκρουση. Αλλά με την προσθήκη της δοκιμής για τους πίσω, μόνο δύο θα μπορούσαν να διατηρήσουν αυτή τη βαθμολογία. «Χάρη στις βελτιώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οδηγοί στα περισσότερα οχήματα έχουν σχεδόν 50% λιγότερες πιθανότητες να σκοτωθούν σε μετωπική σύγκρουση σήμερα σε σχέση με πριν από 25 χρόνια. Η νέα μας δοκιμή είναι μια πρόκληση για τους κατασκευαστές να φέρουν τα ίδια οφέλη και στο πίσω κάθισμα. Η εκπληκτική απόδοση του Escape και του XC40 δείχνει ότι είναι εφικτό», δήλωσε ο Πρόεδρος του IIHS, David Harkey.

Περισσότερα Άρθρα