Genesis GV60
Όλα ξεκινάνε ένα απόγευμα Σαββάτου στα τέλη Φεβρουαρίου ενώ είμαι σε εκδρομή στον δρόμο του κρασιού στην γαλλική περιφέρεια της Αλσατίας. Δέχομαι ένα τηλέφωνο από τον αδερφικό μου φίλο τον Αντώνη, ο οποίος δε συνηθίζει να με καλεί τα απογεύματα και δη τα Σαββατοκύριακα γιατί αφιερώνει χρόνο στην οικογένειά του. Σηκώνω το τηλέφωνο κι όπως ξεκινάει η κουβέντα, με βάζει στα βαθιά.
-Αντώνης: Θωμά, πρέπει να αλλάξω αμάξι και σκέφτηκα εσένα γιατί είσαι από τους λίγους που έχουν το μικρόβιο του αυτοκινητόφιλου. Είναι επιτακτική ανάγκη να πάρω αυτοκίνητο και να
δώσω το τωρινό γιατί πρέπει να το επιστρέψω. Leasing γαρ και πλέον ευρισκόμενος εκτός ΕΕ, υπάρχει χρονικό όριο.
-Εγώ (Θωμάς): Αποκλείουμε θερμικά για έναν απλούστατο λόγο, η βενζίνη είναι κοντά στα 2 € και δε βλέπω φως στο τούνελ, οπότε πάμε σε ηλεκτρικό ΧΘΕΣ!
-Αντώνης: Έκπληκτος, με τις κλασσικές απορίες, περί φόρτισης, μπαταριών και τα γνωστά που σκέφτεται ο καθένας. Κοιτάω κάτι σε VW T-ROC, Audi Q4, Skoda Karoq λόγω έκπτωσης.
-Εγώ: Καλά αυτά που λές, τιμές σέρβις ρώτησες; Γιατί σε σχέση με τη Γερμανία, η Ελβετία είναι κατά τι πιο ακριβή. Το ηλεκτρικό δεν έχει τέτοια έξοδα. Τσέκαρε αν έχετε επιδότηση και δεν πληρώνει τέλη, ώστε να συμφέρει καλύτερα.
Και κάπου εδώ κλείνει ο πρώτος διάλογος.
Περίπου δύο μέρες μετά εχουμε μάθει ότι δυστυχώς στην Ελβετία δεν έχει επιδότηση όπως το Κ.Η 2 στην Ελλάδα ή το γερμανικό με λιγότερα χρήματα κι ότι πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας κανονικά! Οπότε εδώ παίρνουν σκυτάλη τα θερμικά πάλι. Υπολογίζαμε όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Στην Ελβετία, τα πάρκινγκ στις εταιρίες δεν είναι δωρεάν για τους εργαζομένους (τουλάχιστον
στις περιπτώσεις που γνωρίζω) πληρώνουν 50 chf/μήνα οπότε συμφέρει να χρησιμοποιείς τα ΜΜΜ τα οποία τα επιδοτούν. Εκτός κι αν έχεις ηλεκτρικό που το πάρκινγκ με την φόρτιση είναι
δωρεάν (κι αυτό όπως προανέφερα δεν ισχύει παντού) συν μια μίνι επιδότηση που δίνουν για να σε ευχαριστήσουν για το οικολογικό πρόσημο που δίνεις.
Με αυτή τη λεπτομέρεια, κατευθείαν πήρε ένα συν η ηλεκτροκίνηση και το ερώτημα ήταν ΤΙ; Στο τραπέζι έπεσαν VW ID.3-4, Audi Q4e, Mercedes-EQ, Tesla. Αλλά δεν ικανοποιούσε κάτι και
ξαφνικά όπως έπινα κρασί, λέω GENESIS με στόμφο. Πρώτο review στον Αντώνη και την οικογένειά του ήταν από το Autogefühl, το οποίο μίλαγε με τα καλύτερα λόγια, καπάκι τεστ review απο CarWow. Αυτό ήταν! Κύβος ερρίφθη κι εγένετο Genesis. Φόρτιση 10-80% σε 18’, εξαιρετικός χρόνος, 800V μπαταρία, μέχρι 517 χιλιόμετρα αυτονομία. Έχει τρεις εκδόσεις, την Premium, τη Sport και τη Sport Plus με 228 ίππους και πίσω κίνηση, 314 ίππους και δυο ηλεκτροκινητήρες και 483 ίππους αντίστοιχα και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Η Επιλογή έγινε στο “απλό” Premium με όλο τον κατάλογο σε έξτρα. Χρόνος παράδοσης γύρω στους έξι μήνες κι αρχές Μαρτίου έγινε η παραγγελία στο Genesis studio στην Ζυρίχη. Ήταν το μόνο σημείο που πονάει, γιατί έχεις μια Tesla η οποία κάθε μήνα παραδίδει αυτοκίνητα. Σαν καλούδια που παρέχει η Genesis και μπορώ να αναφέρω περιληπτικά είναι:
– πενταετή εγγύηση, με αυτοκίνητο αντικατάστασης οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί
– στο σέρβις παρέχεται αυτοκίνητο αντικατάστασης για όσο χρόνο το αυτοκίνητο δεν είναι διαθέσιμο. Το καλύτερο όμως είναι ότι έρχονται και παραλαμβάνουν το αυτοκίνητο κι όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης, το επιστρέφουν στον τόπο παράδοσης – παραλαβής. Αυτό σημαίνει στη διεύθυνση που δηλώνει ο πελάτης.
-αυτοκίνητο αντικατάστασης για τις διακοπές. Δηλαδή αν κάποιος έχει το λεγόμενο range anxiety (μήπως δεν επαρκεί η αυτονομία), η Genesis παραχωρεί ένα θερμικό της μοντέλο για να κάνει κάποιος/α το road trip που επιθυμεί στην Ευρώπη.
– προνομιακές τιμές φόρτισης στο δίκτυο Shell/Recharge – IONITY. Ενδεικτικό κόστος τη στιγμή που γράφεται το κείμενο είναι 0.25 €/kWh στη Γερμανία, 0.27 chf/kWh στην Ελβετία και
παρόμοιο κόστος στις χώρες όπου υπάρχει δίκτυο της IONITY. Όπως βλέπετε πιο φθηνά κι από τους Tesla superchargers.
Το αυτοκίνητο παρελήφθει την προηγούμενη Παρασκεύη. Πήγε ο “ΤΑ” στην προκαθορισμένη διέυθυνση που είχε κανονιστεί και το ραντεβού κράτησε σχεδόν δύο ώρες ώστε να γίνει επίδειξη όλων των λειτουργιών του GV60, μέσα σε αυτά και το παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα μέσω του κλειδιού στο στενό πάρκινγκ. Αναμνηστικές φωτογραφίες κι ένα μίνι σόου: ενώ το περίμεναν να καταφτάσει φορτωμένο σε φορτηγό, το αυτοκίνητο έσκασε μύτη με έναν μεγάλο φιόγκο, απινακίδωτο (το ξεφόρτωσαν στο πίσω στενό, προς αποφυγή παρεξήγησης), δώρο για τα παιδιά και τους μεγάλους.
Αμέσως μετά την παραλαβή, επειδή έτυχε ΣΚ, ξεκίνησαν οι πρώτες εκδρομές με τον πανευτυχή οδηγό να δηλώνει ενθουσιασμένος κι έκπληκτος από την οδηγική συμπεριφορά σε σχέση με το MY της Tesla που είχε για ένα ΣΚ μόλις τρεις εβδομάδες νωρίτερα και την καλύτερη ποιότητα εσωτερικού. Γενικά ακριβότερο αμάξι αλλά φαίνεται να αξίζει κάθε σεντ. Σαν καταναλώσεις επίσης εξαιρετικά νούμερα, Το αυτοκίνητο είναι γυρω στις 14.7 kW/100 χλμ. αυτή τη στιγμή. Φυσικά μιλάμε και για βόλτες στα βουνα το οποίο σημαίνει κι ισχυρό recuperation, άλλο ένα ατού της ηλεκτροκίνησης σε σχέση με τα συμβατικά θερμικά που απλά δεν ανακτούν ενέργεια σε κατηφορικές διαδρομές.
Θα ακολουθήσει εν καιρώ κι άλλο άρθρο και με προσωπικά στοιχεία από δοκιμή. Από καρδιάς να ευχηθώ στον Αντώνη και την οικογένεια του: καλοτάξιδο, ατελείωτα όμορφα και πάνω από όλα ασφαλή χιλιόμετρα!
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr.)