
Yaris Hybrid και MG3 Hybrid+, η αλήθεια για το πώς συγκρίνονται
Kάτοχος Toyota Yaris Hybrid συμβιώνει για 2.200 χλμ με ένα MG3 Hybrid+ και βγάζει χρήσιμα συμπεράσματα.
Το είχα συνολικά για δυο μήνες, έκανα 2.200 χιλιόμετρα σε διαφόρων ειδών διαδρομές, και γενικά το MG είναι ΚΑΛΥΤΕΡΟ αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς εκτός από την οικονομία καυσίμου, όπου το Yaris κερδίζει με διαφορά 1 – 1,5 λίτρο ανά 100 χλμ σε όλα τα σενάρια οδήγησης.
Σε ΟΛΑ τα άλλα, άνεση ανάρτησης, εικόνα εσωτερικού, χώρους, ηχομόνωση (ειδικά σε υψηλές ταχύτητες που το μουγκρητό του cvt του Yaris ειναι απάλευτο), οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, επιτάχυνση, ρεπρίζ εν κινήσει (αυτή η ροπή πραγματικά σε κάνει να νιώθεις ότι οδηγείς hot hatch μόλις συνηθίσεις τον ιδιόμορφο τρόπο οδήγησης του και μάθεις να την αξιοποιείς), το MG3 ξεφτιλίζει το Yaris.
ΟΜΩΣ: Αντιμετώπισα 2 θεματάκια που είναι λίγο ξενέρωτικα για καινούριο αυτοκίνητο. Το ένα είναι ότι ένα πρωί που μπήκα για να πάω στην δουλειά ήταν νεκρό και το μάζεψε οδική και το πήγε στην αντιπροσωπεία. Η εξήγηση που έδωσαν είναι ότι είχε ξεφορτιστεί η μπαταρία επειδή είχα αφήσει ανοιχτή στο κινητό την εφαρμογή απομακρυσμένου ελέγχου, η οποία χρειαζόταν update. (Θεωρώ μούφα την εξήγηση αλλά τέλος πάντων δεν ξανασύνεβη). Το δεύτερο είναι ένα τρίξιμο από το μπροστινό μέρος της κονσόλας διπλα στο παρμπρίζ σαν τακ τακ. Δεν το κάνει συνέχεια, αλλά είναι ψιλοαπαράδεκτο για καινούριο αυτοκίνητο.
Μια επιπλέον ιδιομορφία που δεν είναι πρόβλημα αλλά χρειάζεται απλά να την συνηθίσεις είναι ότι η ισχύς δεν είναι γραμμική σαν του Yaris (στο οποίο απλά πεθαίνεις από βαρεμάρα), αλλά με ελαφρύ lag και ξεσπάσματα. Εγω προσωπικά το γουστάρω γιατί μου θύμισε τα γεμίσματα της τουρμπίνας ενός Punto GT που είχα ως πιτσιρικάς. Επίσης θα σε ξενίσει αρχικά το γεγονός ότι στροφάρει από μόνο του σε ανύποπτες φάσεις για να φορτίσει την μπαταρία, αλλά μετά από λίγο το συνηθίζεις και περνάει απαρατήρητο.
Επίσης δεν αντιμετώπισα πουθενά την έλλειψη ισχύος σε ανηφόρες που ανέφεραν διάφοροι. Πήγα Καλάβρυτα φορτωμένος με τέσσερα άτομα και μπαγκάζια και τράγαβε σα μουλάρι. Δεν ξέρω αν οφείλεται στο ότι είχε περαστεί το update στο δικό μου ή ότι απλά είναι άσχετοι οδηγοί οι άλλοι και πήγαν να ανέβουν με Eco που κόβει την ισχύ και την αναγεννητικη πέδηση στο 3, που βάζει φρένο κινητήρα. Θέλει και λίγο μυαλό.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Αν η χρήση που θα κάνεις είναι κυρίως εντός πόλης κι έχεις ως απόλυτη προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου, παίρνεις Yaris. Η εγγύηση των 11 ετών είναι τρομερή (αν αντέξεις να οδηγάς για τόσα χρόνια ένα βαρετό αυτοκίνητο). Αν δε σε ενδιαφέρει να σπας ρεκόρ κατανάλωσης (όχι οτι τα 5,5 λτ μέσο όρο σε 2.200 χλμ και με βαρύ δεξί πόδι είναι κακό νούμερο βέβαια) και θέλεις ένα γενικά καλύτερο και πιο ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, παίρνεις MG3 Hybrid+.