Alfa Romeo Stelvio 2.2d Veloce

Μου δόθηκε η ευκαιρία για ένα ΠΣΚ με μια Alfa Romeo Stelvio 2.2d Veloce 210 ps. Έκανα πάνω από 500 χιλιόμετρα, τόσο σε εθνική οδό αλλά και σε ορεινό δρόμο στην Εύβοια και στη Βοιωτία. Δε τη δοκίμασα καθόλου εκτός δρόμου. Να θυμίσω εδώ ότι η Veloce έχει ηλεκτρονική ρυθμιζόμενη ανάρτηση σε δύο θέσεις. Soft & Sport.
Αρχίζοντας από την εξωτερική εμφάνιση θα έλεγα ότι προσωπικά μου αρέσει πάρα πολύ ειδικά με τις μαύρες λεπτομέρειες της Veloce. Οι φθηνότερες εκδόσεις θέλουν λίγο προσοχή στο συνδυασμό χρώματος αμαξώματος και ζαντών γιατί ορισμένες που έχω δει στο δρόμο φαίνονται αρκετά φτωχές. Γενικά νομίζω ότι το αυτοκίνητο αρέσει ενώ μιας και δεν κυκλοφορούν και πολλές ούτε υπάρχουν αλλά SUV στη γκάμα της εταιρείας που να μοιάζουν, αποπνέει μια μοναδικότητα.

Το εσωτερικό είναι αρκετά ευρύχωρο και το πορτ-μπαγκαζ πολύ μεγάλο. Η ποιότητα του εσωτερικού με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο, όπως κι η εργονομία ενώ ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος. Το νέο infotainment αρκετά καλό, αν και δε μου πολυάρεσε ότι συνήθως χωρίζεται σε δύο ή τρία κάθετα μέρη για να δώσει τις πληροφορίες. Επίσης η reverse camera ήταν επιεικώς μέτρια. Δε ξέρω αν προσφέρεται σύστημα 360 μοιρών αλλά δε θα έλεγα όχι στη παρουσία του μιας και το αμάξι είναι αρκετά φαρδύ σε σημείο που δυσκολεύτηκα αρκετά σε ορισμένα στενά… Άλλο ένα σημείο που δε μου άρεσε ήταν η απουσία LED στα φώτα. Έχει ακόμα Xenon. H επίσημη δικαιολογία της εταιρείας είναι ότι η προσθήκη LED θα χάλαγε το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.
Πάμε τώρα στα πιο σημαντικά. Ο κινητήρας πολύ καλός και αθόρυβος, συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο και με το DNA στο Dynamic, τα κατεβάσματα γίνονται ακόμα γρηγορότερα κάτι που χρειάζεται, ειδικά σε ανηφορικές διαδρομές ανεβαίνοντας προς Στενή ή Αρβανίτσα πχ. Γιατί καλός ο diesel αλλά θα ήθελα παραπάνω δύναμη και κυρίως εκρηκτικότητα. Κάτι που φαίνεται και σε ταχύτητες πάνω από τα 150 που δυσκολεύεται να επιταχύνει όσο θα ήθελα. Ίσως η βενζινοκίνητη να έχει καλύτερη αίσθηση αλλά και τα 9.5 λίτρα/100 χλμ της diesel (πήρα και μια ωραιότατη κλήση για υπερβολική ταχύτητα εκείνο το ΣΚ) μάλλον θα ανεβαίνουν αρκετά.

Οδική συμπεριφορά τώρα. Πολύ καλή αίσθηση σε κλειστές στροφές με το ελαφρύ, τιμόνι να σου μεταδίδει τελικά πολύ περισσότερη πληροφόρηση από ό,τι νόμιζες στην αρχή. Υποστροφή δεν είδα πουθενά ακόμα και με πολύ γκάζι πριν την κορυφή της στροφής και με «άτσαλες» τιμονιές. Ένιωθα τη τετρακίνηση να δουλεύει σε τέλεια συνεργασία με την ανάρτηση. Επίσης όμως ένιωθα το soft πολύ μαλακό και τη σκληρότερη ρύθμιση περισσότερο σκληρή από ότι ήθελα.
Να σημειώσω βέβαια ότι δεν πίεσα υπερβολικά μιας και είχα όλη την οικογένεια μέσα.

Με το DNA στο Dynamic οι αναρτήσεις σκληραίνουν. Αυτό είναι και καλό και κακό. Γιατί ναι μεν εκμηδενίζονται οι κλίσεις αλλά το αυτοκίνητο μερικές φορές παρουσιάζει αναπηδήσεις στις ανωμαλίες μέσα στη στροφή που λίγο χαλάνε την πολύ ωραία αίσθηση. Βέβαια μπορείς με ένα κουμπί να ξαναγυρίσεις τις αναρτήσεις στο Soft και να μείνει κινητήρας –κιβώτιο –τιμόνι στο Dynamic. Στην εθνική τώρα με υψηλές ταχύτητες, δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα το ίδιο. Περίμενα μεγαλύτερη ευστάθεια και στιβαρότητα στις στροφές της Υλίκης πχ, όπου αναγκαστικά θα πας στο dynamic για να μπει η σκληρή ρύθμιση στην ανάρτηση, το ζητάει το αμάξι. Βέβαια έτσι αυξάνονται και οι αναπηδήσεις που λέγαμε πριν… Μάλλον θα έπρεπε να έχουν και μια ενδιάμεση σκληρότητα (Normal πχ).
Αυτό όμως που με χάλασε περισσότερο ήταν ο πολύ αυξημένος θόρυβος κύλισης πάνω από τα 150 χλμ/ώρα. Ήταν πολύ αισθητός σε σημείο που η σύζυγος ανέβαζε την ένταση της μουσικής για να ακούγεται. Δεν ξέρω αν έφταιγαν τα λάστιχα αλλά αν φορούσε run flat δικαιολογούνται κάπως κι οι αναπηδήσεις που λέγαμε προηγουμένως.


Σε γενικές γραμμές μου άρεσε αρκετά το αυτοκίνητο αν και μάλλον θα πήγαινα στη 280άρα. Το θέμα είναι ότι το αμάξι που οδήγησα έκανε περίπου 67.000 ευρώ χωρίς να υπάρχουν καν θερμαινόμενα καθίσματα πχ, τα οποία θεωρώ αρκετά χρήματα ενώ σε αυτές τις τιμές ο γερμανικός ανταγωνισμός είναι πανταχού παρόν και μάλιστα με PHEV εκδόσεις που μπορεί να αποδειχθούν αρκετά δελεαστικές για αγορά ή leasing… Μια λογικότερη έκδοση είναι η Sprint που φοράει το βενζινοκινητήρα των 200 ίππων και με πολύ λιγότερο εξοπλισμό σε σχέση με τη veloce και φτάνει περίπου 52 με 54.ΟΟΟ.

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα