Suzuki Swift Hybrid 1.2 GL
Ήμουν ήδη θετικά διακείμενος γιατί το θεωρώ το ομορφότερο στην κατηγορία του και γενικότερα έχω πολύ καλή άποψη για την αξιοπιστία και λειτουργικότητα της φίρμας, ως κάτοχος Grand Vitara 2.5 V6 (από καινούργιο 2004-2011) και Grand Vitara 1.6 τρίθυρο μοντέλο του 2005 (από 2017 έως σήμερα).
Γνωρίζω ότι μιλάμε για αυτοκίνητο που η χρήση του πρέπει να είναι κυρίως πόλη. Έκανα την αντίθετη χρήση, περίπου 600 χλμ εκ των οποίων 80% εθνική και το υπόλοιπο πόλη.
Στην αστική χρήση με ικανοποίησε απόλυτα. Φοβερά άνετο κιβώτιο ταχυτήτων, θέλεις να αλλάζεις ταχύτητες, ευέλικτο, δεν έβλεπα καθόλου καπό, ένιωθα ότι μπορώ να χωθώ οπουδήποτε.
Όλα τα χειριστήρια εκεί που έπρεπε να είναι, αν και δεν είχα οθόνη πολυμέσων παρά μόνο ράδιο-cd, το οποίο δεν έπιανε και όλους τους σταθμούς.
Επιτάχυνση καλή για συνθήκες πόλης, σταθερότητα στις στροφές, ωραίο στήσιμο, με παιχνιδιάρικη διάθεση. Με έκανε να θέλω να στρίβω με λίγο παραπάνω χιλιόμετρα και πραγματικά άφηνε μία ευχαρίστηση κι ένα χαμόγελο.
Μου έλειψαν η πίσω κάμερα ή οι αισθητήρες παρκαρίσματος αλλά λόγω μεγέθους, δεν υπήρχε πρόβλημα.
Όμως υπήρχαν προβολείς Led με πολύ καλή απόδοση και adaptive cruise control.
Ταξιδεύοντας στην εθνική, εμφανίστηκε το μεγαλύτερο πρόβλημα: η ηχομόνωση. Για τα 120 χλμ/ώρα χρειάζονται 3.000 στροφές ενώ για τα 140 περίπου 3.700. Ο θόρυβος καμπίνας ήταν οριακά ανεκτός, περίπου ισοδύναμος με το Grand Vitara 2005 που οδηγώ. Το ACC απολαυστικό. Πραγματοποιεί ό,τι υπόσχεται. Ένα πολύ χρήσιμο gadget, πάντα κατά την προσωπική μου άποψη.
Το δεύτερο πρόβλημα ήταν οι αναρτήσεις. Στην εθνική με ταχύτητες άνω των 80 χλμ/ώρα, οι ανωμαλίες γίνονταν πολύ αισθητές και άκουγα το γνωστό “γκουπ” της ξερής αντίδρασης. Στην πόλη ήταν πολύ καλύτερη η αίσθηση. Για να δώσω ένα μέτρο σύγκρισης, στον τομέα αυτό, ήταν καλύτερο από το Stonic 1.0 100 ίππων και αρκετά χειρότερο από το Puma 1.0 125 ίππων. Εννοείται πως δεν συγκρίνω τα αυτοκίνητα, παρά μόνο την αίσθηση που σου αφήνουν οι αναρτήσεις.
Χώροι καλοί, πίσω από μένα (1.78) κάθισε άνετα ο αδελφός μου (1.93). Πορτ-μπαγκάζ καλό για πόλη, δύσκολα για διακοπές. Δεν υπήρχε ρύθμιση ύψους των προβολέων και θα τα ήθελα ένα τικ πιο πάνω το βράδυ. Ορατότητα παντού καλή (θυμάμαι στο Stonic δυσκολευόμουν τόσο πίσω, όσο και δεξιά στις διασταυρώσεις).
Μέσος όρος κατανάλωσης 5.7 λίτρα ανά 100 χλμ, νούμερο που το θεωρώ εντυπωσιακό δεδομένου ότι τα περισσότερα χλμ έγιναν με ταχύτητες 120-140 με μικρά ανοίγματα στα 160. Ο μέσος όρος στον πίνακα οργάνων ήταν 5 και επειδή ήταν από γραφείο ενοικιάσεων, πιστεύω ότι στην πόλη και με συνετή οδήγηση θα δείξει εύκολα 4 με 4,5.
Η υβριδική απεικόνιση πολύ βοηθητική. Βλέπεις πότε η μπαταρία φορτίζει (παίζει από 2 μέχρι 5 γραμμές που είναι το μάξιμουμ) και πότε συνεισφέρει στην επιτάχυνση. Απροβλημάτιστο το start-stop.
Συμπέρασμα, ιδανικό αυτοκίνητο πόλης αν θες να κάνεις και 2-3 ταξίδια το χρόνο. Εκεί θα συμβιβαστείς με τον θόρυβο. Αν κάποιος το θέλει για συχνά ταξίδια δεν είναι η καλύτερη λύση.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)