Δόξα ή περίγελος; Πόσο τιμητικό είναι το 7’05” του Rimac στο Ring;
Την προηγούμενη εβδομάδα, ένα Rimac Nevera σημείωσε νέο ρεκόρ ηλεκτρικού παραγωγής καταρρίπτοντας την προηγούμενη επίδοση του Tesla Model S Plaid κατά 20 δευτερόλεπτα. Σύσσωμος ο πλανήτης καλοδέχθηκε την επίδοση, άλλωστε το να σημειώνεις νέο ρεκόρ και μάλιστα με σοβαρή διαφορά (20″ δεν είναι καθόλου λίγα), είναι κάτι αξιοσημείωτο. Λίγες μέρες μετά μάλιστα, ο YouTuber και γκουρού του Nurburgring Misha Charoudin φώτισε το παρασκήνιο της επίδοσης, σημειώνοντας ότι οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ιδανικές καθώς υπήρχε αρκετή υγρασία στην ατμόσφαιρα κι οι μηχανικοί που έκαναν μερικούς δοκιμαστικούς γύρους ανέφεραν ότι η πίστα γλιστρούσε.
Όταν έγινε η κανονική μέτρηση, η θερμοκρασία είχε φτάσει τους 30 βαθμούς Κελσίου, ενώ εμφανή σημάδια από τα ελαστικά έμεναν πάνω στην πίστα. Τα ελαστικά έλιωναν από την υπερβολική ζέστη. Ο Charoudin είναι σίγουρος ότι σε μια πιο δροσερή μέρα, η Nevera θα σπάσει το επτάλεπτο.
Και πάλι όμως, πόσο τιμητική είναι μια επίδοση στο 7’05” ή έστω στο 7 ή στο 7 παρά όταν μιλάμε για ένα όχημα με τέτοιες επιδόσεις; Μήπως τελικά αντί να είναι κάτι το αξιομνημόνευτο, είναι ένας χρόνος που η ίδια η Rimac θα προτιμούσε να μην πολυκυκλοφορήσει γιατί δεν την κολακεύει; Θυμίζουμε ότι μια Porsche 911 GT3, χωρίς την εκδοχή RS ή τα έξτρα καλούδια της Manthey, σπάει το επτάλεπτο (6’59″927) παρά τους μόλις 510 ίππους της. Λεπτομέρεια: με τα χρήματα που κοστίζει ένα Nevera, μπορείς να αγοράσεις οκτώ GT3 ή περί τα 20 Model S Plaid. Η διαφορά της 911 με το Nevera στις επιδόσεις είναι χαοτική: 0-200 σε 10.8″ για την GT3, 4.42″ για το κροάτικο hypercar. Ούτε το μισό. Και σε μια τόσο ανοιχτή πίστα όπως το Nurburgring, οι υψηλής ταχύτητας επιταχύνσεις είναι καθοριστικής σημασίας.
Παρά τους 1.914 ίππους και τα 2.360 Nm ροπής, το Nevera δεν μπορεί να ανταγωνιστεί ούτε μοντέλα δεκαετίας. Το φθινόπωρο του 2013 μια Porsche 918 Spyder με τον υβριδικά υποβοηθούμενο V8 των 887 ίππων γύρισε την παλαιότερη (ελαφρώς μικρότερη) χάραξη της πίστας (20.6 αντί για 20.8 χλμ) του Nordschleife σε 6’57”, ενώ το Nevera χρειάστηκε 7’00″928 για να διανύσει την ίδια απόσταση.
Το μεγάλο μειονέκτημα του Rimac είναι βέβαια ο πονοκέφαλος όλων των ηλεκτρικών: το βάρος της μπαταρίας. Με 120 kWh, ώστε να μπορεί να παράσχει αρκετό ρεύμα για τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, η ζυγαριά σταματά στα 2.300 κιλά! Όπως θα σας πει όποιος έχει μπει έστω και μια φορά στην πίστα, το βάρος είναι ο χειρότερος εχθρός μιας καλής επίδοσης. Μπορεί λοιπόν η GT3 να έχει μόλις 510 ίππους, αλλά ζυγίζει 1.435 κιλά, σχεδόν 900 λιγότερα από το EV hypercar. Η εξαιρετική πρόσφυση κι η τερατώδης ροπή των 2.360 Nm κρύβουν αυτό το μειονέκτημα στα ρεκόρ επιτάχυνσης (23 σημείωσε πρόσφατα το Rimac), αλλά είναι λιγότερο εύκολο να συγκαλυφθεί σε ένα τόσο απαιτητικό περιβάλλον όπως το Nurburgring.
Δίαιτα κυρά Mercedes, δεν μπορείς να παίρνεις 300 και 500 κιλά σε κάθε ανανέωση μοντέλου!
Αν το Nevera δε ζύγιζε τόσο πολύ, το ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής θα κινδύνευε. Αλλά προς το παρόν, η Mercedes-AMG One και το 6’35″183 μπορούν να επαναπαύονται ότι τίποτα δε θα τα απειλήσει.