Είναι το ελάφρωμα η καλύτερη βελτίωση για αυτοκίνητο πίστας;
Στο τελευταίο βίντεο του πολύ ενδιαφέροντος καναλιού σειράς Driven Media, οι Βρετανοί συνάδελφοι ασχολούνται με το ελάφρωμα. Θυμίζουμε ότι προσπαθούν να ισοφαρίσoυν το γυρολόγιο μιας Murcielago στην πίστα με συνολικό κόστος 15 χιλιάρικα. Στην προσπάθειά τους λοιπόν για ένα φτηνό track day όπλο, μετά την αλλαγή ανάρτησης και την τοποθέτηση semi-slick ελαστικών, ήρθε η ώρα για το ελάφρωμα του Subaru Impreza WRX Wagon.
Έχοντας ασχοληθεί προσωπικά με το εκτεταμένο ελάφρωμα (θα θυμάστε βέβαια ότι καταφέραμε να βγάλουμε 270+ κιλά από ένα Mazda Miata), μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι είναι η καλύτερη βελτίωση. Αν δυναμώσεις τον κινητήρα, μετά χρειάζεσαι ισχυρότερα φρένα, μεγαλύτερους τροχούς κι ελαστικά και διαφορετική ανάρτηση. Όλα αυτά κοστίζουν, σε χρήμα και βάρος. Ενώ αν ελαφρώσεις το αμάξωμα, έχεις καλύτερες επιδόσεις στην ευθεία, στο στρίψιμο και το φρενάρισμα χωρίς να ξοδευτείς. Μιλάμε βέβαια για το αγνό χειροποίητο ελάφρωμα, γιατί αν μπλέξεις με εξωτικές λύσεις κι ανθρακονήματα, πάλι θα ματώσεις την τσέπη σου.
Όπως επισημαίνει ο οδηγός αγώνων Scott Mansell, απλή συνωνυμία με τον Nigel, στη Formula 1 λένε ότι για κάθε 10 κιλά που εξοικονομούνται, το γυρολόγιο πέφτει κατά 0.3″, οπότε με αυτή τη λογική, αυτές οι αναβαθμίσεις θα πρέπει να αξίζουν περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα στον γύρο.