Είναι το ελάφρωμα η καλύτερη βελτίωση για αυτοκίνητο πίστας;

Στο τελευταίο βίντεο του πολύ ενδιαφέροντος καναλιού σειράς Driven Media, οι Βρετανοί συνάδελφοι ασχολούνται με το ελάφρωμα. Θυμίζουμε ότι προσπαθούν να ισοφαρίσoυν το γυρολόγιο μιας Murcielago στην πίστα με συνολικό κόστος 15 χιλιάρικα. Στην προσπάθειά τους λοιπόν για ένα φτηνό track day όπλο, μετά την αλλαγή ανάρτησης και την τοποθέτηση semi-slick ελαστικών, ήρθε η ώρα για το ελάφρωμα του Subaru Impreza WRX Wagon.

Έχοντας ασχοληθεί προσωπικά με το εκτεταμένο ελάφρωμα (θα θυμάστε βέβαια ότι καταφέραμε να βγάλουμε 270+ κιλά από ένα Mazda Miata), μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι είναι η καλύτερη βελτίωση. Αν δυναμώσεις τον κινητήρα, μετά χρειάζεσαι ισχυρότερα φρένα, μεγαλύτερους τροχούς κι ελαστικά και διαφορετική ανάρτηση. Όλα αυτά κοστίζουν, σε χρήμα και βάρος. Ενώ αν ελαφρώσεις το αμάξωμα, έχεις καλύτερες επιδόσεις στην ευθεία, στο στρίψιμο και το φρενάρισμα χωρίς να ξοδευτείς. Μιλάμε βέβαια για το αγνό χειροποίητο ελάφρωμα, γιατί αν μπλέξεις με εξωτικές λύσεις κι ανθρακονήματα, πάλι θα ματώσεις την τσέπη σου.

Η ομάδα του Driven Media επέλεξε να ξηλώσει ό,τι περίσσευε. Προφανώς το να αφαιρέσεις το κάθε γραμμάριο κοστίζει πολύ σε χρόνο, αλλά εκείνοι δοκίμασαν να δουν τι μπορούν να καταφέρουν σε ένα πρωινό, κάνοντας την εύκολη αφαίρεση κι όχι την τροποποίηση των εξαρτημάτων, που είναι χρονοβόρα. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Ξεκινώντας με απόβαρο 1.430 κιλών, αφαιρώντας όλα τα καθίσματα (εκτός από αυτό του οδηγού), τις μοκέτες, τις επενδύσεις της οροφής και σχεδόν κάθε πλαστικό από το εσωτερικό, η ομάδα κατάφερε να αφαιρέσει 135 κιλά. Έτσι, το ιαπωνικό μοντέλο ζυγίζει πλέον 1.295 κιλά.

Όπως επισημαίνει ο οδηγός αγώνων Scott Mansell, απλή συνωνυμία με τον Nigel, στη Formula 1 λένε ότι για κάθε 10 κιλά που εξοικονομούνται, το γυρολόγιο πέφτει κατά 0.3″, οπότε με αυτή τη λογική, αυτές οι αναβαθμίσεις θα πρέπει να αξίζουν περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα στον γύρο.

Δυστυχώς, η δοκιμή καταστρέφεται από το γεγονός ότι άρχισε να βρέχει προτού η ομάδα προλάβει να ξαναβγεί στην πίστα μετά το ελάφρωμα. Ωστόσο, η ταχύτητα αυτού του Impreza WRX αποδεικνύεται από τους γύρους που ο Mansell καταλήγει να τρέχει μες στη βροχή. Με τη βοήθεια της τετρακίνησης και βέβαια την ικανότητα του Mansell, το αυτοκίνητο καταλήγει να προσπερνάει μια σειρά από πανάκριβα και ταχύτερα μοντέλα, όπως μια Porsche 911 GT3 RS, μια Ferrari 488 Pista κι ένα αυτοκίνητο πίστας Radical. Είναι δύσκολο να ποσοτικοποιήσουμε το πόσο η δίαιτα βελτίωσε το αυτοκίνητο δεδομένων των συνθηκών, αλλά είναι ακόμα πιο δύσκολο να διαφωνήσει κανείς με τη χαρά που φαίνεται να νιώθει ο Mansell πίσω από το τιμόνι.

Περισσότερα Άρθρα