Εμφύλια σύρραξη: πώς συγκρίνεται το Yaris Cross με την Corolla;

Είμαι φίλος του CarTalk.gr κι οδηγώ καθημερινά μια υβριδική Corolla, για την οποία έχετε διαβάσει ήδη τρεις αναφορές Μακράς Διαρκείας. Πρόσφατα παραλάβαμε για τη σύζυγο ένα Yaris Cross και θα σας μεταφέρω μερικές πρώτες εντυπώσεις, τώρα που το αυτοκίνητο έκανε 1.200 χιλιόμετρο. Πήγα μια καταδρομική στη Χαλκίδα (χωρίς την οικογένεια) για έναν σοβαρό λόγο υγείας. Μετά πήγα στο Μαρκόπουλο και στο Πέραμα, οπότε έκανα αρκετά χιλιόμετρα ως οδηγός, τόσο σε εθνική όσο και σε ΑΟ, πόλη.

Το αυτοκίνητο είναι αρκετά καλύτερο από ό,τι περίμενα, ομολογώ ότι ειδικά στο ταξίδι το περίμενα αρκετά χειρότερο, ενώ είναι αντικειμενικά πολύ καλό. Πήγα σβέλτα και γύρισα λιγο πιο σβέλτα, δηλαδή ήμουν στα 130-150 στο πήγαινε και 140-150 στο γύρνα (δεν είχα παιδί μαζί είπαμε, μόνο τον πατέρα μου). Στην Ε.Ο. με πέρασαν μόνο τα εξής: Subaru Impreza STi, Merc C230 Kompressor, 3008, Volvo V40 & Ford Focus. Όλοι ταξίδευαν με 100-110 χλμ/ώρα, εκτός από ένα Tesla που πήγαινε με 100. Κανείς δε θέλει να κάψει βενζίνη, τη στιγμή που εγώ ήμουν στα 5.7 στο πήγαινε και 6 στο γύρνα – το πήγαινε ήταν με normal mode, το γύρνα με power mode.

To αυτοκίνητο επιταχύνει εξαιρετικά στο 80-110, 100-130 και 120-150 για προσπεράσεις, δεν το περίμενα. Επίσης, στο τέρμα γκάζι βουήζει λιγότερο από την Corolla (!!!), ενώ κι η χροιά του ήχου είναι πιο ωραία από αυτήν, πιο σπορτίφ (όσο μπορεί να είναι). Από την άλλη, στο μισό γκάζι η αίσθηση «πατιναρίσματος» είναι πιο έντονη, δεν ξέρω γιατί όμως. Νοιώθεις σαν να ζορίζεται πιο πολύ το σύστημα (δεν ισχύει, αίσθηση είναι), όμως επιταχύνει πολύ καλά τουλάχιστον. Βέβαια να σημειώσω ότι η διαφορά βάρους με το απλό Yaris είναι αισθητή στην σπιρτάδα. Το ταξίδι μέχρι τα 120-130 είναι σούπερ, μετά αρχίσουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι (νομίζω από καθρέπτες ή κολώνες ή όλα μαζί!) κι από τα 150 και πάνω είναι πολύ έντονοι, τόσο που το μοτέρ δεν ακούγεται καθόλου! Γενικά στα 130 ταξιδεύεις χωρίς θόρυβο από μηχανή κι ανεκτά από αεροδυναμική ώστε να μπορείς να μιλήσεις.

Η οδική συμπεριφορά είναι εξαιρετική, με την ανάρτηση να ελέγχει το αμάξωμα πάρα πολύ καλά, χωρίς πλεύσεις κι είναι ελαφρώς σκληρή χωρίς να ενοχλεί όμως στην άνεση, απλά το καταλαβαίνεις στις ανωμαλίες του οδοστρώματος που δεν πλέει καθόλου, επανέρχεται αμέσως χωρίς ταλαντώσεις. Στρίβει πολύ καλά κι εμπνέει σιγουριά, δεν το περίμενα τόσο καλό, μου θύμισε λίγο το Puma και χαμογέλασα χωρίς να το θέλω. Στον συγκεκριμένο τομέα τοποθετείται μαζί με τα άλλα κορυφαία στην κορυφή της κατηγορίας του. Πραγματικά οδηγήστε το και θα καταλάβετε.

Μου έκανε εντύπωση (αρνητική) ότι ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι πιο δυνατός από αυτόν στην Corolla μου κι άρα θεωρητικά μπορεί να κινηθεί πιο εύκολα ηλεκτρικά, αυτό δεν συμβαίνει! Ο θερμικός μπαίνει πιο εύκολα μπροστά, εννοώ με λιγότερο γκάζι από ότι στην Corolla. Επίσης στην ΕΟ ενώ θεωρητικά μπορεί μέχρι τα 130 να πάει ηλεκτρικά, (η Corolla το κάνει μέχρι τα 120), δεν το είδα στην πράξη.

Η ποιότητα είναι χαμηλή, ναι, και φαίνεται σε σημεία όπως το τιμόνι, οι επενδύσεις στις πόρτες κι αλλού. Αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό, τουλάχιστον για τις 21.000 € που κόστισε και σίγουρα αυτά τα χρήματα δικαιολογούνται μέχρι σεντ στο ταξίδι και στην πόλη, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό και δεν το περίμενα. Πίστευα ότι θα κάνω ταξίδι με συμβιβασμούς και τελικά μια χαρά το ευχαριστήθηκα, ακόμα και ο πατέρας μου (θυμίζω οδηγεί BMW E46 330xi) μίλησε πολύ θετικά για την άνεση, την οδική συμπεριφορά και γενικά το πόσο καλά ταξίδευε.

Κάτι άλλο που θέλω να σημειώσω είναι ο εξοπλισμός. Είμαι γκατζετάκιας και γενικά πολλές φορές θέλω εξοπλισμό της υπερβολής. Τελικά δεν με ενοχλεί και τόσο η βασική έκδοση, αφού έχει τα περισσότερα χρήσιμα σε εμένα για την καθημερινότητά μου. Εάν μπορούσα να φτιάξω custom έκδοση, όπως π.χ. μπορείς στους Γερμανούς, θα ήθελα το εξής: ένα Yaris Cross Active με επιπλέον εξοπλισμό:

  • Φώτα LED
  • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπετες
  • Ασύρματο CarPlay
  • Ηλεκτρικά ανοιγόμενη 5η πόρτα
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω

Τίποτε άλλο!! Και ναι, θεωρώ ότι δεν αξίζει η διαφορά τιμής με το Style, ενώ θα πλήρωνα ευχαρίστως αυτά τα χρήματα (3.000 €) για να έχει αυτά τα πέντε επιπλέον έξτρα στοιχεία εξοπλισμού, τα οποία άνετα καλύπτονται σαν διαφορά τιμής με αυτά τα χρήματα. Το ιδανικό μου Yaris Cross (μάλλον όνειρο θα μείνει) θα ήταν με το εξοπλισμό που αναφέρω και το νέο υβριδικό σύνολο της Corolla με τα 140 άλογα, το ιδανικό αυτοκίνητο σε φυσιολογικά χρήματα!

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr.)

Περισσότερα Άρθρα